Scraping Foetus Off the Wheel - "Hole" (1984)

Australiƫ
Label: Self Immolation

1. Clothes Hoist (3:26)
  2. Lust for Death (3:37)
  3. I'll Meet You in Poland, Baby (4:50)
  4. Hot Horse (3:31)
  5. Sick Man (5:21)
  6. Street of Shame (3:28)
  7. Satan Place (3:22)
  8. White Knuckles (4:30)
  9. Water Torture (3:42)
  10. Cold Day in Hell (7:00)
avatar van citizen
Gulpen ruwe olie druipt uit de speakers. Onnavolgbaar rauw. Thirlwell's topstuk, samen met "Nail".
Industrial zonder Foetus bestaat niet. Say what you mean but say it mean - Trent (NIN), eat your heart out!

avatar van dix
dix
het viel me gisteren op dat er nog niets bij deze magistrale plaat stond, en vandaag zie daar ... !

overigens ...

"Hole' is niet alleen onnavolgbaar rauw, maar ook buitengewoon grappig.

net als This Heat en de Prunes grensverleggend maar deze is van de drie enorm geestig , Wagner meets Rock. I like the way you fill out your clothes I want to suck my head under your hoist ... een liefdesverklaring van Hitler aan Stalin I'll Meet you in Poland baby , uit het Orwell jaar 1984 ... Sick man gaat over Nick Cave , en Cold Day in Hell zit ook vol grillige geestige Bloodsuckers Helemaal top ! en dan die hoes

avatar van My Addiction

omg
die naam van die groep. Ik lach me kapot

Prima, ik hoop allen niet dat You've Got Foetus On Your Breath

avatar van frolunda
Klinkt nog steeds opvallend fris zo'n 30 jaar na z'n release.Toch wel een tijdloos meesterwerk waar Jim Thirlwell allerlei stijlen door elkaar gooit en nog wat originele gekte aan toevoegt.Het openingsnummer Clothes Hoist is bijna hardcore met een industriële inslag maar je bent wel meteen klaarwakker.Het volgende hoogtepunt is het controversiële Hitler/Stalin nummer I'll meet you in Poland baby waar Foetus op een briljante manier geschiedenisles geeft.Sick man is mijn persoonlijke favoriet,van ballad naar swing eindigend in totale razernij.Satan place is het grappigste nummer op Hole,een maniakale ode aan de Beach boys (hoe komt ie er op!).De sterke afsluiter Cold day in hell geeft nog nog maar eens aan waar een album als Hole toe kan leiden ( ).

avatar van mayhemblik
I'll meet you in Poland baby!!!!!!!!!!!!!

avatar van henkiev
Briljante plaat !