Paramore - Brand New Eyes (2009)

Rock / Punk
Label: Fueled by Ramen

1. Careful (3:50)
  2. Ignorance (3:39)
  3. Playing God (3:03)
  4. Brick by Boring Brick (4:14)
  5. Turn It Off (4:20)
  6. The Only Exception (4:28)
  7. Feeling Sorry (3:05)
  8. Looking Up (3:29)
  9. Where the Lines Overlap (3:19)
  10. Misguided Ghosts (3:02)
  11. All I Wanted (3:48)
  12. Decode * (4:22)
avatar van DecodePM
Vet mooite cover! En Ignorance en WTLO klinken super vet live.

Ignorance is uit! Geweldig

chrismusic
Kan niet wachten

God, dit ga ik zeker luisteren. Waarom weten ze die release-datum zo vroeg, het lijkt nu alsof ik heel lang moet wachten. Had het gewoon 2 weken van te voren gedaan.

avatar van MusicFreak
Decode vond ik wel goed, Ignorance juist niet. Dus maar ff afwachten wat het wordt met dit album

avatar van daoneandonly
Ohhh ik ben zo benieuwd naar dit album..
Na Riot! helemaal grijs gedraaid te hebben, ze live te vaak hebben gehoord via The Final Riot! en na net 't oudere albumpje All We Know Is Falling ontdekt te hebben, komen ze met dat lekkere nummer Decode en Ignorance.. En vooral die laatst rockt als een gek..
Ik ben benieuwd hoeveel 100en keren ik dit album ga luisteren

avatar van DecodePM
Paramore staat 8 December in de 013 in Tilburg. VVk. start a.s. vrijdag. Ze hebben vandaag ook hun nieuwe single uitgebracht: Brick By Boring Brick!

Ben dr bij
BBBB is trouwens wel grappig, al vond ik Ignorance leuker!

gelekt

en de cover is lelijk

avatar van FRNKY
Riot had best een paar leuke plaatjes, dit stelt helaas niet veel voor.
Decode en Ignorance zijn wel aardig, de rest absoluut niet.

Jammer vooral. Heeft een goede stem die meid en live kunnen ze het prima brengen.

avatar van stoepkrijt
Laat ik het maar 'experimenteel' noemen. Op Riot werd nog vooral de makkelijke weg gekozen met simpele, goed in het gehoor liggende nummers, dit album is totaal anders. Rustige nummers en stevige rockplaten met elkaar afgewisseld. Hele goeie mix.

Als je de nummers voor t eerst hoort is t misschien even wennen, bij mij hoefde dat niet eens. Nog steeds 100% Paramore, en stuk voor stuk goeie nummers. Zelfs beter dan Riot.

avatar van TerryA
je kan vanaf dit weekend de hele album beluisteren op hun eigen myspace pagina

avatar van Luky12
Paramore is back!
Riot is een heel ander soort album dan Brand New Eyes. Riot was een album waar ze er nog lekker stevige nummers en rustige nummers speelde, maar Brand New Eyes is alleen maar lekkere nummers vind ik. Ignorance, Careful, Looking Up en Decode vind ik de uitblinkers van het album.
Een lekkere cd om af en toe te luisteren.

''All I wanted'': Damn!

HIGH DEF.
Is deze evengoed als riot ? Als deze evengoed is zal ik hem zeker aanschaffen.

HIGH DEF. schreef:
Is deze evengoed als riot ? Als deze evengoed is zal ik hem zeker aanschaffen.

Ik vind hem beter dan Riot!

Ik ben benieuwd!
Ik ga deze wel meteen halen als die te koop is.
Net The Only Exception geluisterd; Hij is anders dan wat ik gewent ben van Paramore, maar hij licht nog steeds lekker in't gehoor
Overigens zijn Ignorance/ Brick By Boring Brick/ Decode f*cking vet, en denk ik ook niet dat de rest van dit album me teleur zal stellen.
Cover is wel grappig, maar niet echt uitzonderlijk mooi o.i.d. Ik zie ook geen relatie tussen de albumtitel en de cover

Bedankt MuMe..
Dit album is al sinds vrijdag in de winkel!

avatar van Editoor
daoneandonly schreef:
Bedankt MuMe..
Dit album is al sinds vrijdag in de winkel!

Waarom pindakaas je hem dan ook niet als je hem toch al gaat kopen?

Editoor schreef:

Waarom pindakaas je hem dan ook niet als je hem toch al gaat kopen?

Pindakaas? Downloaden? Is toch nergens voor nodig?

Gladde, commerciële Amerikaanse poprock. Niet echt slecht, niet echt goed.

avatar van TerryA
west schreef:
... Niet echt slecht, niet echt goed.

mee eens - net niet een 6 uit 10 maar ik rond hem af en ik geef een 3 uit 5 hier op MuMe (een 2,5 uit 5 vind ik net iets te weinig) maar indrukwekkend is deze album zeker niet

avatar van daoneandonly
"Wow" was mijn eerste reactie toen ik dit album had afgeluisterd.
En dat in de context: "Dit is heel wat anders dan ik had verwacht".
Na het luisteren van Ignorance en Brick By Boring Brick, verwacht je toch wel dat dit, integenstelling van het covertje en in overeenstemming met de voorgaande albums, een lekker ruige punk rockerig album zou worden.

Nu pas snap ik het "Brand New" gedeelte van de titel. Ze zijn hier mee een hele andere, lieve, zacht aardige weg ingeslagen, voor de kenners: á la My Heart van The Final Riot! live CD. Zie deze lijst met nummertjes als een lijstje met iets totaal anders dan wat je verwacht van Paramore. Dan zul je verheerlijkt door de nummers Ignorance, Brick By Boring Brick en Decode, omdat deze 'ouderwets' lekker rocken.
Dat de rest van dit album (akoestisch-)zoet is, of de mix tussen beide in, wat overigens eigenlijk het meeste voorkomt komt op BNE, komt in mijn geval goed uit. Ik hou namelijk van zulke nummertjes, helemaal (op album niveau) in combinatie met wat drukkere nummertjes. Mijn smaak is breed genoeg om dit hele album te kunnen waarderen.

Ik vind het jammer dat dit album niet zo blijft hangen als Riot! en All We Know Is Falling, denk aan nummertjes als That's What You Get en Pressure. Misschien komt dat door dat zachtere tintje dat in dit album zit. Al vind ik niet dat ik door dit laatste punt mijn cijfer drastisch omlaag moet gooien. Zoiets is een plus punt op een album dit heeft, niet een min punt op eentje die dat niet heeft.

Al met al bevalt dit album mij prima en weet ik zeker dat ik dit nog laaaang ga luisteren
Mijn hoogtepuntjes zijn;
Ignorance, lekker 'ruig' nummer
The Only Exception, prachtig akoestisch nummer
All I Wanted, zit er tussen in, maar deze komt gewoon heerlijk over.
Decode, kende deze al langer en ben blij dat ie er gewoon op staat, wat mij betreft kan Paramore dit soort nummertjes als de beste maken.

4.0 / 4.5
Ik zit nog te twijfelen..

toch wel een fijn plaatje als je je gedachten even op nul zet en gewoon eventjes lekker muziek wil luisteren. (dit is overigens geen kritiek)

ja ja hoor paramore is weer terug
love this band so much!!!!

ik vind deze nummers ook weer super vet, deze muziek blijf ik gewoon luisteren

* Careful + Ignorance + Brick by boring brick + All i wanted + Feeling Sorry + The only Acception + and Decode vind ik de beste nummers

Vooral all i wanted vind ik prachtig met haylie's stem en brick by boring brick blijft echt in me hoofd spoken! Carefull heeft een prachtige stem

avatar van Norbert
Ignorance is een leuk nummertje. Heb verder helaas nog niks leuks kunnen ontdekken op dit album.

Pritje
hmmmm
ik moet zeggen ik vind deze album wat minder maar ik blijf naar hun vroegere werk luisteren

avatar van gherdt
Best leuk om af en toe eens flink out of the box te denken. Op het eerste gehoor is Paramore een zoveelste emo-tmf-gefabriceerde met gitaren naar achter gemixte kutband maar enige propaganda en eigen doorzettingsvermogen heeft mij anders doen inzien. Want het zijn die liedjes! Groots opgezet, heerlijk weids geproduceerd en zeldzaaam gefocust. De drums knallen er in als ketelapper en Hailey zingt elke zin vol overgave en betekenis, ze zit er duidelijk helemaal in. De 15-jarigen van tegenwoordig hebben er soms best verstand van! Grappig om te zien hoe weinig aandacht hiervoor is op musicmeter gezien de grenze populariteit van dit zootje op het wereldwijde web. Hop hop, allemaal aan de Paramore! Maar geniet met mate want een ovedosis ligt snel op de loer, een nummer of 3 per sessie is meer dan genoeg.

Paramore: Het is af en toe echt goed raak met nummers als het heerlijke "Ignorance" of het mooie "Misguided Ghosts". De rest is echter gewoon niet bijzonder. Niet slecht, maar ook niet speciaals.

avatar van Jumperjack
Gherdt, je slaat de spijker ( bijna) op z'n kop. Ook mij heeft het veel tijd gekost om te realiseren dat Paramore buitengewoon goede muziek produceert. Het is dit album Brand New Eyes dat me over de streep heeft getrokken. Ik kan echter rustig het gehele album beluisteren en dan heb ik nog niet genoeg. Ook op de vorige albums staan prima songs, alhoewel ik persoonlijk, Brand New Eyes net even wat lekkerder vind klinken.