Cuby+Blizzards - Cats Lost (2009)

Blues
Label: [PIAS]

1. Blues Is a Bad Habit (2:59)
  2. Deadlines (3:22)
  3. I'm in Your Corner (3:58)
  4. Low Country Blues (3:07)
  5. Baghdad Blues (3:06)
  6. Peabody Hotel Room #13 (2:57)
  7. Devil Made Religion (2:34)
  8. Mama Won't You Buy Me a Dream (3:27)
  9. Stranger (3:38)
  10. My Old Jimny (3:21)
  11. More Than I Could Ask For (3:24)
avatar van Ronald5150
"Cats Lost" is na zoveel jaar weer een nieuwe Cuby + Blizzards plaat. Wat mij betreft behoren Cuby en zijn kornuiten tot de top van de Nederlandse bluesscene. Al in de jaren 60 lieten ze horen hoe blues hoort te klinken en hoewel "Cats Lost" duidelijk een moderne glans heeft is de klassieke blues nog alom aanwezig. Harry Muskee zingt voor zijn leeftijd prima. Al hoor je wel duidelijk zijn steenkolen Engels, maar dat heeft ook wel zijn charme. De band is goed op dreef, en gitarist Erwin Java schittert regelmatig. Ook credits voor producent Daniel Lohues, die een duidelijke kenner is van de blues (getuige zijn eigen bluesalbums met zijn Louisiana BluesClub) en zijn frisse eigentijdse productie dragen bij aan de kwaliteiten van "Cats Lost". Helaas is Harry Muskee ons ontvallen en zullen we de opvolger "Dogs Found" wellicht nooit horen. Jammer, gezien de hervonden bravoure op "Cats Lost".