Warbringer - Waking into Nightmares (2009)

Label: Century Media

1. Jackal (3:07)
  2. Living in a Whirlwind (3:19)
  3. Severed Reality (3:57)
  4. Scorched Earth (3:42)
  5. Abandoned by Time (4:19)
  6. Prey for Death (4:44)
  7. Nightmare Anatomy (4:00)
  8. Shadow from the Tomb (4:05)
  9. Senseless Life (4:55)
  10. Forgotten Dead (4:03)
  11. The Road Warrior * (3:46)
avatar van GothicBowie
Voor de liefhebber van gewoon puur thrash meta.. een 4.0

avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Na één luisterbeurt blijven die riffs en hooks in je hersenen haken, voor liefhebbers van Exodus en consoorten. Instrumental Nightmare Anatomy is een welkom rustpunt maar voor de rest is dit een op hol geslagen sneltrein. Lekker plaatje.

Edit: drie keren raden wie dit plaatje heeft geproduceerd? Gary Holt van Exodus!

avatar van GothicBowie
na paar keer beluisteren geef ik deze dus eerder een 5, gewoon puur Thrash metal zoals het hoort naar mijn mening

avatar van MDV
MDV
Dit soort muziek hoor ik graag op de achtergrond als voor een concert begint een praatje maak met andere headbangers die meteen de zaal in zijn gegaan toen 'ie open ging. Dit is een plaat waar ik nooit iets dieps voor zal voelen, en nooit nachtmerries over zou hebben. Leuke Thrash die je als metalliefhebber moeilijk slecht kan vinden.

Jongens van Warbringer, kom eens met een nummer dat niet precies hetzelfde als de vorige klinkt, het hoeft niet eens een ballad te zijn, als er maar een langzame tussen zit. Of een funky nummer misschien, of poppy desnoods. Als jullie het echt niet meer weten zetten jullie er wat schaamteloze meezing-arenarock tussen. Dit is te veel van hetzelfde, en daar hou ik niet van.

4,0 Beuken baas, dikke 4.
Eindelijk is het trash-genre een goed nieuw leven ingeblazen, kan niet wacht op het vervolg op W.I.2.N.

avatar van Edwynn
Leuke plaat. Er wordt driftig geciteerd uit het werk van de Bay Area voorvaderen, maar dat mag de pret niet drukken. Met hoorbaar enthousiasme worden de moshstukken je gehoorgangen ingeslingerd. Stilzitten kan niet meer.
Plusje voor de geweldige branievocalen, trouwens. Hoor je niet veel meer.

avatar van wizard
Exodus. Bij het luisteren van dit album schiet steeds een naam bij me te binnen. Exodus. Zowel qua zang en qua gitaargeluid klinkt dit allemaal wel erg vertrouwd. Exodus. Net name de schreeuwzang doet me wel heel erg denken aan het geluid van Rob Dukes. Exodus. Soms heb ik zelfs het idee dat de intonatie hetzelfde is als die van Dukes. Exodus. Niks mis mee natuurlijk, want het thrasht wel als een gek, maar van een band verwacht ik toch wat meer een eigen gezicht. Exodus. Twee keer raden waar de productie van dit album me aan doet denken...Juist.

4* voor de muziek, 2.5* voor de originaliteit, of althans, voor het ontbreken eraan. Afgerond naar boven kom ik uit op 3.5* voor dit Metal Album van de Week.

avatar van Edwynn
De Exodusadoratie hoor ik wel. De oude variant welteversataan. Rob Dukes hoor ik hier weer niet in. Ik heb een hekel aan zijn vocalen. Deze gast hier doet het mi uitstekend. Vooral in de snellere stukken.

avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Warbringer is een Amerikaanse Thrash groep uit Californië en goed anderhalf jaar geleden was ik eerder per ongeluk op dit album gebotst: binnenzitten, beetje surfen om de tijd te doden en dan opeens zie je dit album en lees je dat Gary Holt dit album heeft geproduceerd. Natuurlijk wordt de interesse dan gewekt, de vroege Exodus ken ik maar al te goed en ze zijn goed.
De productie is vaneigens dik in orde maar… het doet de hele tijd aan Exodus denken, zelfs de riffs en de solo’s. Veel variatie zit er niet tussen de nummers, wel veel tempowisselingen in de nummers zelf, maar met de juiste ingesteldheid (niet te veel nadenken maar gewoon beuken) is dit een meer dan bevredigend album. Nightmare Anatomy is de vreemde eend in de bijt, een instrumentaal rustpunt, maar dan dendert de losgeslagen trein verder. Tien nummers in veertig minuten, dat zijn nog eens tijden, kort en hevig, vettig en prettig en dat voor een album anno 2009. Weten wanneer je moet stoppen in ook een kunst. Severed Reality vind ik het beste nummer, gevolgd door Senseless Life.

avatar van Lau1986
Ik vind dit één van de minder retro thrash bands. Muzikaal zit het allemaal best aardig in elkaar, maar het overstijgt nergens bands als Exodus en Kreator. Het is eigenlijk behoorlijk inwisselbaar. Verder vind ik de zanger een minpunt. Hij doet mij denken aan Dukes van Exodus, en dat vind ik totaal geen thrash metal zanger. Nee deze plaat zal hier niet in de kast komen.

avatar van trebremmit
De dubbele bass van de drum klinkt meer als een typemachine, wel een minpuntje aan dit verder behoorlijk lekkere album.
Zanger vind ik goed, zijn stem past erg goed bij thrash metal, wat me nog meer positief opvalt zijn de solo's en de hoeveelheid aan variatie in tempo, waar ik wel van hou. Leuke plaat!

avatar van Rick53
Forgotten Dead, MARCH! Geniaal! Word ik altijd blij van, weet niet waarom..

Geweldig album! Vind die nieuwste toch iets minder dan deze.. Althans Living Weapon is ook niet mis

avatar van Kondoro0614
Ik ben er weer na een tijdje eruit te zijn geweest en ik had gewoon zin om mijn marathon van 'Warbringer' voort te zetten. Na het opnieuw luisteren van deze plaat ben ik wel enthousiast maar tegen het eind aan verliest de plaat nogal mijn interesse. Het is wat eentonig, de plaat klinkt muzikaal erg sterk, gitaarpartijen zijn zeker niet mis en het loopt allemaal vlekkeloos al is de zanger voor mij niet de juist aangewezen persoon om langer dan veertig minuten naar te gaan luisteren. Het begint sterk, Jackal is een erg leuk nummer en dat volgt vrij lang door met een paar sterke nummers. Daarna zakt het wat weg. Een prima thrashmetal plaat met stevige tonen, al duurt het me wat te lang.

Voorlopige tussenstand:
01. War Without End