Korn - Greatest Hits Vol. 1 (2004)

Label: Sony

1. Word Up (2:53)
  2. Another Brick in the Wall, Parts 1, 2, 3 (7:09)
  3. Y'all Want a Single (3:20)
  4. Right Now (3:13)
  5. Did My Time (4:07)
  6. Alone I Break (4:17)
  7. Here to Stay (4:31)
  8. Trash (3:28)
  9. Somebody Someone (3:50)
  10. Make Me Bad (3:56)
  11. Falling Away from Me (4:31)
  12. Got the Life (3:48)
  13. Freak on a Leash (4:17)
  14. Twist (0:50)
  15. A.D.I.D.A.S. (2:35)
  16. Clown (4:38)
  17. Shoots and Ladders (5:23)
  18. Blind (4:20)
  19. Freak on a Leash [Dante Ross Remix] (4:47)

met Dante Ross

avatar van EmDee

Oh, my God

Greatest hits? Mijn hemel, het is Jonathon Davis nu echt totaal naar de bol gestegen.

avatar van Facedown
Na 6 albums mag dit wel eens, vind ik.

Vind het wel jammer dat Faget er niet opstaat, wat toch een van mijn favorieten is...
Ik koop hem zeker, want er zit ook een gratis DVD bij...

avatar van NERD
Word Up, lekkere cover Stem van de zanger past perfect bij dat nummer. Verder afgezien van een aantal losse nummers geen fan Korn

Aardige cd, toch wel jammer van die covers. Ik heb liever hun eigen nummers.

avatar van BoordAppel
Word Up :R. Stelletje rukkers van Korn, en ze hebben toch echt leuke muziek gemaakt.

Greatest Hits, ach ja, heb het gekocht, puur omdat ik alles van ze heb gekocht (al vanaf het prille begin). Valt me alleen op dat er maar 2 nummers op de lijst staan (buiten de covers) die nooit gereleased zijn als single, namelijk Trash en Twist.

Verder wel aardig, maar ze hoeven van mij niet meer te coveren.

AHWA
Twist staat toch op Life is Peachy?

avatar van Facedown
als single is twist niet uitgebracht

Juist
@facedown, Twist is inderdaad niet uitgebracht als singel, zelfs niet als promo.

moviefreak#1
Bij het luisteren van deze CD valt heel erg op dat de muziek beter wordt naar mate je verder op de CD komt. Dan valt het op dat de tracklisting chronologisch is vanaf nieuw naar oud. Als de heren dit album zelf beluisteren moeten ze er toch achterkomen dat ze terug moeten naar hun roots en de covers en slechte nummers de rug moeten terugkeren. En waar is Faget gebleven
4**** voor de oude nummers

avatar van Gajarigon
EmDee schreef:

Oh, my God

My thought exactly. Schandalige cover. Met alle respect maar aan KO*omgekeerde R*N heb ik nu echt nooit iets interessants gevonden.

mooi album maar de cover another brake in the wall viel me iets tegen had er meer van verwacht een 4*

waterboy schreef:

Eén van de meeste creepy bands die een mooi, schitterend nummer van de grootste artiesten aller tijden gaan coveren, waar precies verwacht je je dan aan, als fan? ('No more dark sarcasm in the classroom!', hoe kan deze zanger DAT geloofwaardig brengen??)
Is 'Word Up' dat clipje met die honden? Vond ik wel erg leuk... Van wie is de oorspronkelijke versie dan??

JAsper 80
JJ_D schreef:

Van Cameo volgens mij .

Erg goeden cd,lekkere nummers der ook op 4,5

avatar van Arno
Voor mij idem, maar ik geef (voorlopig) maar 4*

avatar van Albert Filth
Kansloos, waar ging het mis bij Korn? Zonde, zo'n goede band compleet verneukt door de commercie.

avatar van Ralph_Mennes
Korn, veelal besproken omdat ze zouden zijn gesloopt door commercie..ben ik het helaas voor jullie écht muziekliefhebbers niet mee eens, vind de nieuwe nummers helemaal niet slechter geworden alhoewel ik het eens moet zijn met het feit dat de oude nummers (faget, belachelijk dat ie er niet op staat) veel harder waren. IK vind het ook verstandig van Korn om iets minder knallende nummers te maken, want het is tenslotte wel je inkomst..de muziek.

Vind dit album dan ook gewoon goed, alle nummers die erop staan bevallen me zeker, net zoals korn me meestal erg goed bevalt. Of het echt nodig was een greatest hits uit te brengen weet ik niet. De ABitW cover is niet groots maar wel ok..de word up cover vind ik beter. een lage 4 denk ik...

avatar van smash016
Wanneer zou Vol. 2 & 3 komen? Gokje...... ik denk: NOOIT.

avatar van avdj
EmDee schreef:

Oh, my God

Niet echt waardig gecoverd...

Bobiej
Idd, een grote kutcover. Maar als Korn-fan vind ik dit natuurlijk een goede cd. Ze hadden er natuurlijk wel Faget op moeten zetten ipv Twist. 4****

goede cd ,,faget had er inderdaad op moeten staan! ..,maar ik vind Another Brick in the Wall, wel gaaf.

avatar van meyer
kheb de cover van pink floyd al 2 keer live gehoord maar nog niet op het album. Ik vind het (live) een originele cover, niet speciaal goed maar zeker ook niet slecht gedaan.

Korn moet zich niet bezighouden met covers. Zeker niet met covers waarvan het al op voorhand vaststaat dat ze op niet veel gaan trekken. Net hetzelfde geweest met 'One' van Metallica...

Bobiej
Ze hebben One anders wel heel goed gecoverd (gecofert, gecovert?), hoor.

Bobiej schreef:
Ze hebben One anders wel heel goed gecoverd (gecofert, gecovert?), hoor.

coveren, coverde, gecoverd

Dankje

Niemand kan tegen koRn op met hun elekrische gitaren.p.s.dikke metal !!! 5 sterren .

matoch schreef:

Er zijn echt véél betere bands dan Korn hoor, matoch.