Space Jam (1996)

Hip-Hop / Pop
Label: Atlantic

1. Seal - Fly Like an Eagle (4:15)
  2. Coolio - The Winner (4:03)
  3. Quad City DJ's - Space Jam (5:07)
  4. R. Kelly - I Believe I Can Fly (5:22)
  5. B-Real, Busta Rhymes, Coolio, LL Cool J en Method Man - Hit' Em High (4:18)
  6. D'Angelo - I Found My Smile Again (6:16)
  7. Monica - For You I Will (4:56)
  8. Salt 'n Pepa - Upside Down (4:17)
  9. Robin S. - Givin U All That I've Got (4:04)
  10. Barry White en Chris Rock - Basketball Jones (5:40)
  11. All-4-One - I Turn to You (4:53)
  12. R. Kelly, Changing Faces en Jay-Z - All of My Days (4:02)
  13. Spin Doctors en Biz Markie - That's the Way (3:50)
  14. Bugs Bunny - Buggin' (4:14)
avatar van BoordAppel
Wat blijft Hit' Em High toch een lekker nummer zeg. Ken verder alleen de nummers van Seal en R. Kelly en die vind ik ook wel goed.

avatar van jordybeukeboom
Mijn eerst gekochte cd. Hij is vrij goed, met onder andere de mooie onbekende Amerikaanse nummer 1-hit van Monica.

Alleen de laatste 3 nummers zijn matig

3,5 sterren

eazyfan
BoordAppel schreef:
Wat blijft Hit' Em High toch een lekker nummer zeg.

zowat de enige egt goeie op deze.jammer dat LL Cool J meedeed die kerel past niet in het plaatje.

|Joël|
Dit is mijn aller eerste album ooit. Ik was toen pas een jaar of 6 jong. Ik was helemaal fan van de film en kreeg dit album ook. Heb er echt heel veel herinneringen aan. Ik kan me nog goed herinneren dat we op vakantie gingen naar Frankrijk samen met me oom en zijn gezin en deze cd aan hadden staan in de auto, me oom vond er niks aan en zette 'm na een paar nummers af.
Heb deze laatst weer eens opgezet en ik vind het toch wel een leuk albumpje Ik wist toen ik nog zo jong was ook helemaal niet naar wie ik aan het luisteren was, ik wam er laatst pas achter dat ik naar Jaÿ-Z, D'Angelo, R. Kelly, Method Man, LL Cool J, Seal, etc. aan het luisteren was. Jaÿ-Z klinkt hier nog heel goed, hij staat ook op de achterkant nog met van die puntjes op de "Y" net zoals op Reasonable Doubt.

avatar van Reijersen
Staan een paar erg fijne nummers op (tracks 1, 2, 4, 5, 6, 10 en 12). De rest is niet echt het vermelden waard. Gewoon best een aardige cd.

Superbeertje
Heb die film zo vaak gezien was mijn lievelingsfilm. Ik lette toen alleen niet op de muziek. Ken er wel een paar nummers van

avatar van Mb.
Mb.
Deze is stiekem toch wel heel leuk.

avatar van musicfriek
Ha, deze heb ik ook Nummers als Hit 'Em High, For You I Will, Upside Down, Givin' U All That I've Got en I Turn to You destijds helemaal grijsgedraaid. Het ligt nu een beetje stof te happen. Toch weer eens opzoeken.

avatar van discipline
Ik wist niet dat ik dit ooit zou zeggen maar LL cool J ripped die hele track!

Choo Choo
Wat een belachelijk lage waardering zeg! Dit album zit vol superlekkere nummers.

Laat ik dan maar degene zijn die dit album de hoogste waardering geeft!

Serieus, hoe kun je dit album nu 0,5 of 1 ster geven?

avatar van He$$el_01
Hit Em' High

avatar van Boermetkiespijn
Lekkere verzamelplaat hoor. Als kind was ik fan van de film, wij hadden de Nederlandstalige, waarin Michael Jordon echt een hilarische witte stem had. Humor!

"Fly Like an Eagle" van Seal is natuurlijk een cover van de Steve Miller Band (1976). Eigentijds uitgevoerd, daardoor ongetwijfeld populair. Maar ik heb toch liever het origineel.
"The Winner" is een lekker smooth nummer waarin Coolio rapt over een relaxte beat. Dat gitaarrifje waar de beat op is gebaseerd komt rechtstreeks uit "We're a Winner" van The Impressions.
"Space Jam" van Quad City DJ's vind ik een verschrikkelijk nummer. Ik zou de film er niet voor doorspoelen, maar nu ik de soundtrack luister, skip ik meteen. Brrr.
"I Believe I Can Fly", mooi nummer. Hoewel ik R. Kelly niet uit kan staan en het nummer wat te jankerig ingezongen vind, kan ik er niet omheen dat het een dijk van een nummer is.
"Hit 'Em High" is in de film het anthem van het Monstars-team. Keiharde track! Vond ik als kind al geweldig. Vooral Method Man rapt steengoed, maar we zijn niet anders van hem gewend. De combinatie van rappers is top: vier legendes (en Coolio).
"I Found My Smile Again" zegt me eigenlijk niets. Geloof niet dat dit nummer me in de film is opgevallen. Vind het ook niks. *skip
"For You I Will", te glad, te zoet... In zijn genre een aardig nummer, maar niets voor mij.
"Upside Down", leuk nummer met veel samples en elementen uit Diana Ross' "Upside Down".
"Givin' U All I've Got" heeft in mijn ogen alles wat ik veracht binnen de muziekstroming in de jaren '90. Bah.
"Basketball Jones" is een cover van Cheech & Chong, ontdek ik net. Lachen! Voor de rest waardeer ik Walrus of Love Barry White.
"All 4 One", in één woord: getver.
"All of My Days", ook getver. Behalve de rapverse van Jay-Z.
"That's the Way (I Like It)". Het origineel is natuurlijk van KC & The Sunshine Band, deze is ook wel geinig. Al is het alleen maar vanwege het lelijke geschreeuw van Biz Markie.
"Buggin'", zegt me ook niets.

Al met al best een leuke verzamelaar hoor, maar er zit wat mij betreft wat teveel troep tussen. 2.5*

avatar van MAS
MAS
Pure nostalgie met een paar hele sterke tracks (1, 2, 4, 5 en 7). Leuke verzamelaar!