Liquid Liquid - Optimo (1983)

Funk / Rock
Label: 99

1. Optimo (2:40)
  2. Cavern (5:18)
  3. Scraper (3:39)
  4. Out (2:05)
avatar van T.O.
Erg kort maar enorm invloedrijk.

Lekkere dansbare, hoekige muziek met een scherp randje.

avatar van Chameleon Day
Vergelijkbaar met A Certain Ratio of Medium Medium?

avatar van T.O.
Redelijk. Dit is trouwens wel 100% instrumentaal.

Op Scraper wordt wel gezongen toch? Al is dat meer een beetje geroep eigenlijk.

Verder wel een interessante band, zeker uitpluizen als je van ACR ed. houdt.

avatar van freddze
Dit doet mij om de één of andere reden ook aan Pigbag denken, vraag me niet waarom, misschien wegens het instrumentale. Al wordt hier wel degelijk op alle nummers "gezongen" (ok, tussen aanhalingstekens dan wel).

Dit is hoe dan ook 't beste EP'tje van Liquid Liquid. De eerste twee nummers zal je zeker herkennen, Chameleon Day.

avatar van Chameleon Day
freddze schreef:

Ben er nog niet aan begonnen. Maar ga eens op zoek. Heb wel weer zin in wat funk-wave, hoewel ACR toch wel mijn favoriet in dit genre is.

freddze schreef:

Helemaal niet zo vreemd, allebei van die postpunkfunk uit dezelfde periode.

avatar van Jannemanneke
Enkel op Vinyl uitgebracht deze EP.

Een collector's item bij de verzamelaars.
Maar op CD terug uitgebracht, heb je deze tracks met hun ander werk erbij.

En ik toen maar denken dat Grand Master Flash met White Lines een orgineel nummer was.
Nee dus,gewoon bijna klakkeloos gekopieerd van het nummer Cavern...

Erg fijn EP'tje dit. Jammer dat ie maar zo kort duurt...

avatar van Kos
Kos
herman schreef:
Op Scraper wordt wel gezongen toch? Al is dat meer een beetje geroep eigenlijk.

Op Optimo zelf ook lijkt me.