Pulp - Countdown 1992 - 1983 (1996)

Label: Fire

1. Countdown (4:40)
  2. Death Goes to the Disco (5:43)
  3. My Legendary Girlfriend (6:45)
  4. Don't You Want Me Anymore (3:47)
  5. She's Dead (5:05)
  6. Down by the River (3:38)
  7. I Want You (4:39)
  8. Being Followed Home (6:02)
  9. Master of the Universe (3:20)
  10. Don't You Know (4:07)
  11. They Suffocate at Night (6:17)
  12. Dogs Are Everywhere (4:53)
  13. The Marks of the Devil (4:33)
  14. 97 Lovers (4:28)
  15. Little Girl (With Blue Eyes) (3:25)
  16. Blue Glow (3:04)
  17. My Lighthouse (3:29)
  18. Wishful Thinking (4:17)
  19. Blue Girls (5:59)
  20. Countdown [Extended Version] (8:03)
Hmmm, dit was na Different Class de tweede Pulp release die ik kocht (er zouden er nog flink wat volgen ), in een heel leuk winkeltje in Luxemburg-stad. De nummers zijn afkomstig van de eerste albums.

avatar van titan
titan (crew)
De zoveelste poging van platenmaatschappij Fire om een graantje mee te pikken van het (op dat moment) grote succes van Pulp. Het is een behoorlijk representatieve dwarsdoorsnede van de nummers van Pulp van voor hun grote doorbraak, maar het kan niet tippen aan hun latere werk. 3,5*.

khonnor
mooi overzicht van pulps pre island periode

een aantal verborgen parels zoals my legendary girlfriend, being followed home, my lightouse, death goes to the disco... gemixt met een aantal miskleunen geeft een mooie 3.5

pas op his n hers zou pulp tot volle wasdom komen en de kwaliteit een heel album hoog houden