Air - Love 2 (2009)

Electronic / Pop
Label: Astralwerks

1. Do the Joy (2:59)
  2. Love (2:43)
  3. So Light Is Her Footfall (3:13)
  4. Be a Bee (3:45)
  5. Missing the Light of the Day (4:26)
  6. Tropical Disease (6:47)
  7. Heaven's Light (3:51)
  8. Night Hunter (4:13)
  9. Sing Sang Sung (3:08)
  10. Eat My Beat (2:44)
  11. You Can Tell It to Everybody (4:09)
  12. African Velvet (3:47)
  13. Au Fond du Rêve Doré * (2:02)
  14. Danger Zone * (3:58)
  15. The Dream of Yi * (5:29)
  16. Indian Summer * (6:04)
avatar van Djarune
Klopt maar een track als "Röyksopp Forever" is toch van veel hogere kwaliteit. Het deed mijn aan het oude Air denken.

Misschien zouden we moeten stoppen alle albums van Air te vergelijken met Moon Safari. Dat is namelijk het beste album ooit gemaakt, in mijn ogen. Geen enkel album, inclusief die van Air, kan tippen aan Moon Safari.

Afzonderlijk van Moon Safari vind ik dit echt een fantastisch album. Als ik het dan toch in het rijtje van Air plaatst ligt dit album tussen Moon Safari (ElectroLounge) en 10,000hz (TechnoLounge) in.

Al met al gewoon een heel goed album.

Father McKenzie
Genoeg geluisterpaald met dit album; Daarom heb ik het maar gekocht, ik vind het héél genietbaar, de sfeertjes zijn top, deze muzikanten weten de luisteraar te boeien, ik hoor geen half zwak nummer, I luv these Parisians!
Deze heren hebben zo onderhand al een aardig oeuvre bij elkaar geschreven.
En voor de prijs bij Mediamarkt - ik betaalde € 13.75 - wou ik dit mooie album niet laten liggen.

Father McKenzie
Nog een mooie en doordachte recensie;

Air - Love 2 :: Nieuws.be

Jammer dat de vele fans van het eerste uur afgehaakt zijn, voor mij maakt Air nog steeds goede muziek, alleszins platen die de moeite blijven, zoals deze.

(Stand; Moon Safari méér dan duizend stemmen, deze hier helaas slechts 50 stemmen, en véél kwaliteitsverschil in de muziek vind ik niet, dus nogal onbegrijpelijk. Was Moon safari tevéél een vlugge hype??)

Pastichio Rocker
Wat is dat nou voor een vergelijking?

Moon Safari is elf jaar oud; dit album is net uit. Vind je het gek dat de één dan meer stemmen heeft dan de ander... iets met logisch nadenken en zo.

Pastichio Rocker schreef:
Wat is dat nou voor een vergelijking?

Hélemaal niet akkoord. De plaat is al even uit, en met Moon Safari ging het pijlsnel en die plaat bereikte een massa mensen.
Als je méér dan duizend stemmen telt en nu amper een vijftigtal, dan moet dit verschil wel opvallen.
En ik vind het totaal onterecht want de band blijft prima platen afleveren. Misschien minder "poppy" waardoor vele vroege fans afhaken, maar dat is echt doodjammer.

Het zal misschien traag doodringen, maar ik hoop dat deze plaat mettertijd toch nog wat aan stemmen zal winnen, het zou doodzonde zijn mocht dit plaatje slechts een handjevol "die-hards" bereiken, echt!

tuktak
nou ik maak je blij, ik zal alvast verklappen, er zullen meer stemmen volgen.

moon safari was een debuutalbum, én er stonden hits op, dat in tegenstelling tot dit album. het is sowieso vrij lastig om dit met moon safari te vergelijken, er zitten 11 jaar en 3 albums tussen.

dVTB
OK, laten we dit nieuwe AIR-album dan NIET vergelijken met hun meesterwerk Moon Safari, maar laten we het eens afzetten tegen een 'gemiddeld' AIR-album als "Walkie Talkie". Dan schiet dit nieuwste album toch echt tekort. Het is een tandje beter dan de vorige cd, maar daar is het ook wel mee gezegd.

Slecht is het niet, maar echt bijzonder valt het ook niet te noemen. Ik zou het eerder als "degelijk" willen kwalificeren, zonder dat er echt veel noemenswaardige tracks zijn waar ik lyrische uiteenzettingen over kan schrijven. Aardig, op z'n tijd.

dVTB schreef:
afzetten tegen een 'gemiddeld' AIR-album als "Walkie Talkie".

Ik vind Talkie Walkie nèt één van hun sterkste platen, voor mij niet echt minder dan Moon Safari...

avatar van Hendrix4live
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een saai album. Moet er misschien nog even aan wennen.

Ik vind het album erg goed, het beste na Moon Safari. Een groot verschil, ook voor veel mensen in de waardering vermoed ik, is natuurlijk dat Moon Safari zo baanbrekend was en totaal nieuw. De huidige plaat is dat niet, wel lekker.

avatar van Lakai
Hey een nieuwe air!
Altijd fijn toch?

stem volgt nog!

avatar van strandsmurf
Na MS mijn 2e aankoop van een Air-album. En hij valt mij niet tegen. Ik vind hem in tegenstelling tot bovenstaande berichten totaal niet saai.
Ik ben geen ras-Airfan maar dit album krijgt van mij een dikke 4*

avatar van Kos
Kos
Dit begint wel heel erg liftmuziek te worden. Er is een fine line between 13 in een dozijn loungemuziek en er een originele en muzikale draai aan geven, maar dat zijn ze hier toch echt nagelaten.

avatar van Djarune
Iedereen doet alsof Moon Safari op eenzame hoogte staat ofzo. Premier Symptomes en 10.000 Hz Legend horen er toch echt bij. Tijdens en vooral na Talkie Walkie werd het helaas muziek met een te hoog Ivo Niehe gehalte. Slijmerige teksten en vreselijke stemmen. Air kan van mij weer erkenning krijgen als ze op het volgende album weer eens een blik gastzangeressen open maken.

Pastichio Rocker
Premiers Symptômes is geen volwaardig album maar een compilatie van oude Air singles, voordat ze bekend werden met Moon Safari.

Overigens vind ik hun score voor The Virgin Suicides nog het dichtsbij het geluid van Moon Safari komen. Het nummer 'Playground Love' is geweldig!

Na een paar luisterbeurten toch mijn mening gegeven een 3.5. Voor Air moet je tenslotte even zitten aangezien het geen simpele popdeuntjes zijn.

Het eerste nummer is echt vreselijk daarna begint het allemaal lekker vetrouwd air te klinken. Zitten zelfs nummers in die in mijn oren geniaal zijn, maar helaas zakken de nummers in het midden van de cd wat af maar de laatste nummer zijn weer lekker dromerig, om er weer een goed gevoel van te krijgen. Lekker cd'je air!! Mijn favoriet '' love'' '' be a bee'' en '' african velvet''.

Djarune schreef:

Moon Safari is het hit album, niet slecht maar die vindt nooit meer z'n weg naar m'n CD speler, terwijl ik Premiers Symptomes en 10,000 Hz Legend best nog eens op wil zetten. Bij Talkie Walkie ben ik afgehaakt (die titel spoort ook niet), maar ik zou Love 2 eens een kans moeten geven, al zijn de verwachtingen niet zo hoog.

avatar van Lakai
Waarom wordt er afgehaakt bij Walkie Talkie?
Toch ook een album wat op z'n minst in orde is!

avatar van b35
b35
Ik voel me nu toch wel een beetje genaaid dat ik die 4 bonus tracks niet heb en dus met een album van maar 3 kwartier zit. Voor de rest een goed album, luchtig en licht. 3,5

avatar van Pittaman
Eigenlijk had ik er, "dankzij" sing sang sung, niet zoveel vertrouwen in. Maar als fan van AIR moest ik het album hebben, en ik ben zéér blij verrast. Sing Sang Sung is er eentje dat ik waarschijnlijk nooit zal vatten. Maar er zitten veel geweldige muziekjes bij.

Zeer layback en behoorlijk lieftallig allemaal. Geen hitalbum, maar nog altijd AIR zoals we ze kennen. Heerlijk om op een rustige weekenddag een beetje mijmerig weg te dromen inplaats van belangrijkere zaken te doen.

Eigenlijk valt er niet veel te zeggen, ik vind het een zeer goed album, en ik ga verder luisteren inplaats van hier te leuteren

4;0.

air
mooi he ?

avatar van Pepino
Dit album is een subliem pareltje!

avatar van otherfool
Ook ik ben al een jaar of 10 jaar afgehaakt bij deze Fransozen maar besloot recentelijk toch Love 2 eens een verlate kans te geven. Een enkele song kan ik hierbij nog wel waarderen (Love en Tropical Disease met name) maar die heerlijke lome sound op Moon Safari komt gewoon nooit meer terug. Gewoon niet zo mijn kopje thee, deze Air.

avatar van 1311811
Waar ik bij Moon Safari moest concluderen dat elke track mij minimaal kon bekoren, heb ik dat bij dit album eigenlijk bij geen enkel nummer kunnen vaststellen