Kyteman - The Hermit Sessions (2009)

Hip-Hop / Jazz
Label: Kytopia

1. Intro - Allstars Anthem (1:34)

met Paradox

2. She Blew Like Trumpets (3:19)

met GMB

3. Une Seule Fois (4:00)

met ReaZun

4. No More Singin' the Blues (3:22)

met Omar Soulay

5. City Is Burning (3:55)

met ReaZun en Paradox

6. Blow the Whistle on 'Em (4:40)

met Blaxtar

7. Sorry [Live @ Tivoli] (2:38)
  8. Pitchblack Darkness (4:12)

met ReaZun en Paradox

9. Stand for Something (4:17)

met Bang Bang

10. IT Circus (NOT) (3:20)

met Unorthadox

11. We Know You Know (4:47)

met ReaZun en Paradox

12. U-Town University (2:53)

met Double G, Paradox, ReaZun, King Jule en Master Surreal

13. Peace Without the Rest (3:23)

met Paradox

14. Outro - Marching Band (0:40)
avatar van Rene1979
Leuk concept dit...gister bij raymann is laat de track met GMB gehoord... Toch vind ik het niet supersterk... Ik denk dat met goeie rappers dit een stuk beter had kunnne zijn

avatar van dilladawg
Niet egt boeiend allemaal tot "Blow The Wistle On'm" dan merk je naar mijn idee toch wel dat Blaxtar een stuk beter is als de andere mc's op dit album.
Daarna komt Sorry, hierbij krijg ik egt kippenvel.
Voor de rest is het allemaal weer veel te vaag.
Live moet dit trouwens heel erg goed zijn.

avatar van RestLove
Dit is live inderdaad een groots spektakel. Een aanrader voor iedereen die een avondje helemaal los wil gaan. Fantastisch ook hoe ze gewoon kunnen jammen als een gek zonder dat er iets hoorbaars fout gaat. Ook veel respect voor Kyteman die als klein mannetje het enorm veel bezieling het hele orkest aanstuurt. Helaas klinkt dat op de cd toch allemaal wat minder, heb het idee dat er teveel met de computer aan is gewerkt.

avatar van Janhero
Wel aardig. Moet het niet vergelijken met hun live optredens. Dat is ze niet gelukt om dat op cd te krijgen.

avatar van Joren999
Toch zeker wel vermakelijk. Alhoewel ik moet zeggen dat ik nog geen live-optreden heb gezien.

avatar van Lepel
Bij de eerste luisterbeurten viel deze me ietwat tegen; een hiphop-orkest deed me vermoeden dat er melodieuze, gevarieerde muziek gemaakt zou worden. Vond 'm daarentegen nogal monotoom. Nu, maanden later, geniet ik echter nog altijd van deze plaat. En een live-optreden van de jongens duwt de plaat nog iets verder omhoog. Gisteren sloten ze het hiphop-festival 'Roffest' in Utrecht af. En inderdaad: een feest. Met als hoogtepunt, aan het slot van het optreden, het verzoek van Kyteman aan het publiek om allemaal even te gaan zitten. Hun tijd van een uur spelen zat erop, maar ze wilden nog een nummer doen. Iets wat naar Kytemans zeggen niet versterkt mocht: de organisatie zou de stekker er uittrekken.
Het publiek ging zitten en hield zich op aanraden van de band muisstil. Het orkest stapte van het podium af en ging bijeen staan tussen het publiek om het geheel vocale 'Blow the whistle on 'em' ten gehore te brengen. Magistraal.
Van dit album bezorgt, zoals bij velen, het nummer 'Sorry' mij kippevel. Elke keer weer: geniaal hoe hij mensen kan beroeren met dit trompetgeschal.

Joy
ik hoor kyteman en ik denk:

doe mij deze dan maar

Ojos de Brujo - Techarí Live (2007)

ook hiphop met salsa flamenco en allerlei andere kruiden

lekker

avatar van Kill_illuminati
Ik zag de man vorige maand live en het was werkelijk briljant. Echt een aanrader.

Deden ze bij ons ook (niet Roffest). Dus het is gewoon staged netals dat ze gingen jammen, is allemaal al van te voren gepland.

88Fabian
Live spelen ze fantastisch,dit behoord tot 1 van de beste hip/hop groepen van de wereld.zo breken echt wel door in het buitenland.

Misterfool
dit werd mij aangeraden door een meisje uit mijn klas. maar als ik zo naar het genre kijk kan ik niet echt blij worden. zou ik het voor het goede gemiddelde maar laten zitten of zal ik de gok nemen met kans op een afkrakende reactie. keuzes mensen wat zijn ze elke keer toch weer moeilijk.

Teksten zijn errug goed - wel Frans af en toe!

avatar van midnight boom
ik vind hem toch erg goed

avatar van MAS
MAS
De nummers van Kyteman komen nie helemaal tot zijn recht op deze cd. Heb hem een paar maanden geleden live gezien met een hiphoporkest van 20 man en dat was echt een geweldige liveshow!

avatar van Metal-D78
hoe 1 nummer je op het verkeerde been kan zetten. sorry is een briljant nummer. de rest van de cd is zonde van de schijfruimte. deze cd zal ik niet gaan aanschaffen ...

avatar van Joren999
It circus is anders ook een echte topper.

avatar van Niek
Slechte plaat. Helaas. De man heeft me live tot twee keer toe tot diep in mijn zenuwenstelsel geroerd met Sorry en daarvoor intens verblijd met een gigantisch muziekspektakel. Daar is op dit album helaas bijna niets van terug te horen. She Blew Like Trumpets klinkt bv echt vreselijk. In niets de heerlijke vibetrack die het live is. Zelfde geldt voor Blow the Wistle On Em. De geluiden vormen totaal geen geheel hier. Het geheel is gewoon dramatisch afgemixt. Nogmaals: helaas. Want de man kent gigantisch veel talent. Een krappe voldoende dankzij Sorry en de herinneringen..

avatar van Kos
Kos
She Blew Like Trumpets vind ik live juist veel minder.

avatar van Niek
Nja, vind ik dus niet. T klinkt allemaal zo vreselijk mat hier. Die bezieling die live wel te zien is, hoor je hier totaal niet in terug. Ik heb ook begrepen dat ie alles zelf heeft ingespeeld. Dat werkt natuurlijk ook niet als je chemie wil horen.
Enfin, sommige artiesten zetten goede platen neer en zijn live niks, bij deze man is het andersom. Prima. Ik ben er weer bij als ie in de buurt is.

avatar van Leonard91
Had hier niets van verwacht maar het blijkt toch een leuk plaatje te zijn. Eigenlijk is U-Town University de enige track die ik slecht vind, voor de rest is het een heerlijke smeltkroes van stijlen met inderdaad Sorry als een van de hoogtepunten.

LoveStoned
Idee is leuk, maar...

Te veel hiphop, te weinig Jazz.

avatar van Ziggy007
Niek schreef:

Ach, dit is ook niet muziek voor op een plaat. Ben het helemaal met je eens hoor, op Lowlands 2009 en afgelopen vrijdag in de HMH was het gewoon zielsmooi. De plaat is rommelig en zeker niet bevrededigend genoeg met de herinneringen in het achterhoofd. Helaas.

avatar van djarend
Leuke plaat maar toch wel de meest overschatte plaat van 2009, zeer rommelig, geen enkel nummer blijft bij je. Guru's Jazzmataz was hem al vele jaren voor en daar is toch veel van gejat. Niet voor niets is er internationaal nauwelijks interesse. Veel te veel gehypt in NL, dan weer bij Pauw en Witteman, tig keer bij DWDD, opnames Pinkpop, Northsea, Lowlands en ben bang dat over 2 jaar iedereen deze plaat alweer is vergeten, sorry voor diegenen die hem wel leuk vinden, dat mag natuurlijk. Live is het wel supertof.

avatar van BoordAppel
Het is ook vooral zo gehypt omdat het live zo tof is. Over de plaat hoor je vrijwel niemand, wel over de live-optredens.

avatar van Hendrix4live
djarend schreef:
Leuke plaat maar toch wel de meest overschatte plaat van 2009, (...)

Meest overschat? Met een 3,26? Dat valt toch best mee? Ik denk dat je misschien beter kunt zeggen dat het de meest overschatte artiest is maar zelfs dat. Zijn optredens zijn toch wel zeer goed moet je toegeven.
Hij is veel te veel gehypt inderdaad en daardoor zijn de stemmen denk ik ook lager.

avatar van barrett
Op deze plaat wordt de energie die ze live overbrengen niet duidleijk weergegeven. Wat wel jammer is er komt vast en zeker wel nieuw en opwindender werk van deze man aan. Al had ik gehoord dat dit al snel een paar jaar op zich kan laten wachten.

dr is nu ook een live versie van dit album verkrijgbaar
Colin Benders Profiel - hyves.nl - kyteman.hyves.nl

LoveStoned
djarend schreef:

Wacht maar. Nu is het inderdaad nog raar. Maar ik denk dat Kyteman zal uitgroeien tot een goede artiest. Auditie was dit.

avatar van Hendrix4live
Ik vind het wel leuk op zich maar het haalt het bij mij maar bij een 6. Moest er eerst aan wennen, toen begon ik het steeds leuker te vinden. Maar weer na een tijdje begint de muziek bij een beetje te irriteren. Ik ben bang dat dit zo'n wisselvallig album is en dat mijn stem dus ook steeds kan gaan veranderen.

Een 3*.

avatar van MAS
MAS
Bij mij ook maar 3 sterren al gaf vond ik zijn liveshow een van de beste die ik vorig jaar heb gezien.

deric raven
Sorry vind ik echt een van de mooiste nummers van afgelopen jaar.