Cuby+Blizzards - Cats Lost (2009)

Blues
Label: [PIAS]

1. Blues Is a Bad Habit (2:59)
  2. Deadlines (3:22)
  3. I'm in Your Corner (3:58)
  4. Low Country Blues (3:07)
  5. Baghdad Blues (3:06)
  6. Peabody Hotel Room #13 (2:57)
  7. Devil Made Religion (2:34)
  8. Mama Won't You Buy Me a Dream (3:27)
  9. Stranger (3:38)
  10. My Old Jimny (3:21)
  11. More Than I Could Ask For (3:24)
avatar van Bartjeking
1*? verklaart u nader zou ik willen zeggen; ik ben toch stiekem wel een beetje benieuwd naar dit nieuwe werk van Muskee en consorten.

avatar van trebremmit
Ik lees alleen maar positieve recensies hierover dus die 1 snap ik niet helemaal.
De plaat is geproduceerd door Daniel Lohues.

avatar van Bartjeking
Ik dus ook. Misschien dat de stemmer zich even wil melden . Gisteren stond in het AD een groot interview met Harry Muskee en dat maakte me alleen maar nieuwsgieriger. Daaruit bleek dat Daniel Lohues toch wel een aardige vinger in de pap heeft gehad tijdens het "creatieve proces" (ik haat die uitdrukking) die tot de totstandkoming van de plaat heeft geleid. Deze plaat gaat dus wat ander invalshoeken laten zien dan we gewend zijn van Cuby. Misschien toch geen toeval dat zijn naam zoveel op Daniel Lanois lijkt.............

avatar van Vortex
Het lijkt op zo'n anti-stem... (waarvan diegene er duidelijk meer heeft uitgedeeld).
Nogal flauw, ben benieuwd of zo iemand de plaat ook daadwerkelijk geluisterd heeft.

Het wordt tijd dat deze plaat op de 3voor12 luisterpaal terecht komt!

avatar van jeroenheinz
Lijkt inderdaad op een anti-stem ja, erg kinderachtig als dat zo is. Als hij de plaat toch echt geluisterd heeft zou het inderdaad wel fijn zijn uit te leggen waarom je het niks vind he.. Maar ok, ben ook benieuwd naar deze plaat, zeker nu ik lees dat Daniel Lohues er nauw bij betrokken is. Heb een zwak voor de beste man dus ik ga deze plaat zeker beluisteren.

avatar van trebremmit
Het artwork is trouwens van Anton Corbijn.

avatar van Thunderrock
Ben benieuwd.... Kan die anti stem niet gewoon verwijderd worden???

En als je dan toch zo stemt maak er dan een halve ster van dan doe je het tenminste goed.

Ik vind niet dat iemand verplicht is zijn stem toe te lichten, enkel omdat hij de eerste stemmer is en het toevallig een erg lage waardering is. Zo laag is 1,0 trouwens niet op een schaal van 0,5 tot 5.

En ik zie geen bewijs voor de stelling dat het een notoire antistemmer is. Ben het eigenlijk wel eens met zijn stemgedrag wat betreft Borsato en Kane.

My 2 cents...

avatar van jeroenheinz
Ben het ook zeker met hem eens als het gaat over die 2.. Kun je amper muziek noemen . Als ik alleen een 2 haalde op school, dan had ik toch echt wel een probleem. Dus 1* is gewoon erg laag. Het album was op dat moment nog niet eens uit (weet niet of het gelekt is), dus dan lijkt het toch wel erg op een anti-stem. De enige die ons hier meer over kan vertellen is uiteraard de persoon in kwestie, maar die lijkt niet echt te willen reageren...

avatar van heicro
Ik kan me niet voorstellen dat Harry Muskee en consorten, die een staat van dienst van rond de 40 jaar hebben en prachtige muziek maken nu een product hebben afgeleverd dat niet meer dan 1* waard is.
Gezien de voorkeur van geachte stemmer voor rock en blues moet dit een slip off the pen zijn.

Recensie van dit album: nu.nl/muziek | Cuby + Blizzards – Cats Lost
Maakt me helemaal nieuwsgierig om deze plaat te horen.

avatar van heicro
Hele beste recensie, ik had niet anders verwacht.
Deze cd koop ik dus. Cuby= Gegarandeerd kwaliteit.

avatar van Oldfart
Uit recensie van het Dagblad van het Noorden:
.....vraag in de winkel naar het digipack met elpee, cd, uitklaphoes én fotoboek..... (mg)"

klinkt interessant

Oldfart schreef:
Uit recensie van het Dagblad van het Noorden:

klinkt interessant

Klinkt zeker goed ja, denk alleen niet dat mijn financien dat gaan toelaten

avatar van Oldfart
Bij Plato voor 24 euro 95 centen

Ronald Schuurman
Om jullie gezeik tegemoet te komen, krijgt hij 2 sterren waarom? Cuby staat bekend om zijn rauwe geluid, dat is hier niet te horen. Het heeft mij een iets teveel afgemixed geluid. Sorry, is persoonlijk.
De echte Cuby platen zijn wat mij betreft nog steeds, groeten uit grolloo, appleknockers flophouse en natuurlijk desolation.
Tuurlijk heeft de nieuwe plaat enkele uitschieters, maar de allround sound spreekt me niet aan. Ondanks ik een groot bluesliefhebber ben.

avatar van Thunderrock
2 sterren is ook geen anti stem meer.

avatar van Vortex
Ronald Schuurman schreef:

Gezeik? Ik was verbaasd dat een album van een groot bluesband direct bij release al neer wordt gehaald door een 1*.
Vind het wel netjes dat je nu een motivatie achterlaat!

Ha muziekcompadres,

Het is ook geen anti stem hoor. Ik heb Cuby vaak live gezien, ik ben alleen niet zo te spreken over de sound. Ik hoorde net nog Low Country Blues qua lyriek en sfeer is dat echt wel een goed nummer hoor.
Verder mis ik een beetje de rauwe emotie op het album.

Kan niet in de schaduw staan van hun oudere werk.
Ik kan het weten want heb ze vaak live gezien en heb enkele cd's en lp's.

Ronald Schuurman
Zo nijme255 eindelijk iemand die het met me eens is.

avatar van NovaQ
Ik kan wel enigszins meegaan in Ronald Schuurmans' opmerking over het afmixen van deze plaat.
Met name in het eerste nummer komt de ´gladheid´ ook hier een beetje rauw op m´n dak vallen.
Het tweede nummer straalt dan weer een lekkere warmte uit, terwijl `I´m in your corner´ juist weer
een gladde ´spruitjesblues´ laat horen die ook verder op de plaat nog een aantal keer naar voren komt.
Beetje jammer inderdaad van een band die toch in het verleden voor de blues in Nederland uniek en belangrijk is geweest.

Heb ik dat trouwens goed gezien/gehoord dat onze vriend Lohues degene is die op de backcover staat, en ook
de tweede stem verzorgd op "I'm in your corner" en "mama won't you buy me a dream"?
(en zou hij dan ook degene zijn die onherkenbaar op de voorkant staat?)

Al met al een beetje wisselende plaat, die het wat mij betreft niet haalt bij hun klassiekers als
'Groeten Uit Grollloo' en Appleknockers Flophouse'

avatar van L_T_B
Ben toevallig naar een concert van onze vriend Lohues geweest en daar verteld hij ook dat hij deze plaat heeft geproduceerd.

avatar van trebremmit
Degene die op de voorkant staat is Harry Muskee.

Ronald Schuurman
Misschien achteraf niet zo n top idee lohues de plaat te laten produceren? Het is een aardige knul, maar hij is ook nogal van de spruitjesblues normaliter.

Ronald Schuurman schreef:

[email protected] schreef:

Uhm ja...

avatar van heicro
Schuurman en Nijme, ofwel Statler & Waldorf, de twee oude kankerpitten uit de Muppet Show staan aan de zijlijn en weten het allemaal heel goed. Misschien kunnen ze het zelfs beter.
Daniel Lohues wordt enpassant ook nog even door het slijk gehaald, terwijl enig respect meer op z'n plaats zou zijn.

Ik vind het allemaal ongefundeerde kritiek. Deze nieuwe cd is gewoon een goed product, waar menig ander artiest een puntje aan kan zuigen.
Vergelijken met vroeger heeft geen zin. Desolation en Groeten uit Grollo zijn van 1966 en 1967 en het is dertig jaar geleden, dat Cuby's laatste reguliere album verscheen. De tijden zijn veranderd. De Rolling Stones klinken nu ook anders dan 30 jaar geleden.

[email protected] schreef:

Mooie omschrijving voor deze omhooggevallen Drent.

Omhoogevallen is wel het laatste waar ik bij Lohues aan denk.
Mischien moet je je eens in de man verdiepen voordat je zulke domme uitspraken doet.

trebremmit schreef:

Omhoogevallen is wel het laatste waar ik bij Lohues aan denk.

Klopt helemaal! Als je Lohues ook maar een heel klein beetje kent dan weet je dat hij vol passie zit als het om muziek gaat. Verder is het ook een erg bescheiden kerel en dus absoluut niet omhooggevallen.