Queen + Paul Rodgers - Live in Ukraine (2009)

Label: Parlophone

26. We Will Rock You
  27. We Are the Champions
  28. God Save the Queen
avatar van stuntman_jasper
Vandaag de CD/DVD combo gehaald! Heb m al even beluisterd, maar ga pas na een paar luisterbeurten mijn cijfer geven

avatar van hankster
Waar heb jij hem vandaan gehaald?

Anyway, geweldige registratie van een nog wat grof eerste optreden van de laatste tour van QPR. De DVD registratie ziet er heel imponerend uit, en de foutjes zijn in de audio netjes weggewerkt en gemixt. Enkel onbegrijpelijk waarom ze drie nummers (A Kind of Magic, Wishing Well en Radio GaGa) uit de setlist hebben geknipt.

Maar verder is deze live registratie in geen enkel opzicht te vergelijken met de toch mindere Return of the Champions en Super Live In Japan. Het is duidelijk te horen en te zien dat de heren muzikaal erg naar elkaar zijn gegroeid de afgelopen jaren. Jammer dat er na 5 jaar dan toch een einde is gekomen aan de samenwerking.

Nu maar hopen dat het live optreden in Santiago nog wordt gereleased, daar dat optreden imo zelfs nog beter was dan enkele tournees van Queen!

avatar van stuntman_jasper
Ik vond hem bij de Correct in Rotterdam.

avatar van bikkel2
Wishing Well , Magic en Radio Ga Ga stonden ook al op Return Of The Champions . Ik begrijp die keuze wel een beetje .
Daar heb je dan wel Bad Company en Shooting Star voor terug . De betere BC songs .
Weinig songs trouwens van hun gezamelijke nieuwe plaat .
Verder vind ik de setlist een veilig gehalte hebben . Maar het zal ongetwijfeld weer staan als een huis .

avatar van Hans Brouwer
Weer een album van Queen + Paul Rodgers. En weer wordt de naam Queen te grabbel gegooid door Taylor en May. Maar er is goed nieuws. Naar verluid heeft Paul Rodgers zijn medewerking aan dit project gestaakt en is "Live in Ukraine (2009)" de laatste cd/dvd van de door mij zeer gewaardeerde Paul Rodgers + twee verachtelijke Queen leden.

avatar van hankster
Oh ja, Hans weer hoor
Waarom toch muziek beoordelen puur op de naam, in plaats van ook eens verder te kijken dan dat en je te laten leiden door het vakmanschap van de muzikanten zonder dat je het gebruik van de naam "Queen" in je beoordeling meeneemt. Lekker belangrijk hoe ze zich zelf noemden.

avatar van Hans Brouwer
hankster schreef:
.......zonder dat je het gebruik van de naam "Queen" in je beoordeling meeneemt. Lekker belangrijk hoe ze zich zelf noemden.
Hankster, je kent het gebod: Gij zult mijn naam niet ijdel gebruiken Ik bedoel nu niet de naam van De Allerhoogste maar de naam Queen. Ik heb het al meer gezegd maar ik kan het niet vaak genoeg herhalen: het is een schande dat "Live in Ukraine (2009)" als een product van Queen + P.R. op de markt verschijnt .
Dat de heren Taylor en May muzikale kwaliteiten hebben zal ik niet ontkennen. Maar dat de heren de naam van Queen lasteren is een grof schandaal. Als "Live in Ukraine (2009)" bijvoorbeeld was uitgebracht onder de naam "Rodgers, Taylor & May" zou ik niets hebben gezegd. Nu kan ik het echter niet laten om, als groot Queen-muziek-liefhebber met Freddy als de enige echte Queen zanger, weer een snerende opmerking te maken .
Hoe vakkundig "Live in Ukraine (2009)" ook zou moge zijn. Het klinkt niet als Queen maar als een wel heel slecht surrogaat . Meer zal ik niet zeggen over "Live in Ukraine (2009)". En sterren geven doe ik al helemaal niet. Ik spreek tot slot de vurige wens uit dat dit het laatste product is dat van "Queen" en Paul Rodgers zal verschijnen.

avatar van Bartjeking
En toch ga ik hem maandag kopen. Ik vond de samenwerking met Paul Rodgers absoluut geslaagd en heb dan ook genoten van de concerten in Rotterdam en Arnhem. Met name de laatste tournee was gewoon erg goed en voor mij voelde het absoluut niet surrogaat, want ik zag ze (zeker na het uitbrengen van Cosmos Rocks) toch wel degelijk als een volwaardige band. Van dit concert heb ik al wat beelden gezien en het ziet er goed uit, veel mensen, veel enthousiasme. Wel erg jammer dat ze 3 nummers hebben geschrapt. Onbegrijpelijk.

avatar van stuntman_jasper
Ik snap niet waarom sommige mensen (Hans Brouwer) dit zo haten. Ok, misschien kun je het niet eens zijn met de muziek, maar je sluit automatisch daarbij ook de gedachte uit dat dit nog wel eens prima muziek zou kunnen zijn.

avatar van rudiger
Hans Brouwer schreef:

Gelukkig.

avatar van Blokkie
Mijn eerste indruk is dat er wel heel erg veel in geknipt is. Jammer dat ze bij dit concert Surf's up...... School's Out niet gespeeld hebben.

Down_By_Law
Deze ga ik ook nog aanschaffen. "The Cosmos Rocks" was vrij teleurstellend, maar live zijn (of waren) Q+PR altijd geweldig. In 2005 speelden ze bijv. Ahoy helemaal plat.

avatar van HiLL
Berichten verplaatst naar Queen + Paul Rodgers

avatar van Blokkie
Wat speelt Skipe Edney ontzettend vals in het tussenstukje van '39. (waar hij Rogers falsetto stem met zijn keyboard imiteert.)

avatar van wouter8
De Tracklist schreef:

18. Bijou

23. Bohemian Rhapsody
met Freddie Mercury

Volgens mij wordt hier een foutje gemaakt, of stond er een kist op het podium?

avatar van richiedoom
Nee maar er stond wel een groot scherm op het podium. En op dat scherm zag je beelden van freddie mercury. Het stukje van Bijou werd door freddie gezongen, uiteraard gewoon via de cd versie. Bohemian Rhapsody is een duet met Rodgers en Freddie.

Een tip: de limited 2cd/dvd edition in een tinnen blik met concert t-shirt is nu 11,99 thuisgestuurd op cdwow...

Vanwege het ontbreken van the holy Freddie had ik nog niet naar Queen + Paul Rodgers geluisterd. Tot ik dus voor een goede prijs the limited edition van dit goede doelen concert voor 350.000 mensen gespeeld op 2cd / dvd kon krijgen. En wat blijkt: de band staat als een (Queen-)huis en Paul Rodgers geeft een hele aardige en toch eigen invulling aan de zangpartijen. Vergelijken met Mercury is niet fair. Eerlijk is eerlijk: dit klinkt gewoon prima. De productie van het concert is ijzersterk en voegt wat toe: zo klinkt (een deel van) Queen in 2009.

Ook de setlist is slim gekozen: het hardere snellere Queen werk ligt Rodgers wat beter en een prettige bijkomstigheid is dat je daardoor een hele aardige setlist hebt voor dit concert, zeker in het eerste deel. Ook goed is dat de nummers - zeker in het begin - elkaar snel opvolgen. Voor wie nog twijfelt aan de zangcapaciteiten van Rodgers: luister eens naar het akoestische nummer Seagull. En dat ook nog eens allemaal voor de bestrijding van AIDS in the Ukraine tbv the Freddie Mercury stichting. Goed gedaan dus.

avatar van Blokkie
Maar bij Love of my life zingt May ipv Rodgers.

Oeps: ga ik snel even aanpassen...