George Harrison - Let It Roll (2009)

Label: Capitol

1. Got My Mind Set on You (3:52)
  2. Give Me Love (Give Me Peace on Earth) (3:35)
  3. Ballad of Sir Frankie Crisp (Let It Roll) (3:48)
  4. My Sweet Lord (4:40)
  5. While My Guitar Gently Weeps [Live] (4:46)
  6. All Things Must Pass (3:46)
  7. Any Road (3:51)
  8. This Is Love (3:47)
  9. All Those Years Ago (3:46)
  10. Marwa Blues (3:41)
  11. What Is Life (4:24)
  12. Rising Sun (5:27)
  13. When We Was Fab (3:51)
  14. Something [Live] (3:10)
  15. Blow Away (3:59)
  16. Cheer Down (4:06)
  17. Here Comes the Sun [Live] (2:54)
  18. I Don't Want to Do It (2:54)
  19. Isn't It a Pity (7:07)
Stijn_Slayer
Het merendeel zijn geweldige nummers, maar matig samengesteld als je het mij vraagt. Er is niks te vinden van Dark Horse t/m Thirty Three & 1/3, Wah-Wah mis ik, Bangla Desh mis ik, en zo zijn er nog wel wat nummers. Die live nummers zijn natuurlijk ook belachelijk. The Concert for Bangladesh was geweldig, maar dan ga je toch niet midden tussen studiowerk telkens live nummers plaatsen. Dat hoort gewoon niet, en anders hooguit als bonustracks op het eind. Een verzamelaar is nooit perfect, maar deze vind ik echt niet goed genoeg.

avatar van Poles Apart
Stijn_Slayer schreef:
Het merendeel zijn geweldige nummers, maar matig samengesteld als je het mij vraagt. Een verzamelaar is nooit perfect, maar deze vind ik echt niet goed genoeg.

Inderdaad, dat vond ik ook toen ik voor het eerst de tracklisting zag. George verdient veel beter. Als je het doet, doe het dan ook meteen goed.

Ik had meer iets zoals John Lennon's "Working Class Hero: The Definitive Collection" (uit 2005) verwacht. Een dubbel-CD met zo'n beetje de sterkste tracks van z'n solo albums, aangevuld met wat zeldzamer materiaal misschien (zoals "Horse To The Water").

Zoals Stijn zegt, perfect zal een verzamelaar nooit zijn, hoeft ook niet, maar dan gaf het wel een beter beeld van 's mans werk en voegt het ook echt iets toe. Zeker nu George er niet meer is, en er geen nieuw materiaal meer komt.

avatar van LucM
Ik sluit mij aan bij de vorige reacties, deze compilatie is voor mij overbodig. Alleen de bekendste nummers staan hierop en dan ontbreken nog "Bangla Desh" en "Ding Dong" die ook hits waren.
Met had beter een dubbelaar uitgebracht met álle hits zonder uitzondering, de betere albumtracks en een aantal live-tracks als bonus. George Harrison verdient inderdaad beter!

avatar van devel-hunt
De nummers zijn geweldig, maar als verzamelaar toch wel een vreemde tracklist. De nummers van the concert for Bangla desh zijn klassiekers van The Beatles, terwijl ik met deze plaat nummers van de artiest George Harrison wil. Bovendien mis ik belangrijke Harrison nummers als Crackerbox palace, This Song, You, Far east man, Dark Horse of love comes to everyone, om er maar een paar te noemen. Terwijl veel mindere nummers als I don't wanne do it of Cheer down wel zijn opgenomen. Zeer incompleet overzicht en een gemiste kans, hoewel de nummers wel steengoed zijn. Voor de nummers een ***** maar voor de samenstelling een **1/2.

nijme255@adsl
Jammer dat de samensteller maar wat gedaan heeft.
Er is toch wel wat beters in elkaar te draaien van heer Harrison?
Zoveel slechte nummers heeft hij toch niet gemaakt?
Gemiste kans...

nijme255@adsl schreef:
Jammer dat de samensteller maar wat gedaan heeft.
Er is toch wel wat beters in elkaar te draaien van heer Harrison?
Zoveel slechte nummers heeft hij toch niet gemaakt?
Gemiste kans...

Aardig met de pet naar gegooid, ik mis hier ook het één en ander, ach, die "Definitieve Best Of", die komt er wel een keertje.
***

Ik vind het een schandalig slecht samengestelde tracklist. Harrison onwaardig. Buiten het feit dat ik alle nummers al heb, had ik desnoods liever een zorgvuldig acoustische demo-cd gezien. Ze maken mij niet wijs dat er op de planken van de Abbey Roadstudio's niks meer van hem ligt. Het enig mooie vind ik de hoes. Uit respect voor George geef ik dan ook geen beoordeling aan deze klotecollectie.

Father McKenzie
Yes, Ad, such a lousy compilation, isn't it a pity?

avatar van George
Een hele bijzondere Harrison compilatie...maar dan in negatieve zin...helaas.
Een album samenstellen die aan ieders wens tegemoet komt is schier onmogelijk. Zeker is dat in Harrison's geval zo.
Maar naar de beweegredenen van de samensteller om met dit product de markt op te gaan kan ik slechts gissen.
Waarom bijvoorbeeld The Beatles nummers ?
Gelukkig kan ik mijn eigen Harrison compilatie maken !

avatar van kaztor
Wat is er dan mis met die Beatles-nummers? Die zijn m.i. onmisbaar in de man's profiel.

Het zijn live nummers.

avatar van George
kaztor schreef:

Natuurlijk is er niets mis met die Beatles-nummers. Met de overige nummers trouwens ook niet.
Zoals ik bij een compilatie van McCartney Hey Jude of Get back misplaatst zou vinden , zo vind ik de Beatles nummers van Harrison op Let it roll eveneens misplaatst.
Mijn kritiek treft dus uitsluitend de samensteller.

avatar van avdj

avdj schreef:
Best-offs samenselling blijkt maar weer eens een vak apart te zijn.
Volgens mij is het een vak apart maar best te doen. waarom is hier geen dubbel CD van gemaakt.

CD1:
My sweet lord, All things must pass, What is life,Beware of darkness, Isn't it a pity, Bangla desh, deep blue, give me love, Try some buy some, Ding dong ding dong, Dark Horse, Far east man, You, This guitar (can't keep from crying), This song, Beautiful girl, Crackerbox palace, Mo.

CD2:
Blow away, Faster, Not quilty, All Those years ago, The tears of the world, Lay his head, Wake up my love, Got my mind set on you, Someplace else, When we was fab, This is love, Any road, Stuck inside a cloud, marwa blues, Horse tot the water, My sweet lord 2000.

Zo'n moeilijk baan is dat niet. 2 minuten werk en klinkt even iets beter, of niet soms?

avdj schreef:

CD1:
My sweet lord, All things must pass, What is life,Beware of darkness, Isn't it a pity, Wah-wah, Bangla desh, deep blue, give me love, Try some buy some, Ding dong ding dong, Dark Horse, Far east man, You, This guitar (can't keep from crying), This song, Beautiful girl, Crackerbox palace, Mo.

CD2:
Blow away, Faster, Not quilty, All Those years ago, The tears of the world, Lay his head, Wake up my love, Got my mind set on you, Someplace else, When we was fab, This is love, Any road, Stuck inside a cloud, marwa blues, Brainwashed, Horse tot the water, My sweet lord 2000.

Nog steeds geen Wah-Wah

Jawel hoor!!

Oja.

avatar van bikkel2
Verre van definitieve compilatie . Het lijkt erop of men maar iets lukraak heeft samengesteld . Jammerlijk gebeurt dat wel meer .
Een vaak terugkomend euvel helaas.
Met een beetje meer liefde voor de muziek voor de betreurde exbeatle had dit veel beter uit kunnen pakken .
De meeste nummers deugen natuurlijk , maar dit is een snel inelkaar geflanste cd met weinig toegevoegde waarde . Een wel erg karig overzicht . Ik laat het voor wat het is .

devel-hunt schreef:

CD2:

Ik vraag om jouw compilatie te laten persen. Is een hele verbetering. Uiteraard moest dit een dubbelaar zijn, niets minder.
Deze cd hier is veel te vlug in elkaar geflanst, en dan nog lukraak, er ontbreekt veel te veel op.

Stijn_Slayer schreef:
Het merendeel zijn geweldige nummers, maar matig samengesteld als je het mij vraagt.Een verzamelaar is nooit perfect, maar deze vind ik echt niet goed genoeg.

Het is duidelijk dat er veel mist op deze compilatie. Toch vind ik dat je altijd moet kijken wat er wel op staat. En dat zijn toch heel wat fraaie nummers. Dan kan je mijns inziens geen lage beoordeling geven, de muziek is goed.

Enig echt muzikaal minpunt is dat de Beatles tracks live zijn. Zal wel wat met rechten te maken hebben gehad. Ik heb de beste 13 van deze cd en zijn 7 beste Beatles nummers op 1 cd gebrand. Dat klinkt ineens erg goed.

Stijn_Slayer
Als ik een compilatie koop dan wil ik een redelijk overzicht van een artiest krijgen. Dit hier vind ik een matig overzicht. De muziek is goed, vandaar dat ik nog wel een voldoende geef.

RedwoodCreek
Tja... eigenlijk vind ik dat de gene die vind dat deze verzamelaar George onwaardig is, zelf geen respect toont voor George, hij heeft zeker een verzamelaar verdient, misschien wat meer of andere tracks... maar voor een beginnende Harrison luisteraar toch prima?!