Korn - Greatest Hits Vol. 1 (2004)

Label: Sony

1. Word Up (2:53)
  2. Another Brick in the Wall, Parts 1, 2, 3 (7:09)
  3. Y'all Want a Single (3:20)
  4. Right Now (3:13)
  5. Did My Time (4:07)
  6. Alone I Break (4:17)
  7. Here to Stay (4:31)
  8. Trash (3:28)
  9. Somebody Someone (3:50)
  10. Make Me Bad (3:56)
  11. Falling Away from Me (4:31)
  12. Got the Life (3:48)
  13. Freak on a Leash (4:17)
  14. Twist (0:50)
  15. A.D.I.D.A.S. (2:35)
  16. Clown (4:38)
  17. Shoots and Ladders (5:23)
  18. Blind (4:20)
  19. Freak on a Leash [Dante Ross Remix] (4:47)

met Dante Ross

Bobiej schreef:
Idd, een grote kutcover. Maar als Korn-fan vind ik dit natuurlijk een goede cd. Ze hadden er natuurlijk wel Faget op moeten zetten ipv Twist. 4****

nope , geen goed idee.
twist is nog een redelijke song.
ze heddan wel faget erop kunnen zetten i.p.v Blind.
dat is pas een slechte song.
raar dat dat hun allerbekenste is want naar mijn zeggen ook hun slechste. Niets tegen Korn hoor , in tegen deel.
heb zelfs hun laatste 3 cd's + deze Best Of maar Blind is echt waardeloos.

Timothebizkit

nope , geen goed idee.
twist is nog een redelijke song.
ze heddan wel faget erop kunnen zetten i.p.v Blind.
dat is pas een slechte song.
heb zelfs hun laatste 3 cd's + deze Best Of maar Blind is echt waardeloos.

Misschien staat íe erop omdat ze met Blind doorbraken?? Bovendien vind ik Blind stukken beter dan Faget.

Weet iemand trouwens of dat stukje aan het einde van Blind is gebaseerd is op "Lick A Shot" van Cypress Hill.

Timothebizkit schreef:

Misschien staat íe erop omdat ze met Blind doorbraken??

avatar van Facedown

slecht is en blijft slecht. Ofdat ze er nu mee doorbraken of niet

Ik denk dat je één van de enige bent die dit nummer het slechtste nummer vinden op deze best of

Facedown schreef:

, eigelijk maakt het mij toch niet uit want na Clown stop ik toch met luisteren naar deze cd

Bobiej

slecht is en blijft slecht. Ofdat ze er nu mee doorbraken of niet

Nogal logisch dat Blind erop staat, dit is een Greatest Hits cd, en daar komen natuurlijk alleen de hits (singles)op. Als het een Best Of was geweest hadden er andere nummers op gekunt.

Bobiej schreef:

hé ja! zo had ik het nog niet bekeken.

Whaha Right now is echt een lollige clip

avatar van dvdschaaf
Wat dan, speelt Kelly Clarkson er in???!!!

dvdschaaf schreef:
Wat dan, speelt Kelly Clarkson er in???!!!

Haha nee...
Gwn een animatie die zichzelf killed, ook leuk tog?!

goede cd, alleen totale schande van de verneuking van another brick in the wall..

avatar van kaztor
Laat deze cd maar liggen en koop Korn en Life Is Peachy.
Ze zijn beiden lekker goedkoop en honderdduizend keer beter.

ik vin life is peachy dan de minste cd...

bennerd
Ik niet hoor, ik vind Untouchables hun minste, Life is Peachy is juist een heel goed Korn-album. Mijn favoriet blijft wel Take a Look In The Mirror.

dat was misschien niet hun beste cd, maar alone I break en here to stay vind ik 1 van hun beste nummers.

Leuke compilatie van Korn.
Ik had deze compilatie kunnen kopen voor maar € 7!
Ik had al hun albums al, maar nog niet deze compilatie, plus de dvd van hun allerbeste nummers, live! Cijfer: 3,5/5!

avatar van Dhr. Bitterbal
kaztor schreef:
Laat deze cd maar liggen en koop Korn en Life Is Peachy.
Ze zijn beiden lekker goedkoop en honderdduizend keer beter.

Als iemand beetje kennis wil maken met het koRn geluid hebben ze aan 2 albums niet genoeg; ze hebben op elk album een nieuw geluid.

En dr zitten best lekkere nummers op...

avatar van king_pin
Wat ik raar vind is dat de toch behoorlijke succesvolle single 'Thoughtless' niet op deze compilatie staat...

Verder zouden dit soort cd's verboden moeten worden, en al helemaal van moneymaker bands als KoRn!

avatar van GothicBowie
Dit album bevat een paar nummers die er intertijd hebben voor gezorgd dat ik een beetje KoRn fan ben geworden, ik mis wel nog een paar nummers. bij de cover van Pink Floyd 'another brick in the wall' heb ik beetje een dubbel gevoel eerlijk gezegd, een vrij goeie verzameling wat mij betreft

guess who
zozo, greatest hits, maar zeker geen best of...
ik wist trouwens niet dat twist en trash 'hits' waren

Dhr. Bitterbal schreef:

En dr zitten best lekkere nummers op...

Probleem is, na Follow The Leader (die in mijn opinie nog zeer aardig was) was dat geluid een zeer slap aftreksel geworden van wat ooit was. De eerste 2 albums zitten nu samen in een 2-fer-doosje en is bv. bij de Bijenkorf in A'dam voor zo'n 8 pleuri te krijgen. Dan heb je dubbel zoveel muziek en allemaal krakers. Veel en veel beter dan dit, vind ik.

bennerd
Je gaat er wel vrij hard van uit dat de persoon die Korn probeert dezelfde smaak heeft als jij. Mijn favoriete Korn-plaat is nog steeds Follow the Leader, en ik ben het eens met de stelling dat dit Greatest Hits een erg goede kennismaking is met de band.

guess who
een mooie kennismaking is het zeker, want met elk album veranderen ze toch wel wat van geluid, een hier van elk album enkele nummers, jammer genoeg toch wel te weinig nummer van life is peachy, good god was een single als ik me niet vergis, en toch wel een van hun beste liedjes (en zeker een van de beste op life is peachy)

bennerd schreef:

Wat hebben ze dan na Follow The Leader gedaan wat ze nog niet eerder en beter hebben gedaan?

bennerd
See You On the Other Side was iets wat ze niet eerder gedaan hebben (ik zeg niet dat het goed was, verschil) en dat 'beter' is subjectief, dus compleet uit den boze in het geval van 'iets aanraden aan anderen'.

En bepaalde nummers op Take a Look in the Mirror klinken tig keer agressiever dan op het debuut, wat ik eigenlijk best een overschatte plaat vind. Maar goed, Korn is nooit echt mijn ding geweest, dan vond ik andere bands uit dat genre beter.

guess who
untitled was toch ook iets compleet nieuws als je het mij vraagt

bennerd
Inderdaad, zelfs een beter voorbeeld dan SYOTOS.

PriestMaiden
Korn is zo één van de bands die ik in mijn puber-jaren heel erg veel heb gespeeld.
Deze verzamelaar heb ik in de zomervakantie van 2005 grijs gedraaid, samen met de verzamel Capitol Punishment van Megadeth.

Toch blijf ik er nog graag naar luisteren naar mijn 'puber-helden'.
Blind, Got the Life, Y'all Want A Single, Freak on a Leash, Did My Time, stuk voor stuk klassiekers in het zogenaamde nu-metal genre.

Wel heb ik altijd Thoughtless gemist op deze cd.

avatar van gigage
Als je nu nog moet beginnen om nu-metal te draaien, of je wilt weten wat Korn naast Freak on a leash nog meer gemaakt heeft, of je gaat binnenkort naar een festival waar ze spelen en je wil ook meespringen, of je wil weten what is (was) it all about, dan is dit ALL YOU NEED.
Ik heb daarna nog wat albums aangeschaft en geleend maar op een enkel nummer na staan hier hun bekendste en aanstekeligste ( is dat een woord?) deuntjes en is dit veruit mijn favoriete CD van Korn. Al is het maar vanwege de diversiteit van de muziek. Geen hier. Aanrader dus.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Prettige verzamelaar. Vanmorgen in de auto beviel dit album me erg goed.

bennerd
De bijgevoegde DVD maakt dit echt de moeite waard, imo.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
bennerd schreef:
De bijgevoegde DVD maakt dit echt de moeite waard, imo.

Die kon ik helaas in de auto niet draaien, maar gaan we doen !!