Wu-Tang Chamber Music (2009)

Label: E1

14. Inspectah Deck en U-God - Sound the Horns

met Sadat X

15. RZA - Enlightened Statues
  16. RZA - NYC Crack
  17. RZA - One Last Question...
avatar van -marco-
Cd al besteld en verwacht hem elk moment.
Moet een erg goed project zijn van RZA.

Niet alle wu-members, maar zoals rza in een interview zei: Het word zo'n oude wu sound en ik kan er niet omheen hem als wu-tang album uit te brengen.

Heb al een aantal nummers gehoord en die zijn veelbelovend.

Harco
Die Raekwon/Price/Mega track is echt héél hard.

tuktak
om de track zit een skit, haal je die allemaal weg, dan blijft er zo'n 25 minuten muziek over.
en die 25 minuten vallen zeker niet tegen, maar opzienbarend is het allemaal ook niet.

Harco
Ik zit nu op mijn eerste luisterbeurt (track 12), maar de skits hebben me tot nu toe nog niet gestoord. Over de muziek ben ik erg goed te spreken, eigenlijk. Vind het beter dan 8 Diagrams.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik ben hier toch nauwelijks positief over. Er staan gelukkig wel wat tracks die ik zeker de moeite waard vind. Denk aan Ill Figures, die track werkt bij mij gewoon verslavend, maar ook Radiant Jewels vind ik een sterke track. Voor de rest mis ik een lekker sfeertje. Op Chamber Music vind ik de sfeer wat tam, producties klinken vaak te vlak en de rappers komen vaak niet krachtig genoeg over. Daarnaast mis ik gewoon bijdrages van Method Man en GZA. Toch komt dit al dicht in de buurt van een voldoende, want slecht is het zeker niet.

avatar van discipline
Sommige nummers brengen echt weer die oude wu-tang sound terug ben erg benieuwd hierna

avatar van Kill_illuminati
Harco schreef:
Die Raekwon/Price/Mega track is echt héél hard.

Cormega komt wel erg hard!

avatar van -marco-
De kritieken hier geuit, kan ik wel enig begrip voor hebben. Toch pakt dit album mij wel. Heerlijke ouderwetse sound van de Wu.
Heerlijke skits die mij absoluut niet storen en voor een juiste sfeer van het album zorgen.
Inspectah deck en ghostface doen hun ding. Reakwon doet me uitkijken naar OBFCL 2. Cormega komt idd erg hard. Sean P ben ik bevoordeeld over, want vind hem gewoon geweldig.

Kan eigenlijk en dat meen ik, geen slechte track opnoemen.

Ik hou gewoon van deze sound. Werkt bij mij erg verslafend.

Props to RZA.

Hou het nu op 4*.

Maxmus
Ik hoor wel weer wat chille Wu-Tracks Maar jammer van de korte tracks van Rza hele tijd onderdoor.
Maak dan gewoon 1 geheeld album in plaats van na elk nummer een kleine soort skit van 1 min te doen.

Rene1979
Ik ga deze vanavond een spin geven

avatar van MJ_DA_MAN
Ik vind dit maar een saaie boel. De live-elementen pakken niet goed uit (i.t.t. het nog steeds erg fraaie 8 Diagrams) waardoor het voor mij erg oninteressant en dus vooral saai is om naar te luisteren. RZA had beter gewoon grotendeels kunnen samplen want The Revelations (de band) is dus geen groep die iets toevoegt aan de beats. Raps zijn nog wel goed, maar zitten ook wat gastrappers bij die zwak voor de dag komen (M.O.P., maar die moeten sowieso stoppen, Kool G Rap, Tre Williams en vooral de naar Lil' Wayne-klinkende Havoc). Snap ook niet waarom dit moest klinken als Enter The Wu want ik zie eigenlijk geen verband. 2,5*, en dan ben ik nog redelijk mild.

Rene1979
Eens met MJ het is niet echt een topper in mijn ogen... Ik ga voor nu op een 2.5 zitten

Rene1979
Na alle tracks gehoord te hebben en daarna nog een keer geef ik hem toch een puntje hoger. Ik ben niet van de skits maar de andere 7 tracks zijn genoeg voor een 3.5

avatar van MAS
MAS
Dit ziet er erg veel belovend uit. Ga het deze week eens even checken.

avatar van ThingMan
Moest even wennen, maar ik vind er zeker een aantal lekkere nummers opstaan, ook met artiesten die ik niet verwacht had. Bijv Cormega en Sadat X. Lekker album, wel kort.