DuvelDuvel - Aap-O-Theek (2004)

Label: Top Notch

1. Intro (0:25)
  2. Eigen Shit (3:31)
  3. Iemand Moet het Doen (3:44)
  4. Spietkong (4:03)

15. Lawness (4:01)
  16. Luister (3:53)
  17. Bun Arrogant (3:57)
  18. Ziel [Skit] (0:48)
  19. Tis Leuk Geweest (4:03)
  20. Tingi Puf (3:15)
Relax

Precies

Ruk mijn quote nou niet uit zijn verband, ik had het juist over rapbeats in het algemeen

je durft het gewoon niet met mij eens te zijn

Alleen bij Wie is ut heeft / hebben ze een beetje flow.

Daar rapt alleen Duvel en ik vind hem bij bijv. Dubbelspel toch ook prima op de beat rappen.

avatar van Opgeduveld030
Hej relax ,

het spijt me zeer voor je dat je duvel niet voelt vriend, je weet niet wat je mist. maar bedankt voor die stank

peace

avatar van hycine
Alleen wie is ut vind ik wat aan, rest niet zo. 2.5

Ik vind dit album erg leuk, omdat er veel leuke beats tussen zitten en kan het nummer ´´wie is ut´´ wel 100 keer draaien! *4,5 en een plekje in mijn top 10.

avatar van kraumeltje
Ik kom net van zen optrede van het todays art festival
En hij was heeeeeel vet iedereen kreeg whiskey vanwege zen nieuwe album whiskey op de aperotz

avatar van kraumeltje

Alleen bij Wie is ut heeft / hebben ze een beetje flow.

Duvel heeft zen hele eige geniale flow
maar je moet em voele

Social_Mask
Inderdaad....en ik voel het totaal niet.

avatar van levenvergeten
kraumeltje schreef:
Ik kom net van zen optrede van het todays art festival

Het nieuwste album is Puur Kultuur, ga die ook maar checken!

supervet album, eigen stijl.

Maarten||
Wat heeft iedereen met Wie Is Ut ? :s Ik snap niet wat iedereen er in ziet; ik vind het namelijk een van de mindere nummers van dit album, zoniet, de slechtste.

avatar van BoordAppel
Omdat die beat erg dik is en omdat Duvel daar tenminste een beetje dope komt.

Social_Mask
Idd, het enige nr van DuvelDuvel dat ik tenminste 'goed' vind. De rest vind ik slecht tot matig. Geen goed album dit, vind ik.

Maarten||
BoordAppel schreef:
Omdat die beat erg dik is en omdat Duvel daar tenminste een beetje dope komt.

Ik vind hem daar met een erg houterige flow komen. De beat zit goed in elkaar, maar zo goed is hij nou ook weer niet. Word er eerder koud dan warm van wanneer ik het nummer luister. Hoewel Duvel toch veel skills heeft, is het toch niets voor mij.

Relax
Social_Mask schreef:
Inderdaad....en ik voel het totaal niet.

Er is ook niets te voelen, op mijn school en zelfs me vrienden horen totaal geen flow, ik wil niemand beledigen ofzo maar ik vraag me toch altijd af hoe je hier in godsnaam kan horen of er een flow is. Het enige wat ik hoor zijn teksten die hun niet geoefend hebben op de beat.

Relax schreef:
Er is ook niets te voelen

Jawel hoor, ik ken genoeg mensen die het geweldige muziek vinden. Heb al wel in een eerdere post duidelijk uitgelegd waarom ik het zo waardeer.

Artifact
Duvel is gewoon een lauwe pappie, nuff said.

avatar van Dilla
Vanochtend na lange tijd maar weer eens keihard gepompt tijdens wakker worden. Moet zeggen: werkt perfect! Ik had er meteen zin in vandaag.
En oh ja..probeer mensen die de Duvel-shit gewoon niet voelen niet te overtuigen. het heeft toch geen zin. Duvel zelf deelde mensen ooit in 3 groepen: de harde kern (=een selecte groep hardcore fans, ofwel degenen die die Duvel-shit volledig diggen), een groep die het nog kan gaan diggen en tot slot de groep die het gewoon niet begrijpt en nooit zal gaan begrijpen!! Het heeft geen zin om deze peoples met argumenten proberen om te turnen. Stop die tijd liever in het spinnen van die gruwelijke dubbel D juweeltjes...

Duvel is 3000, een millennium te vroeg geboren voor ze!

avatar van Word_Play
Pappieees!

En opeens voel ik dit album zwaar. Twee jaar lang vond ik dit nogal een hit-or-miss plaat, maar ik denk dat ik het geniale er nu van inzie. Van Duvel welteverstaan, want Supah en Rein vind ik nog steeds niet wereldschokkend goed ofzo.

Sjonge De Jonge

avatar van Reijersen
Eigenlijk ben ik helemaal niet zo van de Nederlandstalige hiphop, maar toch probeer ik het graag eens uit. Zo was het ook met deze cd van DuvelDuvel.
Best aardig plaatje met hier en daar een goed geplaatste knipoog. Maar tekstueel kan het me vaak genoeg niet voldoende boeien. De beats zijn vaak wel erg sterk. En dan kom ik dus toch een middelmatig interessant cd'tje.

3,25 eigenlijk (rond het naar het positieve af) dus 3,5.

avatar van Stapler
DuvelDuvel moet je voelen en ik voel het 9/10 keer!

Gister nog even deze cd gedraaid en vind het toch wel de beste Nederlandse rap samen met opgezwolle. Vele malen beter dan Lange Frans en Baas B, Ali B enz.

handsome_devil
Alleen Kempi vind ik nog beter dan Duvelduvel.

Die verses van Rein de Vos op Luister en Sjonge de Jonge

Deze cd blijft nice, draai hem nog regelmatig. Lekker gevarieerde beats. Tekstueel goed, met Rein de Vos als mindere god..

Ik ben twee keer bij de huidige tour (Groningen & Apeldoorn) geweest, met DJ Githyper.. En twee keer komt Lawness niet langs, ik snap er niks van..

avatar van Backslap
Dit blijft een album die je lekker kan blazen
Duvel blijft lauw maar die andere 2 die flow van hun snap ik echt niet waar rein de vos nog wel apart/offbeat nog redelijk komt soms vind ik supah meestal wackness komen , lijkt soms wel of ze kool keith wille nadoen ofzo
maar een diik album

avatar van Urbanoetang
Mijn waardering voor deze plaat begon met een 3,5 en je ziet waar hij uiteindelijk is geeindigd. Wat een enorme plaat is dit. Alles steekt heel erg dope in elkaar en zelfs aan Pollum kan ik nu heel erg waarderen. Nu al een klassieker in de Nederhop. Deze is samen met Vloeistof en Spuugdingen mijn favoriet.

Heb trouwens EINDELIJK de limited edition weten te bemachtigen.

avatar van Urbanoetang
Heb trouwens EINDELIJK de limited edition weten te bemachtigen

avatar van VforVictor
Heb dees net gedownload, ja ik weet het tis een schande, en moet zegge dat ie errug lekker klinkt, frisse beats relaxte flows van Duvel (ja ik voel em wel) alleen idd Rein komt gewoon k*t, beter dat hij ook bijna afwezig is op hun laatse plaat (of was dat Supah??) tot nu toe vind ik em wel minder als "Puur Kultuur" maar desalniettemin gewoon vet, oordel volgt nog..

avatar van SoNick

Alleen bij Wie is ut heeft / hebben ze een beetje flow.

Zo is het! Alleen Wie Is Ut? Is een dope track.