Miike Snow - Miike Snow (2009)

Zweden
Label: Downtown

1. Animal (4:24)
  2. Burial (4:21)
  3. Silvia (6:25)
  4. Song for No One (4:09)
  5. Black & Blue (3:40)
  6. Sans Soleil (4:26)
  7. A Horse Is Not a Home (4:12)
  8. Cult Logic (3:56)
  9. Plastic Jungle (3:54)
  10. In Search Of (5:15)
  11. Faker (2:35)
  12. Billie Holiday * (4:01)
  13. Animal [Mark Ronson Remix] * (4:30)
  14. Black & Blue [Tiga Remix] * (6:19)
Haha toevallig, dat gevoel had ik net bij Hurts - Hapiness

avatar van Yamato
Volgens mij niet hoor. Het is volgens mij altijd wel redelijk bekend geweest. Was al snel (vanaf zo'n beetje een maand na de release als ik het me goed heug) te vinden bij Sounds, MediaMarkt en consorten. Alleen niet voor een aantrekkelijke prijs.

Yamato schreef:
Dankjewel, zo snel mogelijk even kijken of hij nog te krijgen is voor die prijs. Welke MediaMarkt heb jij hem gekocht?

In Bergen op Zoom.. ik heb hem gelijk meegenomen aangezien het gewoon een dure cd blijft. 10tje, gelijk meegenomen zonder gezeur

herman schreef:
Hebben ze een hit ofzo? Sta een beetje te kijken van al die recente aandacht voor Miike Snow. Wel leuk hoor, het album verdient dat wel.

Miike Snow had in het alternatief circuit paar singles: Animal (werd ie mee bekend), Black And Blue, Sylia en het nummer In Search Of. op Studio Brussel draaide ze altijd Crookers met Remedy (dat is In Search Of maar dan in een nog nieuwere jasje gestoken) (remix samen met Miike Snow).

Hij is dit jaar ook op Lowlands geweest, hopen dat het wat meer bekender gaat worden. Ook weer niet TE commercieel.

Uitschieters: Burial, Silvia, Sans Soleil, Horse Is Not A Home en In Search Of.

avatar van Yamato
Ik vind Song for No One ook een geweldig nummer. Miike Snow is trouwens een trio en niet één persoon.

avatar van tribaltyn
de cd is leuk
maar live is echt echt een keiharde aanrader
op lowlands 2010 was het echt een van de beste optredens

avatar van V.B.
Mike Snoooow (in de zin van Mike Joooones, onder de hiphopliefhebbers)

Yamato schreef:

Klopt

V.B. schreef:
Mike Snoooow (in de zin van Mike Joooones, onder de hiphopliefhebbers)

Laten we eerder zeggen: Miike Snow dan Mike Snoow

avatar van MDekens
Heerlijk album is dit. 1 van mijn favo op dit moment. Alle nummers kloppen. Cult Logic is mijn favoriet

Miike snow is inderdaad een trio. Live staan ze echter met 5 man op het podium. 1 drummer, 3 toetsenisten en de zanger(die ook assisteert bij de toetsen). Prachtig om dat te zien.

avatar van Shinobi
Ik kende Miike Snow eigenlijk alleen maar van Animal, maar in een opwelling besloot ik toch maar eens het album te checken. Het valt me zeker niet tegen, het luistert lekker weg en de nummers hebben een goede samenhang.

Dikke 3,5 sterren.