Prince - Dirty Mind (1980)

Funk / Soul
Label: Warner Bros.

1. Dirty Mind (4:11)
  2. When You Were Mine (3:44)
  3. Do It All Night (3:42)
  4. Gotta Broken Heart Again (2:13)
  5. Uptown (5:30)
  6. Head (4:40)
  7. Sister (1:33)
  8. Partyup (4:24)
avatar van Dibbel
Album werd in de OOR destijds al aangeprezen al brak hij er nog niet echt mee door. LP heb ik wel pas gekocht na Parade.
Alvast vette nummers als Dirty Mind, When You Were Mine en Partyup.
Heel lang niet gedraaid tot afgelopen week, maar gaat weer meer draaien.
Plaat duurt veel te kort.

Op vinyl, in nieuwstaat, Duitse persing.

avatar van Gert1980
Hendrix4live schreef:

Love/Sexy vind ik veel erger.

Ik vind de cover van Love/Sexy juist geweldig, fucking sexy ook!

Bijzonder dat nog niemand hier het over het verhaal achter de hoes heeft gehad. Legend has it dat Prince zich tijdens de fotoshoot op een gegeven moment liet gaan, de string naar beneden trok en volledig in zichzelf op ging.

Wellicht weet aERodynamIC hier meer van?

avatar van GrafGantz
Gert1980 schreef:
Wellicht weet aERodynamIC hier meer van?

avatar van Gert1980
GrafGantz schreef:

Zou me niets verbazen

Nee maar hij is wel een groot fan die vrij veel weet.

Volgens mij was dit gewoon de loom die hij destijds had. Zo stond hij ook op het podium tijdens de tour. Daarom denk ik niet dat hij spontaan zijn broek naar beneden deed tijdens de shoot. Maar dat is puur suggestief gedacht.
Dit was de look, dus ook zo op de hoes. (denk ik)

GrafGantz schreef:

Hoezo, was ie er bij dan?

Ssssttt, je zou het het er niet over hebben.

avatar van Funky Bookie
lennon schreef:
Dit was de look, dus ook zo op de hoes. (denk ik)

Volgens mij ook.
Het begon omdat hij in een "gewone" broek optrad zonder ondergoed.
Zijn toenmalige manager zei dat hij ondergoed aan moest doen op het podium en dus ging hij maar verder in zijn ondergoed.