Isis - Wavering Radiant (2009)

Label: Ipecac

1. Hall of the Dead (7:39)
  2. Ghost Key (8:29)
  3. Hand of the Host (10:43)
  4. Wavering Radiant (1:48)
  5. Stone to Wake a Serpent (8:31)
  6. 20 Minutes / 40 Years (7:05)
  7. Treshold of Transformation (9:53)
Berichten verplaatst naar Isis (II)

Nieuwstad
Mensen die dit album kunnen waarderen zouden ook eens op zoek kunnen gaan naar de split ep met The Melvins die onlangs is uitgebracht. Daarop staan 2 nieuwe nummers Way Through Woven Branches + The Pliable Foe. Klinken als overblijfselen van Wavering Radiant.. Vooral dat laatste nummer is heel mooi opgebouwd.

avatar van robbizzel
hmm daar ben ik erg benieuwd naar zeg!

avatar van Helicon
Threshold of transformation KOLERE watt wren nummer, Greek.

avatar van Helicon
K zie net m'n laatste bericht! Hahahaha. K bedoelde: Wat een nummer zeg!! (Bij deze alsnog, ben het nu ah luisteren) Een muziekstorm!

avatar van Korreltje Zout
Threshold of transformation is inderdaad een bruut nummer; krachtig mede omdat het zo zorgvuldig is opgebouwd. Wat een monster. Ook de live versie op VII is ijzersterk. Ik krijg er geen genoeg van. Panopticon, Wavering Radiant en VII zijn m'n beste aankopen van 2017. Aan de rest van hun werk ben ik nog niet eens toegekomen, zozeer houden deze CDs mij zoet. Stevige kluiven, maar heel voedzaam.

avatar van andnino
Hoewel Wavering Radiant zeker niet de eerste keer binnenkomt, maar echt tijd nodig heeft om te groeien, is dit toch wel echt de beste plaat van Isis. Het is in vrijwel ieder opzicht net weer een stukje beter dan de voorganger. Zo zie je misschien ook de reden om ermee te stoppen. De andere opties waren namelijk ofwel dit nu geperfectioneerde trucje blijven herhalen, ofwel een radicale koerswijziging. Hoewel ik naar die laatste ook best benieuwd zou zijn geweest. Het is een discografie om trots op te zijn, een die zeer interessant is om van begin tot einde te luisteren, en een van de weinige bands in dit genre (of metal in het algemeen) die letterlijk met ieder album beter is geworden.