Marillion - Live from Loreley (2009)

Label: EMI

1. Slàinte Mhath (5:14)
  2. Assassing (7:07)
  3. Script for a Jester's Tear (9:45)
  4. White Russian * (6:48)
  5. Incubus (9:21)
  6. Sugar Mice (6:34)
  7. Fugazi * (8:23)
  8. Hotel Hobbies (4:15)
  9. Warm Wet Circles (4:19)
  10. That Time of the Night (The Short Straw) (6:03)
  11. Kayleigh (4:22)
  12. Lavender (2:38)
  13. Bitter Suite (Medley) (7:39)
  14. Heart of Lothian (4:24)
  15. The Last Straw (6:23)
  16. Incommunicado (6:13)
  17. Garden Party * (7:13)
  18. Market Square Heroes * (11:32)
totale tijdsduur: 1:24:17 (1:58:13)
Kingsnake
De echte fan had deze al, want de ceedee zat bij de gelijknamige video (VHS)

Later is deze VHS op dvd uitgebracht, zonder ceedee.
Nu dus wel, met extra tracks, die niet op DVD/VHS of toenmalige ceedee stonden (bijv. White Russian en Fugazi)

avatar van Running On Empty
Heerlijke plaat denk ik.

Moet uit Engeland komen dus woensdag 15/7 gok ik. 9 pond slechts

Kingsnake
Is een betere plaat dat The Thieving Magpie.
Omdat dit een heel concert is en geen compilatie van livetracks.
De sound is vet en rockt goed.

Dit zijn ook een van de weinige opnamen met zangeres erbij.

The Last Straw, Clutching-trilogie en Assassing zijn top!

avatar van vigil
dat is niet de enige reden, de grootste reden is omdat de geluidskwaliteit van deze dubbel cd vele malen beter is dan Thieving.

vigil schreef:

Nadeel aan Thieving Magpie, vind ik dat de sfeer nooit pakt.
Voordeel van Thieving Magpie, is de integrale liveversie van Misplaced Childhood.

avatar van vigil
Hoe zei Johan Cruyff dat toch: ieder nadeel heb...

Kingsnake
Script klinkt als een tiet. (sappig en lekker, dus)

Dit is dé liveplaat voor mensen die houden van de rock-kant van Marillion in het algemeen en Rothery in het bijzonder.

avatar van vanson
van wanneer is deze live registratie? is het nog met Fish?

Laatste tour met Fish, 1987

avatar van vigil
ik denk dat dit ook wel aan de setlist en hoes te zien zou kunnen zijn maar dit slechts terzijde...

avatar van ForgottenSon
Eén van de beste live-concerten, Marillion op z'n best
Mooi dat er extra tracks op staan.

avatar van daniel1974nl
Al prachtig als Video/dvd en op wat voor medium deze al eerder is uitgebracht, maar inderdaad werkelijk schitterend concert. En ben erg blij dat we nu over het volledige concert kunnen beschikken. Nummer na nummer kunnen we kwijlen en wordt ons eens te meer ingewreven waarom Marillion ook alweer tot de beste live acts ooit behoorde.

De setlist is ook behoorlijk goed moet ik zeggen...ik bedoel daar kan het Marillion van nu nog een puntje aan zuigen. Ook al doen ze dat gelukkig niet meer, maar als ze toegiften gaan doen als Kayleigh of Cover My Eyes, dan draag mij maar weg....die nummers zouden zowiezo uit de set moeten worden geschrapt....Maar hier wordt nog lekker vanouds uitgepakt....

Extra nummers : White Russian, Fugazi, Garden Party en Market Square Heroes (al met al dus een klein half uurtje extra).

avatar van topihere
Niet alleen was Marillion met Fish beter, ook de hoezen waren mooier!

topihere schreef:
Niet alleen was Marillion met Fish beter, ook de hoezen waren mooier!

Dat verzorgde Mark Wilkinson.
Die doet trouwens ook de hoezen van de gehele Fish-solo discografie

Het legendarisch geworden concert van Marillion met Fish . Een fraaie uitgave . Ik ben al jaren bekend met de dvd , maar dit is een prima aanvulling .
De groep speelt hecht en Fish zijn stembanden zijn hier nog prima in orde. Van alle albums een beetje . Van Script t/m Clutching At Strawbs .
Toch wel apart om terug te horen hoe een band als Marillion toendertijd klonk .
Bands als Yes , Genesis en Floyd waren druk doende om maar moderner en eigentijdser te klinken , Marillion deed feitelijk zijn eigen progding en stond min of meer op eenzame hoogte in die periode . Natuurlijk ook dankzij Misplaced Childhood .
Een sterke goed in balans zijnde setlist . Ik moest even wennen aan de backgroundzangeres , maar het is geen verkeerde aanvulling .

bikkel2 schreef:

Er is ook al twee decennia lang een video+cd uitgave van Sound & Vision.

avatar van Thuurke
Het label moet EMI zijn.

Vraag aan iemand die ook de DVD's heeft is de clip van Warm Wet Circles op de EMI Singles Collection DVD van hetzelfde concert als deze DVD?

avatar van vielip
Heerlijke en welkome remaster! Eindelijk het hele concert verkrijgbaar
Dit is inderdaad Marillion op haar hoogtepunt! Schitterende sound en een setlist om U tegen zeggen! Rothery schittert trouwens op en top op dit album.

avatar van Hans Brouwer
vielip schreef:
Schitterende sound en een setlist om U tegen zeggen!
Maar waarom geen "Torch Song" op deze setlist

avatar van vielip
Omdat je nou eenmaal niet alles kunt hebben?

Kingsnake schreef:

Dit zijn ook een van de weinige opnamen met zangeres erbij.

En die had wat mij betreft ook mogen thuisblijven.

avatar van chevy93
vigil schreef:
Even uit nieuwsgierigheid: Hoe zie je aan de hoes dat van Fish komt?

Hoe is het beeld/geluid eigenlijk van de DVD?

avatar van vigil
Dat kan je zien aan het oude logo (ik weet het Seasons End...) maar meer aan de tekening van Mark Wilkinson welke al de Fish-era hoezen plus Fish solo heeft gedaan. Overigens is de hoes van deze cd niet erg sterk. Ik heb ze beter aangeleverd en die werden afgekeurd.

Beeld en geluid zijn verder prima te noemen.

avatar van chevy93
Inderdaad, snap ook niet dat deze hoes er doorheen gekomen is.

avatar van BoyOnHeavenHill
Van het bestaan van dit concert was ik niet op de hoogte, maar ik kwam hem net toevallig op DVD tegen (wel even diep in de buidel moeten tasten: €2,50 bij de kringloopwinkel). Goed beeld, prima geluid, setkeuze uitstekend (helaas dus zonder de laatste twee nummers), band op dreef, Fish goedgemutst en beweeglijk, Rothery scherp, en achtergrondzangeres Cori Josias voegt echt wat toe (zeker bij de climax van The last straw). Ik ga hier geen stem op uitbrengen omdat ik natuurlijk niet weet hoe de CD-mix klinkt, maar wat ik op de DVD hoor (en zie) is in ieder geval magnifiek.

avatar van Zagato
Ik ben blij dat ik Marillion dat jaar ook nog (met Fish) live heb gezien (Ahoy dacht ik). Beter dan dit wordt het niet.

avatar van DjFrankie
Ontzettend goeie tracklist. Nostalgie uit vervlogen tijd.