Mew - No More Stories Are Told Today. I'm Sorry. They Washed Away. No More Stories. The World Is Grey. I'm Tired. Let's Wash Away. (2009)

Denemarken
Label: Columbia

1. New Terrain (3:14)
  2. Introducing Palace Players (4:46)
  3. Beach (2:46)
  4. Repeaterbeater (2:34)
  5. Intermezzo 1 (0:29)
  6. Silas the Magic Car (4:11)
  7. Cartoons and Macramé Wounds (7:36)
  8. Hawaii Dream (1:51)
  9. Hawaii (5:13)
  10. Vaccine (5:20)
  11. Tricks of the Trade (4:39)
  12. Sometimes Life Isn't Easy (5:33)
  13. Reprise (5:46)
  14. Nervous * (3:14)
Een nieuwe MEW : ik kan niet wachten

avatar van LennartDG
Ik ook niet! Wat een titel ook Dat deze maar snel uitkomt, of gelekt wordt!

avatar van Outlaw104
OMG wat een titel. Nog even en dan nemen ze een volledige songtekst als albumtitel.
Dit riekt naar opnieuw complexe songstructuren en onverwachte wendingen.
Ben nu al ongeduldig.

avatar van Glurp
Je zou de titel eigenlijk als een soort gedichtje moeten schrijven, met enters, zonder punten. Maar dat kan niet op MuMe...

"No More Stories Are Told Today
I'm Sorry
They Washed Away

No More Stories
The World Is Grey
I'm Tired
Let's Wash Away"

avatar van coldwarkids
Ik vind dat zeer apart... en dat maakt me nou juist zoo nieuwsgieriger dan normaal... Het wordt in ieder geval niet zo donker als hun vorige plaat... daar was had het de thema: Fear

Dus ze blijven me maar verrassen... laat hem inderdaad maar snel lekken.. om hem alvast te beluisteren en daarna gewoon als tie uit is.. in de collectie op te nemen

avatar van LennartDG
Ben aanvankelijk een beetje sceptisch, gezien nieuwe platen van bands waar ik fan van ben niet vaak veel te bieden hebben, maar gezien de resem goeie releases van de laatste maanden heb ik er weer goeie hoop in. Nog 2 maanden en een half wachten Ik hoop serieus op een vroege leak.

Even terzijde: is A Triumph For Man zo'n rarity geworden oid? Ik heb deze nog maar op één plek gevonden, en daar stond hij aan €80 ofzo. 'k Zou hem nochtans heel graag in m'n bezit willen hebben.

80 euro ?? dat kan haast niet

Ik heb trouwens die andere 2 albums: Frengers voor 2,50 euro gekocht en And The Glass Handed Kites voor 2,99 echt te vet zulke albums

avatar van LennartDG
Ja toch wel, daarom denk ik dat hij enorm zeldzaam moet zijn ofzo.. En wauw, da's geen geld :O Ik heb enkel nog Frengers, aan een 8-tal euro gekocht ofzo.

Edit: vanaf 50£.. Amazon.co.uk: mew triumph

Introducing Palace Players is trouwens de single en al te beluisteren.

avatar van Pinsnider
Spannend spannend spannend!!! En wat een titel inderdaad!!! Daar wekken ze wel verwachtingen mee. De hoes is gelukkig ook weer ouderwets spuuglelijk haha. Kan niet wachten!!!

Pinsnider schreef:
De hoes is gelukkig ook weer ouderwets spuuglelijk haha.

Hoe ze dat toch elke keer weer voor mekaar krijgen is mij ook een raadsel.

avatar van coldwarkids
Introducing Palace Players is zooo goed man!! echt geen woorden voor.. en het is niet te overdreven gezegd..

(verwijderd)
vandaag is de eerste EP uitgekomen en bij het eerste nummer (Introducitng Palace Players) keek ik toch even vreemd op.. tegengestuurde ritmes, drumritme wat tamelijk apart te noemen is.. niet direct de MEW zoals ik ken, maar na even luisteren bevalt het toch eigenlijk wel weer erg goed

Track 4 is gratis te downloaden via Spinner

(verwijderd)
DAMN Introducing Palace Players.. wat een vette track is dat!

avatar van LennartDG
Eerste single is Repeaterbeater, gevonden via Spinner (thanks freakystyle )

Live was dit redelijk vreselijk.

avatar van mir
mir
Heel erg benieuwd.

avatar van Bart
Gelekt! Ik ga deze plaat zeker een keer beluisteren, maar ik vrees dat het bij die ene keer blijft. Het vorige werk van Mew vond ik soms goed maar de single 'Introducing Palace Players' vind ik niks. Ik ben benieuwd!

avatar van Outlaw104
Net de eerste volledige luisterbeurt achter de rug, en ik zit nu al 10 minuten lang voor me uit te staren.

Wat een sferische plaat is dit geworden zeg, met name na de eerste vier tracks.
Maar net als je denkt, dat je ze doorhebt, word je weer op het verkeerde been gezet.
Dat worden nog heel wat luisterbeurten, maar dat is in dit geval geen straf.
Nu al verslavend, ga het zometeen een tweede keer beluisteren.

avatar van Bart
Dit is inderdaad een plaat die je vaker moet draaien. Ik vind ook vooral de sfeer goed. Het is muzikaal zo nu en dan erg sterk en mooi. De zanglijnen spreken me alleen niet altijd aan en kunnen soms een erg mooi muzikaal nummer verpesten. Dat is jammer. Daarnaast vind ik bepaalde nummers écht te lang en weet de band de spanning niet altijd vast te houden.

avatar van Bart
Nogmaals beluisterd, maar de plaat overtuigd nog steeds niet. De muzikale omlijsting blijft zo nu en dan erg goed, maar veel nummers schieten alle kanten op en kabbelen maar door en door en door en door. Erg vervelend.

Ik vrees, dat het straks shift + delete wordt...

avatar van coldwarkids
Ze hebben gewoon weer een prachtige plaat afgeleverd.. ik had niet anders verwacht.. Mew is soieso niet een band die het vertrouwen weg neemt van mensen.. ze hebben gewoon hun lijn voortgezet met weer perfecte songs. Al zijn ze nu (wat ze zelf ook hebben aangegeven) wat lichter en zwoeler, dan het donkere And The Glass Handed Kites. en daar is niks mis mee .. dit komt zeker in mijn top 10 van beste albums van het jaar (zeeer vroeg voor nu.. maar zulke sterke platen worden jaarlijks niet zo vaak gemaakt). Hier kom ik mijn zomer en herfst wel mee door

avatar van voskat
(verwijderd) schreef:

Mew heeft juist altijd gespeeld met tegendraadse ritmes!
De prog rock zit er lekker, doch luchtig in bij onze Deense vrienden.

Ben dit nieuwe album nu net voor het eerst aan het luisteren. Begint in elk geval heel sterk met New Terrain en Introducing Palace Players...

avatar van Outlaw104
Toptrack op dit album is voor mij op dit moment "Cartoons and Macramé Wounds".
Wat een hemeltergend magnifiek nummer is dat toch, het gaat werkelijk door merg en been.

avatar van Outlaw104
Zat even op hun eigen site te kijken en wat blijkt nu?
Dat het eerste nummer eigenlijk twee nummers in één is.
Als je het normaal speelt heet het New Terrain, maar speel je het achterstevoren dan heet het nummer Nervous.

Is er iemand die dat al heeft geprobeerd?

avatar van otnemem
"New Terrain", "Repeaterbeater" en "Cartoons and Macramé Wounds" zijn de meest heerlijke tracks. Kan ik mezelf lekker in verliezen...

avatar van Oepsje
Outlaw104 schreef:
Zat even op hun eigen site te kijken en wat blijkt nu?
Dat het eerste nummer eigenlijk twee nummers in één is.

Is er iemand die dat al heeft geprobeerd?

Ik had hetzelfde gelezen in een recensie. Ik zal eens proberen of ik de track uberhaupt achterstevoren af kan spelen [schijnt op youtube te vinden te zijn]...klinkt namelijk erg interessant.

Verder vind ik dit een prima cd. Ik begin voorzichtig met een 3.5.

Overigens nog meer mensen die MEW 11-11 in de Melkweg gaan bewonderen?

Edit:
Wel apart New Terrain in reverse...de eerste keer dat ik het hoorde dacht ik "dat kan vast bij veel nummers" maar met de tekst erbij, hebben ze dat toch erg leuk gedaan!

Tekst:
Nervous I know
and I saw you running
it seems everywhere you go
to the wooden floors of my house
they're out to get you
in a way I couldn't see you
and then you regret
and they're not safe buildings
should have stayed at home in bed
when the walls are out of focus
Nervous instead
and I wish that I could save you
each time

avatar van lazerus
MEW stonden die niet bij Nine Inch Nails in het voorprogramma...
Pff wat was dat een verschikking zeg, shoegazing op hoog niveau.
De muziek was nog wel aardig maar de zang vond ik niet om aan
te horen, ben snel gevlucht naar het rokhok in de HMH..
(en ik rook niet eens meer) Denk dat ik deze oversla..

avatar van trebremmit
Toch wel een lichte tegenvaller na hun vorige twee albums die wat zwaarder en donkerder zijn, op dit album staan minder boeiende nummers
Maar er staan wel vier nummers op die zeer de moeite waard zijn en daarom 3,5*