Peter Fox - Stadtaffe (2008)

Duitsland
Pop / Hip-Hop
Label: Warner Bros.

1. Alles Neu (4:18)
  2. Schwarz zu Blau (3:35)
  3. Haus Am See (3:36)
  4. Kopf Verloren (3:21)
  5. Das Zweite Gesicht (3:53)
  6. Der Letzte Tag (3:42)
  7. Ich Steine, du Steine (3:16)
  8. Lok Auf 2 Beinen (3:44)
  9. Stadtaffe (3:39)
  10. Fieber (3:32)

met K.I.Z.

11. Schüttel Deinen Speck (2:51)
  12. Zucker (3:13)

met Vanessa Mason

13. Shostakovitchovitch [Instrumental] * (7:49)
  14. Saint Tropez [Instrumental] * (3:35)
Mark0990
Verrassend goed album! Het album start zelfs fenomenaal met de nummers "Alles Neu", "Schwarz zu Blau" en "Haus Am See", maar zakt vanaf "Ich Deine Steine, du Steine" wel een beetje in. Vier sterren voor dit talent.

Haus am See vind ik echt een leuk nummer, rest kan me nog niet echt overtuigen...

Haus am see nodigt heel erg uit om meer te horen.

1e luisterbeurt geeft een goede indruk, echter blijft Haus am See toch het sterkste nummer....

Erg boeiende manier van zingen heeft ie wel, en zijn stem blijft ook boeien..

Leuke plaat uit Duitland.. ga m nog een paar keer luisteren voor ik echt een goede mening kan geven!

avatar van divart
Erg veel (te veel) van hetzelfde, maar Haus Am See is wel een erg leuke single. (en Schwarz zu Blau en Das Zweite Gesicht zijn ook wel zeer geslaagd)

Haus Am See is inderdaad erg leuk; vooral die James Bond-achtige strijkers bevallen mij zeer.

avatar van thelion
Alleraardigst album........ Lekkere beats en alles vormt een goed geheel....... Ben alleen niet zo te spreken over de taal......

avatar van Bulldozer
thelion schreef:

versta je het niet of zo?

vond het een lekker album. Hapt makkelijk weg. Duits is eigenlijk erg geschikt als raptaal, bedenk ik me. 5 stemmen om wat tegenwicht te geven aan mensen die maar zo één stem aanklikken. Stem dan niet...

tuktak
vreselijk wat een pulp. vreselijke stem, vreselijk duits (wat nou rap), echt ontzettend lijzige shit. wtf dat mensen dit opeens leuk vinden, in de muziek is het toch geen komkommertijd?

en in geval van bovenstaande is mijn 1 ook om wat tegenwicht te geven aan mensen die maar zo een 5 aanklikken.

Kom op kinders, gewoon even zelf nadenken en stem wat je zelf van het album vindt.

Op Haus am See na kan ik er helaas ook wat moeilijk doorkomen..

Had hoge verwachtingen, maar ze worden helaas niet waargemaakt.

Erg leuk cdtje. Valt nogal buiten wat ik normaal luister, maar luistert erg lekker weg in het zonnetje.

avatar van Dystopia
Superfijne cd, doet heel soms een beetje denken aan Deichkind.

raffael77
lennon schreef:
Op Haus am See na kan ik er helaas ook wat moeilijk doorkomen..

Had hoge verwachtingen, maar ze worden helaas niet waargemaakt.

Ben het met je eens en ik denk persoonlijk ook dat het de bedoeling was voor deze gast om een zeer krachtige single te maken.

Hij is wel orgineel met die afrikaanse bongo drums maar de nummers slaan totaal niet aan.

Juist dat nummertje Haus Am See is lekker, maar de rest zakt totaal in.

Jammer er had veel meer ingezeten.

avatar van Koerok
Wat een hoofd! Lijkt wel een kruising tussen Ron Perlman/Hellboy en Tom Waits. Album nog niet gehoord, maar 'Haus am See' is een erg aanstekelijk liedje. Ben benieuwd.

avatar van DrZeldenrustig
Ben nooit een fan geweest van Hiphop en ook niet van Duitse muziek of hoe je het ook noemt. Maar Peter Fox maakt het waar. Geen Samples, maar echte muziek. Sterke teksten met de nodige knipogen!
Doet het wel voor mij!

Nummers slaan totaal niet aan kerel ga leren muziek te luisteren. Dit is
een ontzettend goed album vreemd dat die nog niet in de rotatielijst
staat laterzz

avatar van Honkie
Rommelig mengelmoesje aan niet al te best uitgevoerde muziekstijlen door elkaar.
Zoals reeds vaak benoemd is Haus am See een grappig singeltje. De rest van de nummers klinkt vrij gekunsteld.

avatar van Koerok
Valt me als geheel toch wat tegen. Geen enkel ander nummer komt wat mij betreft in de buurt bij Haus Am See. Voorlopig een 3, maar ik ga het zeker nog een paar keer luisteren.

tuktak schreef:

Sjonge jonge, wat triest zeg .

tuktak
als je er niet bij uitlegt waarom je dat vind, dan is je reactie natuurlijk volkomen overbodig.

avatar van Stapler
Hoezo wtf dat mensen dit opeens leuk gaan vinden?
Er is veel en veel slechtere muziek en dat word toch ook leuk gevonden?
Laat ze lekker en wat de een geweldig vind kan de ander niks bommen, wil nog niet zeggen dat het slecht is.
Verder wil ik geen afbreuk doen aan je stem maar een 1 geven om wat tegenwicht te brengen is best sneu als je het mij vraagt.
Ik ga toch ook niet op de SP stemmen ipv de PVDA omdat Wilders nu zoveel stemmen heeft?

tuktak
dat laatste sloeg natuurlijk op de reactie van de voorganger, mijn stem was al veel eerder gegeven. over dat iemand een 5 geeft om tegenwicht te bieden hoor ik je dan weer niks zeggen.

er is slechte muziek die leuk wordt gevonden, maar dan wel slecht wordt beoordeeld. nu heeft opeens deze plaat een of andere alternatieve gun-factor gekregen, en mag je het zonder schaamte leuk vinden. Echter veranderd dat allemaal niets aan de kwaliteit, die gewoon laag blijft.

avatar van Stapler
Dat van die 5 ster wist ik niet.
En ik ken alleen de 2 singles en die vind ik toch wel goed.
Een van de weinige muziek de laatste tijd wat ik leuk vind wat op tv en radio kan/mag radio & tv .

avatar van barrett
Deze muziek beklijft geen moment, gewoon een leuke gimic dat Duits in een rapsausje maar verder is er gewoon niets aan...

Haus am See is nou typisch zo'n nummer dat alleen door hersenspoeling (lees: door stukgedraaid te worden op de radio) een hit kan worden. Snap nou echt niet wat hier leuk aan is.

avatar van Honkie
herman schreef:

Een ietwat atypisch doch herkenbaar en makkelijk te behappen deuntje waarbij je in het begin het idee krijgt dat het iets speciaals is. Juist door dat stukdraaien op de radio krijg ik er dan al vaak snel tabak van.
Echt toffe nummers kunnen dat hersenspoelen nog wel vrij lang overleven.

tuktak jij heb gewoon geen smaak.

thanks

avatar van Urnie
DrZeldenrustig schreef:
Sterke teksten met de nodige knipogen!
Doet het wel voor mij!

Ben ik het helemaal mee eens.
Teksten met een HEEL vette knipoog.
Dat maakt het album voor mij net zo leuk.