Beastie Boys - Licensed to Ill (1986)

Hip-Hop / Rock
Label: Def Jam

1. Rhymin' & Stealin' (4:08)
  2. The New Style (4:36)
  3. She's Crafty (3:35)
  4. Posse in Effect (2:27)
  5. Slow Ride (2:56)
  6. Girls (2:14)
  7. Fight for Your Right (3:28)
  8. No Sleep Till Brooklyn (4:07)

met Kerry King

9. Paul Revere (3:41)
  10. Hold It Now, Hit It (3:26)
  11. Brass Monkey (2:37)
  12. Slow and Low (3:38)
  13. Time to Get Ill (3:37)
avatar van Sammy
Jeugdsentiment, maar toen ik dit album laatst weer luisterde viel me op dat het wel iets aan kracht mist: het is allemaal een beetje tam en klinkt soms erg kinderlijk. Verder paar overbekende nummers die het alijd goed doen op een feest. 3.5*

DonDijk
ik snap Sammy, heb wel een beetje hetzelfde gevoel als ik ernaar luister..maar ja, Brass Monkey he, geweldig
3.5

Snowman
Een vande beste albums door Witte(n) MC's gemaakt.

Ah, sweet memories! Ik luister er soms nog naar zoals ik doe met jazzplaten, dus meestal op de achtergrond.

Marcel²
Fight For Your Right en No Sleep Till Brooklyn zijn toch erg goed. De bekendste ook op dit album denk ik.

Lost Highway
No sleep till Brooklyn is zeker en vast een fijn nummer

dit album pompte ik altijd vroeger, blijft een toppertje ook als ik hem nou terug luister

avatar van orbit
Grijsgedraaid dit! De eerste nummers zijn al geweldig. Er staan echter ook nummers op die ik niet meer kan velen, zoals fight for your right, hold it now, brass monkey of girls
Paul Revere is het leukste nummer

avatar van platedraaier
Dit is de punkplaat onder de hiphop albums. Geweldig.

eazyfan
ik weet ook niet waarom ik zoveel albums van hen heb geluistert maar dit vind ik egt persoonlijk slegt.

avatar van Mart
Ik hou niet zo van hip-hop, maar een mix van hip-hop en rock/metal kan ik wel waarderen (zoiets als Rage Against The Machine).
Helaas staan er maar weinig tracks op dit album die een mix van hip-hop en rock/metal bevatten. En juist DIE tracks (She's Crafty, Fight For Your Right, No Sleep 'Till Brooklyn) zijn de enige tracks op dit album die mij weten te boeien (samen met Girls, wat ik wel een geinig nummer vind).

avatar van Mart
Na een paar lusiterbeurten toch nog mijn stem verhoogd naar 3,5*. Zelfs voor mensen die niet van hip-hop houden heeft dit album genoeg te bieden. Zo heb je de stevige rockers Fight For Your Right en No Sleep 'Till Brooklyn, en het simpele, maar o zo aanstekelijke Girls. Met name de tekst in dat nummer vind ik erg grappig, en in de rest van de nummers vind ik de teksten ook best leuk.
Ik zet dit album soms nog wel eens aan op de achtergrond, daar is het wel leuke muziek voor.

FuckFace
Ik heb ze gezien in de AB in Brussel en ook al zien ze er uit als oude zakken, ze kunnen het nog altijd...

Dit is één van mijn favoriete albums omdat het nog 'goede' hiphop is en omdat de teksten on-ge-loof-lijk grappig zijn.

avatar van Sjaakspeare
1,5
Dit album viel mij enorm tegen...
Maar gelukkig vind ik al het latere werk van the beasties wel erg lekker!

avatar van Saldek
Gewoon scheit aan alles en gaan met die banaan. Zo heb ik dit album altijd wel geluisterd, prettig en los. 'Fight for your right' is natuurlijk de klassieker, toch was mijn fave een andere...'Rhymin & stealing' Daarmee gierde de adrenaline echt door me lijer'....en natuurlijk ff lachen met 'Girls'.....haha-lol, 4*

avatar van FunkyMonk
Brass Monkey - that Funky Monkey
Brass Monkey, Junkie
That Funky Monkey

raffael77
Dit is dope shit. Wat ik knap vind van Beasty Boys is dat ze na al die jaren nog steeds oldschool sound hebben. De Muziek en vooral hun rhymestyles. Oldschool rules the newschool. 5

avatar van AdRock
Behoorlijke CD, zeer mooi oldschool geluid. Vooral de stukken waar AdRock, MCA en Mike D. elkaar kort afwisselen vind ik mooi, hoor je tegenwoordig weinig meer.

Favorieten: Posse In Effect, Paul Revere, Brass Monkey & Slow And Low.

avatar van korenbloem
een leuk album,

het fight for youre right en no sleep till brooklyn blijven prachtige nummers.

Kevin-Raphaëll
geweldig goed dit plaatje

vind ik stukken beter dan een wu tang of nas

avatar van Weirdo Wizzy
Hele leuke cd dit van Beastie Boys. Echt een lekker old school album met rock invloeden erin en natuurlijk de grappige teksten.

Rhymin & StealinHeerlijke harde rockende opener. Het nummer geeft echt energie en zet de toon voor de rest van het album.
The New StyleLekker uptempo en dit is echt zo'n nummer waarin de Beastie Boys elkaar lekker afwisselen.
She's CraftyHet nummer gaat over meisjes (een van hun favoriete onderwerpen) en heeft 2 hele vette verses. Die gitaar maakt het trouwens helemaal af.
Posse In Effect Best aparte beat. Weer zo'n nummer met veel aflossing in de raps.
Slow Ride Niet bijzonder maar wel leuk om er bij te hebben.
Girls Ik hoef niet te vertellen waar dit nummer over gaat . Grappig nummer met een aanstekelijk deuntje.
Fight For Your Right To Party Blijft toch wel de topper van het album hoor. Lekker rocken en de tekst is ook weer geweldig cool.
No Sleep Till Brooklyn En gelijk nog zo'n heerlijke rocker. 2e beste nummer van de cd.
Paul Revere Geweldige storytelling in dit nummer.
Hold It Now Hit It Net als 'Slow Ride'...leuk nummertje maar niet meer dan dat.
Brass Monkey Weer een nummer dat weer wat extra's heeft met dat trompetje. Lekker swingend.
Slow And Low Wel aardig nummer.
Time To Get Ill Waardige afsluiter.

Dit album krijgt van mij een welverdiende 4 ster. Het album is lekker swingend en energiek. De teksten gaan voornamelijk over meisjes, bier, feesten en hoe 'cool' ze wel niet zijn. Ze brengen dat erg leuk en grappig. Ik moet wel zeggen dat ik bij de laatste nummer zo iets heb van 'ja nu weten we het ook wel'. Het album heeft dus eigenlijk precies de goede lengte (hoewel een lekker rockgeörienteerde afsluiter wel gaaf was geweest natuurlijk).

Mijn favoriete nummers van de plaat zijn:
1) Fight For Your Right
2) No Sleep Till Brooklyn
3) Rhymin & Stealin

avatar van JuRR
Mijn eerst hiphop- PLAAT ( die ik jatte van mijn oudere broer..)ergens begin '90. Lekker old school! Dikke vette 5*

avatar van kaztor
Sjaakspeare schreef:
Dit album viel mij enorm tegen...
Maar gelukkig vind ik al het latere werk van the beasties wel erg lekker!

Dat idee kreeg ik eigenlijk al bij het beluisteren van de verzamelaar Sounds Of Science. Daarom spreekt deze plaat me niet echt aan.
Ik hoor veel liever de Beasie's van een Paul's Boutique of een Check Your Head, maar wat ik van dit album ken kan daar aan de verste verte niet aan tippen.

Social_Mask
Heb nooit wat gehad met Beastie Boys.. vond ze echt niet leuk. Maar daar lijkt verandering in te zijn gekomen, want van dit kan ik toch wel genieten. Lekkere rock/Hip-Hop mix. Vooral erug grappig Heb op sommige momenten kapot gelegen. Ze rappen minder, maar schreeuwen soms echt, toch stoort dat me gek genoeg niet. Geef hier 4* voor, erg leuk, energievolle en vermakelijk album

Promo_Freakie
Goed werk en een aangenaam album van Beastie Boys

Fight For Your Right absolute no. 1 van dit album.

No Sleep Till Brooklyn, Rhymin & Stealin zijn ook de 2 uitstekende platen op dit album

Joy
dikke pretplaat

led zep riff gejat?, met permissie neem ik aan

goed gebruikt ook

avatar van Stapler
Op welk nummer dan?

avatar van MJ_DA_MAN
Joy schreef:
led zep riff gejat?, met permissie neen ik aan

Welkom in de hiphopwereld.

avatar van Stapler
Dat is inderdaad het leuke aan HipHop

rico-bballer
Niet het leuke wel een leuk iets .