Shed Seven - A Maximum High (1996)

Label: Polydor

1. Getting Better (4:12)
  2. Magic Streets (4:05)
  3. Where Have You Been Tonight? (3:45)
  4. Going for Gold (4:25)
  5. On Standby (3:55)
  6. Out by My Side (2:28)
  7. Lies (4:12)
  8. This Day Was Ours (3:23)
  9. Ladyman (4:16)
  10. Falling from the Sky (3:56)
  11. Bully Boy (3:15)
  12. Parallel Lines (8:43)
avatar van Zachary Glass
Toevallig heb ik deze recent uit de kast gehaald - On Standby , best leuk nummer - van de rest van het album blijkt er weinig over na die acht jaar (wat al bij al toch een redelijke korte periode is).

A Maximum High , een redelijk teleurstellende cd in mijn optiek. En wat een eivolle songs, toch. Al die nodeloze blazers - een goed liedje kan er beter door worden, een sof van een nummer heeft er niets aan.

Had de 2CD iets meer dan 16 jaar geleden voor 99,- Bfr (= 2,45 €) gekocht bij Free Record Shop in Antwerpen. Ik heb hem nooit geluisterd maar nu ik hem hier tegenkom toch maar eens even opgezet op Spotify. Ik moet eerlijk zeggen : dat valt best mee ! Het is geen superplaat maar ik vind ze wel leuk. Morgen nog eens luisteren. Misschien heeft de plaat wel "groeipotentieel" !?

avatar van musician
In een tijd dat er nog moeite werd gedaan voor een leuke bijpassende clip, heb Ik de singles uit 1996 bijgevoegd van Shed Seven.
Getuige gelijk ook van het alleraardigste en aantrekkelijke album dat er hier door Shed Seven is neergezet. Zanger Rick Witter heeft een melodische en mooie bijpassende stem. De teksten in de regel van voornamelijk schmerz voorzien.

avatar van musician
Vermaak mij echt al weken met dit geweldige album. 25 jaar oud, maar dat zegt mij echt niets. Late ontdekking, maar beter laat dan nooit.
Je begrijpt niet dat mensen aan een nieuw album van Adele of Abba beginnen terwijl dit onovertroffen album ook gewoon voor handen is.

Verveelt nergens, die Witter.

Dit zou toch gewoon in aanmerking moeten kunnen komen voor het beste album van 1996? Waarom heeft de band geen enkele notering in Nederland gehaald, noch met de albums, nog met de uitstekende singles?