Chet Baker - Somewhere over the Rainbow (1962)

Jazz
Label: RCA

1. Well, You Needn't
  2. These Foolish Things
  3. Star Eyes
  4. Over the Rainbow
  5. Pent-Up House
  6. Blues in the Closet
Deze cd staat op mijn lijstje "nog te kopen".
Kun jij je 2 sterren toelichten Blabla. Ik weet dat jij altijd erg zuinig bent met je beoordeling (zacht uitgedrukt), maar aangezien dit jouw genre is en er goed in thuis bent vind ik jouw oordeel hier wél eens een keer belangrijk

avatar van blabla
Ik ben niet echt een liefhebber van Chet Baker, vind hem meestal een beetje te zoetsappig en tam.
Was niet echt een man die muzikale risiko's nam (en dat is toch wat ik graag hoor, mensen die op het randje zitten van hun kunnen spelen), alleen als het met hem slecht ging, speelde hij vaak de sterren van de hemel.

Wat ik een hele mooie vind waar hij op speelt is deze, maar dat komt mede door de andere muzikanten die hier op meedoen.

Ik zag ondertussen al dat je hem niet vaak hoog beoordeelt nee. He, dan denk ik eindelijk eens wat aan je te hebben, gebeurt het nog niet

avatar van blabla
Nee, helaas, ik kan het ook niet helpen, ook met jazz heb ik een specifieke voorkeur.

Spijt me je te moeten teleurstellen.

avatar van T.O.
These Foolish Things vind ik een prachtig nummer.

Baker is moeilijk te vergelijken met mensen als Coltrane en Charles Mingus, bijvoorbeeld. Hij was toch vooral de man van de West Coast smooth jazz, al dan niet vocaal. Later is dat overigens wel wat minder geworden geloof ik. Misschien dat blabla hem toen wat beter begon te trekken .

avatar van blabla
Klopt, ik vind zijn latere werk beter.

Voor diegene die interesse heeft in het latere werk van Chet Baker, hier twee albums van het Criss Cross label;
Blues for a Reason (quintet) en Chett's Choice (trio)