The Eternal - Kartika (2008)

Australiƫ
Label: Firebox

1. Silence (6:04)
  2. Without Reason (4:49)
  3. Lost Our Way (4:33)
  4. Self Inflicted (3:59)
  5. Blood (9:37)
  6. A Pale Reflection (5:03)
  7. Sunshine (4:02)
  8. Illuminate (4:11)
  9. Walk Beside You (4:55)
  10. Kartika (2:30)
  11. Means for an Ending (4:20)
  12. Brighter Day (7:07)
  13. Frozen Sun * (6:16)
  14. July * (6:09)
  15. Inside the Grey * (4:29)
  16. Last Embrace * (5:02)
  17. Inflicted Self [Self Inflicted Remix] * (3:19)
  18. Blood [Draconian Drone Dark Insight Remix] * (9:09)
totale tijdsduur: 1:01:10 (1:35:34)
avatar van Seamus
De beste plaat tot nu toe van The Eternal.

De muziek wordt in het genre van doom geduwd, maar is naar mijn mening veel meer.

Ik hoor een beetje Paradise Lost, een beetje Porcupine Tree, maar bovenal klinkt het als The Eternal.
Aanrader!

Lost Our Way is het 1ste clipje van deze cd.

avatar van james_cameron
Ik vind het meer richting de 'love metal' van een band als HIM gaan, maar dan gelukkig wel wat steviger. Geen verkeerde plaat, al had ik best zonder de ballads kunnen leven. Verzorgd in elkaar gezet, met veel aandacht voor de productionele kant van het geheel. De electronische details zijn ook goed gedaan. Iets te weinig variatie, vooral qua zang, en kwalitatief niet sterk genoeg voor een optimale score, maar een dikke voldoende zit er wel in.