Marilyn Manson - Lest We Forget (2004)

Alternatieve titel: The Best Of

Label: Interscope

1. The Love Song (3:05)
  2. Personal Jesus (4:06)
  3. mOBSCENE (3:26)
  4. The Fight Song (2:57)
  5. Tainted Love (3:20)
  6. The Dope Show (3:40)
  7. This Is the New Shit (4:20)
  8. Disposable Teens (3:04)
  9. Sweet Dreams (Are Made of This) (4:51)
  10. Lunchbox (4:35)
  11. Tourniquet (4:44)
  12. Rock Is Dead (3:09)
  13. Get Your Gunn (3:18)
  14. The Nobodies (3:35)
  15. Long Hard Road Out of Hell (4:21)
  16. The Beautiful People (3:42)
  17. The Reflecting God (5:36)
  18. (s)AINT (3:45)
Toffe nummers, maar zet hem eigenlijk nooit aan, heb altijd het gevoel dat ik iets mis (nu ben ik erg bekend met MM en weet ik dat je idd (zelfs het beste) mist als je enkel deze CD kent.) Had liever een nieuw album gezien (was enig sinds teleurgestelt na TGAOG) maar het mocht niet zo zijn, prima opzich, vermaak me al weer maanden met Nine Inch Nails!

Dit zijn, zijn beste nummers echt.Wat ik echt leuk vind is this is the new shit en wat ik sinds deze week net gehoord had op portret of an american family.Is lunchbox dat heeft mooi gitaarwerk en leuke zang bovendien was dat zijn eerste hit.

avatar van centurion81
Super CD die itt tot de niet-verzamelaars van Manson geen zwakke punten kent. Tuurlijk dekt een verzamelaar het oeuvre niet in zijn geheel maar geweldig. Ik mis mijn favoriete nummer bijvoorbeeld, Posthuman.

Hoe Manson Personal Jesus van Cash, Sweet Dreams van The Eurythmics en Tainted Love van The Clash een heel andere lading weet te geven zonder de tekst te veranderen is geweldig. Ik kan het in geen van de gevallen verkrachting noemen hoewel ik het normaal echt niet op covers heb.

Fuser
centurion81 schreef:

Hey knul,

Blijven we wel een beetje bij de les.

Personal Jesus-Depeche Mode(Martin Gore)
Tainted Love-Ed Cobb

Dank u.

avatar van Pantaviar
Beste Mume's,

ik had tot nu toe alleen "Antichrist Superstar" van Marilyn Manson. Goede plaat, maar ik was niet gelijk erop gebrand om 5 platen van Marilyn te kopen. Deze cd heb ik in Spanje in een supermarkt gekocht voor 6 Euro en daarna geen seconde spijt gehad: geniale cd! Ik luister hem regelmatig en hij functioneert prima als afschrikmiddel voor ongewenste gasten . Er staat geen slecht nummer op!

4,5 sterren.

Mvg,
Pantaviar

avatar van Leonard91
Goede verzamelaar voor de niet-fans, maar ik mis toch echt iets. Meestal hebben de Manson cd's één thema en één gevoel en dat heeft deze niet, verder zijn er natuurlijk heel wat geweldige nummers die ontbreken maar dat kan ook bijna niet anders.

avatar van musicboy
1,0
Eerste luisterbeurten vallen wat tegen. Echt een leerling van Alice Cooper, maar dan maar geslaagd met voldoende.

avatar van musicboy
1,0
Hernemen tot onvoldoende.
Die gast wil zo opvallend een shokeffect creëren, dat hij niet zingt, maar brult en schreeuwt alsof hij vreselijk gefolterd wordt.
Het is gewoon irritant om de hele rit uit te zitten.
De leerling overtreft de meester niet, maar wordt een parodie.
Ontgoocheling van groot formaat, dat ventje dat ik ooit op tv in jartellen zag optreden.

avatar van wendyvortex
4-sterren waardering = voor de versie met de DVD erbij.
Op zich niet meer dan een aardige compilatie, maar de video-clips op de DVD draai ik vaker dan de CD. Geweldig!

Marilyn Manson-meesterwerk blijft natuurlijk Mechanimal Animals.

avatar van Raspoetin
Kan het zijn dat het nummer Get Your Gun halverwege afkapt?

Pritje
Ik vind persoonlijk deze album gewoon een van de leukste ertussen zitten verder ben ik er niet zo weg van ja high end en ... heo die ook mag heten vind ik ook wel te doen.

avatar van Killeraapje
Staat Long hard road out of hell eigenlijk nog op een ander album?

Ik mis hier persoonlijk het funky en toegankelijke 'i don't like the drugs'.
Voor mij is MM wat te heavy,nee dan liever Rammstein.
Eigenlijk speel ik deze cd zelden maar de bijgevoegde clips ga ik zeker nogeens bekijken.(waar 'i don't like the drugs' wel op staat.

PriestMaiden
Marilyn Manson stelt me vaak teleur met zijn studioalbums, meestal een 4-tal goede songs en voor de rest teveel fillers. Als ik hem draai, gaat meestal deze verzamelaar op. Coma White mocht van mij in de plaats van The Reflecting God. Ook zijn covers (Personal Jesus, Tainted Love, Sweet Dreams) zijn wel goed gedaan.

avatar van pureshores
voor niet die-hards en ruim geinteresseerden is dit een prima verzamelaar. Echt "hard" is het zeker niet (niet voor mij) maar je ziet wel dat de toegankelijksfactor in de meer recente nummers toeneemt (en een bak electronica). Sweet dreams en The dope show waren mijn eerste kennismaking, van The dope show is de bizarre video me iets opmerkelijker dan het nummer zelf.
Vind mObscene en This is the new shit de betere nummers, samen met Tourniquet.
Sweet dreams en Tainted love vind ik als geherstructureerde covers zeer geslaagd, Personal Jesus is wat minder.

Overigens is de remix van The beautiful people, "Horrible people" zeer het beluisteren waard, een totaal geschifte mix van jazz, breakbeats, rave en rock

avatar van Funky Bookie
Ik ben totaal niet bekend met Marilyn Manson, maar nieuwsgierig genoeg om via deze verzamelaar kennis te maken. Het bevalt prima. Lekker Nu/Metal geluid, waar ik toch wel veel Korn in terug hoor. Als ik de commentaren hierboven zo lees, is dit verder voldoende Marilyn Manson in mijn collectie.