Manic Street Preachers - Lifeblood (2004)

Label: Epic

1. 1985 (4:08)
  2. The Love of Richard Nixon (3:38)
  3. Empty Souls (4:05)
  4. A Song for Departure (4:20)
  5. I Live to Fall Asleep (3:57)
  6. To Repel Ghosts (3:58)
  7. Emily (3:34)
  8. Glasnost (3:14)
  9. Always / Never (3:42)
  10. Solitude Sometimes Is (3:22)
  11. Fragments (4:03)
  12. Cardiff Afterlife (3:27)
avatar van Leeuw
Cd wordt beter en beter naar mate die vaker opstaat, mooie geheel vernieuwende stijl. Wembleyconcert was super met een mix van veel oude nummers (Holy Bible/Generation Terrorists)) en nieuwe van Lifeblood + uiteraard de hits die gescoord zijn. Manics waren in topvorm en het goede nieuws is dat ze in maart naar het vasteland van Europa komen voor hun tour.
playlist Wembley Arena Londen 9 december:
1985
Faster
If You Tolerate This
No Surface All Feeling (dedicated to Richey)
Empty Souls
This Is Yesterday
Song For Departure
Tsunami
I Live To Fall Asleep
Motorcycle Emptiness (dedicated to Philip Hall)
Design For Life

Revol teaser followed by acoustic Archives Of Pain

Wauw, dit had ik wel willen horen.

Twee nummers die ik niet ken...

Allebei van The Holy Bible. Revol was de catchy single en Archives of Pain een van de boze albumtracks.

Alee vooruit, dan wacht ik met spanning af tot ze naar het vasteland komen...Zijn er al data bekend?

avatar van Leeuw
Bloompje schreef:

nog niet geloof ik, maar ik hou je op de hoogte. Razorlight was trouwens ook een goede band als opwarmer. Enige nadeel was dat er geen garderobe is en je dus met je jas stond.
Verder een perfecte dag gehad, 's middags gezellig in een pub op Bakerstreet, the tube in voor twee haltes, 5 minuten lopen en je bent er.

Nu 2x naar geluisterd, en moet zeggen dat het allemaal wel weer lekker klinkt, het zoveelste goede album dit jaar..

avatar van Ziggy007
Net in mijn bezit en vandaag voor het eerst beluisterd. Eerste indruk is een dikke 4* album, klinkt heel lekker en goed. Ken eigenlijk maar 4 eerdere nummers van MSP, dus kan het totaal niet vergelijken met eerdere albums of nummers, maar na dit gehoord te hebben toch maar is op zoek gaan naar andere albums. Ik doe nu een herpoging om het te beluisteren, maar de plaatselijke jeugd is erg fanatiek met vuurwerk aan het spelen dus moet het vanavond maar is goed beluisteren, kan ik hem mooi nog in me top 10 van 2004 verwerken Daar komt hij iig in.

Travisaholic!
Dat de Preachers nog tot zoiets in staat waren.. Onder de indruk

avatar van Ziggy007
Tsjah, op enkele nummers na ken ik de Preachers niet echt. Dus kan het ook niet echt vergelijken, maar dit album mist iets voor mijn gevoel. Als je het voor het eerst luistert klinkt het meteen goed (nummers zijn toegankelijk en blijven hangen), en dan hoop je dat dat binnen een paar luisterbeurten veranderd in meer dan goed alleen - bv. geweldig, fantastisch, ongelofelijk, hoe is dit mogelijk?, dear god, unbelievable, etc. - Op dat moment zit ik eigenlijk nog steeds te wachten... en zoveel tijd heb ik niet meer. I've got other things to do (albums luisteren). Zondermeer een goed album, but that's all. Love of Richard Nixon

Het album begint nu na bijna 4 maanden eindelijk helemaal tot me doordringen. Echt fantastisch sfeervol en betoverend album. Zitten ook geen echt mindere nummers tussen. Een nummer als I Live to Fall Asleep is muzikaal prachtig maar er zit ook veel waarheid in de tekst. Andere fijne nummers zijn Empty Souls, Emily en, toch ook wel, The Love of Richard Nixon

avatar van Hermy
Een erg sfeervolle, poppy en vooral goede cd van de Manics (zijn er slechte??). Erg jammer dat de cd zo 'onopvallend' is uitgebracht en niet is gepromoot d.m.v. een tour....

Travisaholic!
Ja, een tour.. Wat doen ze op dit moment eigenlijk? In Engeland tourden ze wel, maar op de officiele site staat een programma met nog optredens van februari, erna niets meer..

avatar van Hermy
Op de officiële site (www.manics.co.uk) is trouwens sinds april een gratis EP met 3 nieuwe nummers te downloaden: God Save The Manics. Niet echt de allerbeste nummers, maar zeker de moeite waard.

avatar van Koston
Inderdaad zeer jammer dat deze cd zo weinig gepromoot werd , ik had ze nochtans zeker op de festivals verwacht deze zomer

Allmusic
Op Amazon.co.uk te koop voor £3.96.

avatar van beaster1256
wat de manics hier doen is weeral een flauwe zet van hen , zwakke plaat met geen onaardige teksten maar verruimend in geen enkel geval , laten we dit snel afhandelen met "snel tussendoortje"

avatar van jeroen1904
Voor mij ook één van de beste platen van 2004, en zeker één van de betere platen van de Manics. Soms bijna popnummers, maar echt goed. Favorieten blijven empty souls, the love of richard nixon, i live to fall asleep en to repel ghosts. Ik zet deze plaat nog vaak op, wat ik met andere manics albums minder doe.

avatar van Hermy
Ik lees zojuist dat James Dean Bradfield zonder zijn Manics maten op Haldern Pop staat. Weet iemand of hij solo gaat?

avatar van aphexfreak
Know your enemy vond ik helemaal niet slecht(in tegenstelling tot de meeste mensen) maar dit album is denk ik gewoon 1 van de beste albums ooit gemaakt. Super geproduceerd, prachtig ''vol'' geluid goede teksten en prachtig gespeeld, wat kan een mens nog meer wensen?

rodneyVL
Dat ik dit album magistraal vind, staat buiten kijf. Jammer dat in de latere video-versie de "collapsing like the Two Towers" vervangen werd door iets anders..geloof "rainclouds".de manics gekuisterd??

Musicguru
Goed album. Know Your Enemy had inderdaad wel wat. Ocean Spray, het enige door James geschreven Manics (niet Preachers ) nummer wat ook op n album staat. Over z'n aan kanker overleden moeder. Kippevel. Maar dit is ook weer een huzarestukje opzich. De enige Manics plaat die ik minder vind is Gold Against The Soul.

avatar van TerryA
Manics hebben een nieuwe album uit in Mei n gaan ongeveer 20 concerten doen in GB - dus zullen vast wel op europese festivals staan deze zomer

avatar van SirNoodle
een aangename en goeie plaat, die inderdaad blijft groeien na elke beluistering.

mooi, mooi, mooi en voor mij ook totaal tegen de verwachtingen in...

avatar van mic
mic
Pas weer eens geluisterd...erg goed, met name de eerste helft!

Musicguru
Het nieuwe album heet Send Away The Tigers. Ze hebben nu een 7" uit van het nummer 'Underdogs', in een oplkage van 1000 stuks.

avatar van Epitaph
Mooie plaat.

Antagoon
Hun minste tot nu toe. De vorige had het probleem dat ie te lang was. Een iets betere schifting en het was een echt goede cd geweest. Deze cd bevat gewoon weinig goede nummers. Valt me erg tegen. 2,5*

avatar van thetinderstick
De eerste 4 nummers zijn prachtig, maar daarna wordt het toch wat saaier. Affentoe een opleving ('Solitude Sometimes Is' en 'Cardiff Afterlife zijn ook nog prachtig), maar het blijft jammer dat het niveau van die eerste 4 nummers niet meer gehaald wordt. Leuk geprobeerd, maar half geslaagd.

avatar van coldwarkids
Dit is de beste cd van hun.
Eindelijk hun echte eerste "Goede" album. (This Is My Truth Tell Me Yours) is trouwens ook goed, maar Lifeblood is gewoon de beste van The Manics.
Ik heb een zelf nog niet, maar ik ga hem zeker aanschaffen een keer.
Mijn mening is wel een beetje aan de late kant, want ik ken dit album al vanaf 2004, maar nog steeds heb ik hem niet.