Spoil Engine - Antimatter (2009)

Belgiƫ
Label: Roadrunner

1. Pressing on the Overload (2:59)
  2. In the Line of Fire (4:10)
  3. Breathe (3:44)
  4. Antimatter (4:03)
  5. The New Disease (4:44)
  6. Seamless (4:15)
  7. Blindfolded (4:01)
  8. Fallout (4:24)
  9. Not Me (4:29)
  10. Wake Up Call (3:55)
avatar van Exfrozen
Het album wordt nu door Roadrunner uitgebracht.
Best netjes voor deze jongens! Ik kan in ieder geval bijna niet meer wachten.

bennerd
Door Roadrunner dan nog! Mooie deal. Ik ben stiekem wel benieuwd, de voorganger was best indrukwekkend.

echt benieuwd naar deze

deze is toch van roadrunner en niet apache?

bennerd
Klopt.

avatar van Mr. Niceguy
Best een leuk plaatje. Ik heb hem nog maar een paar keer beluisterd, misschien verander ik mijn score nog wel eens. Wat me vooral opvalt is de zang; de stem van de zanger lijkt op kruising tussen die van Corey Taylor van Slipknot en die van die kerel van Disturbed. Maar muzikaal is het in orde, zeer strak gespeeld.

avatar van Devoo
Mr. Niceguy schreef:
Best een leuk plaatje. Ik heb hem nog maar een paar keer beluisterd, misschien verander ik mijn score nog wel eens. Wat me vooral opvalt is de zang; de stem van de zanger lijkt op kruising tussen die van Corey Hart van Slipknot en die van die kerel van Disturbed. Maar muzikaal is het in orde, zeer strak gespeeld.

Door dit bericht zouden mensen wel eens kunnen denken dat het Nu-Metal betreft. Maar dat is dus niet het geval, het is eerder Metalcore of Melodic Death Metal. Verder stampt deze band uit Roeselare, wat voor mij toch wel op fiets afstand ligt. Heb ze ook al verschillende keren live gezien, en dan zijn ze echt op hun best.

avatar van andnino
Prima album en zo, maar ik merk dat dit soort metal me gewoon niet meer zo boeit. Niet geheel afgeluisterd, en geen stem dus.

avatar van Exfrozen
Antimatter het album waar ik ook lang naar heb uitgekeken. Helaas maken deze jongens me verwachtingen niet waar. Het is allemaal wat lieflijker dan hun debuut en dat is nou precies waar de kracht van hun in zit. Nu is het meer een wegluisteralbum geworden dan een meeheadbangalbum.

avatar van Blind Faith
Behoorlijk potje moderne metal, niets opzienbarends of vernieuwends, maar wel oerdegelijk gebracht... en Belgisch!

avatar van Devoo
Deze avond zal ik ze live zien voor de 6de keer. Zal wel weer een feestje worden!

avatar van james_cameron
Prima tweede album, zelfverzekerd en to the point.. De mengeling van catchy zanglijnen en beukende riffs klinkt heel natuurlijk en soepel, maar zit feitelijk erg knap in elkaar. De band heeft duidelijk moeite gedaan om iedere song een eigen identiteit te geven en alles perfect af te werken. Het album klinkt dan ook zeer divers. De produktie is daarnaast ook eersteklas. Swingend, knalhard en verslavend.

avatar van Soulmaggot
Zotzalige band
kijk al uit naar hun optreden op graspop

PriestMaiden
Goede cd van de eerste Belgische band op Roadrunner Records.
Breathe is een goede single. Album over het algemeen is best wel goed.
Clip van Wake Up Call is ook de moeite

avatar van Banjo
Ze staan ook in het voor programma van Fear factory morgen avond..
Ik ben benieuwd..