Xzibit - Restless (2000)

Label: Loud

1. Restless (Intro) (1:15)
  2. Front 2 Back (3:02)
  3. Been a Long Time (3:57)

met Nate Dogg

4. U Know (3:26)

met Dr. Dre

5. X (4:15)

met Snoop Dogg

6. Alkaholik (3:39)

met Erick Sermon, J Ro en Tash

7. Kenny Parker Show 2001 (4:45)

met KRS-One

8. D.N.A. (Drugs-n-Alkahol) (4:37)

met Snoop Dogg

9. Double Time (2:50)
  10. Don't Approach Me (4:36)

met Eminem

11. Rimz & Tirez (4:52)

met Defari, Goldie Loc en Kokane

12. Fuckin' You Right (3:42)
  13. Best of Things (3:20)
  14. Get Your Walk On (3:39)
  15. Sorry I'm Away So Much (3:59)

met DJ Quik en SugaFree

16. Loud & Clear (3:33)

met Butch Cassidy en Defari

avatar van Slack
Top album met veel toppers goede Dre productie lekker die hoge piepjes zijn beste album zeker weten ben hier erg tevreden over

*3.0

X-man
Indertijd heel vaak opgezet, en toen was het allemaal heel erg vermakelijk. Nu vind ik het op sommige momenten toch wel iets te oppervlakkig, misschien omdat ik nu veel meer muziekexperience heb als toendertijd. Een krappe voldoende voor deze (gelukte) wanhopige poging van Xzibit om in de mainstream te belanden.

PriestMaiden
Xzibit is één van mijn favoriete rappers. Dit album heb ik in bezit. U Know, X , Front 2 Back, Get Your Walk On en natuurlijk Don't Approach Me zijn de favorieten.

avatar van KILLERBEE99
X en Don't Approach Me

avatar van Nr.4
Dit is voor mij een klassieker. Keiharde producties van Dre in z'n topjaren en Xzibit blijft een gruwelijke rapper. Snap dat lang niet iedereen dit met 5 sterren beoordeelt, maar had wel wat hogere score voor deze verwacht.

avatar van KILLERBEE99
Nr.4 schreef:

Zijn er eigenlijk wel albums die je niet leuk vind?

avatar van Nr.4
KILLERBEE99 schreef:

Zijn er eigenlijk wel albums die je niet leuk vind?

hehe, die zijn er maar genoeg. Maar ben m'n collectie aan het ordenen (bijna klaar) en de albums die ik in bezit heb aan het waarderen. Spreekt voor zich dat ik bijna alle albums die ik heb ook tof vind. Maar er komt genoeg uit wat ik niet dope vind, alleen luister ik dat meestal niet vaak genoeg om fatsoenlijk op te kunnen stemmen.

Xzibit heeft met dit album bewezen ook onder de hoede van Dr. Dre zichzelf te blijven, en dat is behoorlijk uniek, alleen Snoop Dogg heeft dat klaar gespeeld. Het commerciele sausje spat ervanaf natuurlijk, maar desondanks is het gewoon een zeer goed album die een doorsnede van de gearriveerde (wescoast) rap vertegenwoordigd. Alles komt samen in tracks als 'u know' front 2 back' en 'kenny parker show. 5/5, hiphop in al zijn hoedanigheid: commercie, gangster, gevoelig en banging.

Gucci-Mane
Xzibit in zijn prime. Met Dr.Dre erbij is dit gewoon een Classic.

Beats zijn van hoge niveau , X's flow en bars zijn gewoon ook op hoge niveau.

Front 2 back heerlijke nummer. Been a long time en X zijn geweldige bangers en hits.

U know is mijn lievelingsnummer van X. Die beat voel je gewoon.

Dan heb je nog alkoholic, Don't approach me en Get your walk on. Geweldig dit.

avatar van Delars
In zijn prime.

Gucci-Mane
Delars schreef:
In zijn prime.

Wat ?

avatar van Delars
Dat was Xzibit hier. In zijn prime.

avatar van thgryda
Classic album dit gewoon...