Billy Joel - Turnstiles (1976)

Rock / Pop
Label: Columbia

1. Say Goodbye to Hollywood (4:36)
  2. Summer, Highland Falls (3:15)
  3. All You Wanna Do Is Dance (3:40)
  4. New York State of Mind (5:58)
  5. James (3:53)
  6. Prelude (Angry Young Man) (5:17)
  7. I've Loved These Days (4:31)
  8. Miami 2017 (Seen the Lights Go Out on Broadway) (4:12)
avatar van Tribal Gathering
Een erg fijn album van deze singer-songwriter. Zoals gemeld vrij kort maar ook met weinig vulling. Eigenlijk valt alleen All You Wanna Do is Dance in deze categorie. James was het Nederlandse hitje maar is eigenlijk een beetje een heiige ballad. I've Loved These Days en vooral Summer, Highland Falls zijn in deze categorie betere nummers.

In plaats van James lijken Say Goodbye to Hollywood en Miami 2017 beter op hun plaats in de hitparade maar helaas, het mocht niet zo zijn. New York State of Mind is vooral dankzij 9-11 opgeklommen tot de klassiekerstatus en dat is best wel terecht. Een erg mooi nummer.

Maar het prijsnummer (samen met Summer, Highland Falls) is wat mij betreft toch wel Prelude / Angry Young Man.

De hitplaat van Billy Joel is The Stranger maar deze is kwalitatief net zo sterk. Aanradertje.