Ace Frehley - Anomaly (2009)

Label: Season of Mist

1. Foxy & Free (3:31)
  2. Outer Space (3:46)
  3. Pain in the Neck (4:08)
  4. Fox on the Run (3:30)
  5. Ghengis Khan (6:08)
  6. Too Many Faces (4:21)
  7. Change the World (4:09)
  8. Space Bear [Extended] (5:23)
  9. A Little Below the Angels (4:15)
  10. Sister (4:41)
  11. It's a Great Life (3:58)
  12. Fractured Quantum (6:16)
  13. Hard for Me * (3:43)
  14. Pain in the Neck [Slower Version] * (4:46)
  15. The Return of Space Bear (Dedicated to Tom Snyder) * (5:47)
avatar van andnino
Behalve de zwarte rand is er geen verschil?

Ik zie wel meer verschil, de sterren bv.

Maar goed, hier roepen dat iets klopt heeft niet zoveel zin, je kan het beter even corrigeren (zie de knop rechtsboven).

avatar van noisecommando
derkrijks schreef:
Gister gedownload. Goed album en hiermee bewijst hij altijd het meest begaafde lid van Kiss te zijn geweest.

Wat betreft de "classic line-up" heb je gelijk, maar dat komt dan ook dat de overige 3 leden zo zwak begaafd zijn (in Simmons en Criss hun geval zowel letterlijk als figuurlijk).
Het meest begaafde Kiss lid ooit was en is nog steeds natuurlijk Vinnie Vincent.
Nu een paar keer "Anomaly" beluisterd en natuurlijk heeft deze plaat veel meer een 70's geluid en is veel beter en interessanter dan "Sonic Boom" Maar daar is natuurlijk niet echt veel voor nodig.

Dat neemt niet weg dat ook met "A Little Below Angels" op "Anomaly" een draak van nummer staat. en ook van sommige teksten zoals "Change the World" zak je diep weg in schaamte. Bijna net zo slecht als de teksten op de laatste soloplaat van Peter Criss.

Helaas klinkt het gitaarspel van Ace nu hij kennelijk (alweer?) in heldere toestand verkeerd een beetje haperig en is "Anomaly" voor mij zeker niet beter dan "Frehley's Comet" uit 1987 of "Trouble Walkin'" uit 1989.
"Anomaly" "rockt" niet lekker door en hangt een beetje als los zand (Protools?) aan mekaar. En hoe sympathiek ook de cover "Fox on the Run" dat opgedragen is aan Eric Carr ook is. Het bewijst maar weer eens pijnlijk dat Ace absoluut geen zanglijn zuiver of melodisch kan produceren. Luister maar eens naar het knullige refrein hoe toon onvast hij daar zingt.
Maar in vergelijk met Simmons altijd nog vele malen meer te prefereren.

avatar van Von Helsing
noisecommando schreef:

Maar in vergelijk met Simmons altijd nog vele malen meer te prefereren.

Ik ben mij hele leven al zwakbegaafd en geniet er met volle teugen van!

africalove
Laatst op een site een aantal boots van Kiss gedownload waaronder vrijwel de hele tour van 77/78 en 1979. Ook daar klinkt maar al te duidelijk dat (ondanks dat ze het altijd wel van de daken hebben geschreeuwd) Kiss zo goed nu ook weer niet was, live. Maar ik vind dat soort opnames wel interessant, geen opsmuk geen cleane productie maar puur! Frehley is en blijft de beste muzikant van de CLASSIC line up idd. Zijn zang is nooit echt supersterk geweest maar de liefde straalt wel van de plaat. En tuurlijk, er zijn ( en waren) genoeg bands en muzikanten beter dan respectievelijk Kiss en Frehley, maar desondanks leuk om te horen, niet slecht maar ook geen meesterwerk. En Peter Criss (by the way) is zwakbegaafd geworden door zijn druggebruik, en hij zong vroeger beter dan nu, maar hij is idd nooit een groot muzikant /songwriter geweest. Ik heb laatst een bootleg gedownload met interviews die in 1978 zijn gegeven n.a.v. de solo platen en als je Peter Criss hoort praten over nummers "uit zijn hart" en zijn liefde voor disco enz enz moet ik wel lachen. Alle nummers waren bijna tien jaar daarvoor al geschreven. Maar goed. En Simmons is een arrogante bal, en ik schat de fans die hier nog steeds intrappen en de merch kopen, en hun destroyer cd's laten signeren door twee fakers (Thayer en Singer) eerder als zwakbegaafd. En Vincent was in elk geval een super gitarist maar net zo controle gestoord als Simmons, dus moest deze al snel het veld weer ruimen. En maar de schuld op anderen schuiven. Diverse interviews met Frehley en Vincent (en Criss) gehoord en hieruit blijkt keer na keer dat het met Simmons bijna niet te houden is. Behalve als je zo'n totaal niets uitstralende kneus als Kulick of Singer bent. Om van die fucking faker ex-roadie Thayer maar te zwijgen...wat een zak.

Hij wordt steeds beter deze plaat.... lekker rockend en toch gevarieerd. De zang van Ace bevalt me ook. De verrassing van 2009 voor mij!

avatar van Erik1968
recensie Ace concert in Lucky op 16 december: check www.ellorockers.nl

avatar van Stratman70
Dit blijft toch een heerlijk album hoor. Ik draai 'm nog regelmatig. Album is met veel zorg en liefde gemaakt en dat straalt het ook helemaal uit. Ik blijf het zeggen: Anomaly vs Sonic Boom = 1 - 0 voor Ace!
SB is best aardig, maar straalt uit dat het een haastklus was, dit dus i.t.t. Anomaly. Heerlijke plaat met zoveel afwisseling.

Lekkere rockende plaat. Hapert nooit en je kan niet horen dat pro-tools gebruikt is. Ook goeie zang van Ace!

avatar van goldendream
Ik leer Aces solowerk nu pas kennen, hoewel dat niet makkelijk te vinden is.
Weer wat vraagjes/bedenkingen voor de kenners:
- De 'Fractured'-nummers die op zijn albums terugkeren, heb ik beluisterd op YouTube en vind ik gewoon schitterend. Behoren die tot zijn beste werk?
- Wat is het verschil tussen 'Space Bear' en 'Return of Space Bear'? Welke versie is de beste?

goldendream schreef:
Ik leer Aces solowerk nu pas kennen, hoewel dat niet makkelijk te vinden is.
Weer wat vraagjes/bedenkingen voor de kenners:

Of de Fractured zijn beste songs zijn lijkt me een kwestie van smaak. Ik vind eigenlijk alle songs op Anomaly goed...
Return of space bear is een bonustrack (van digitale itunes versie) is qua muziek dezelfde als Space bear maar dan met extra effecten en geluiden - je mist er niet veel aan...

avatar van Stratman70
Idd kwestie van smaak. Zo vind ik Ace vooral goed (als songwriter) op Dynasty, Unmasked en The Elder.
Anomaly draai ik nog echt regelmatig. Als gitarist is hij echt wel minder goed geworden, maar het album blijft geweldig overeind staan. Het album wordt voor mij pas echt leuk vanaf nummertje 5.

avatar van vielip
Tegenvallend album van Space Ace wat mij betreft. Een handvol aardige nummers (Foxy free, Outer space, Too many faces en Fractured quantum) maar meer ook niet. Het klinkt bij vlagen zelfs amateuristisch (A little below the angels bijv.) en ik heb Ace ook wel eens beter horen zingen. Nee, als ik iets van Ace solo wil horen zet ik wel iets van Frehley's Comet of z'n solo album uit 1978 op!
Wel jammer opzich want z'n optreden op Sweden Rock in 2008 was één van de hoogtepunten die week. Geweldige nummers en een retestrakke band!

avatar van Psykootje
Hier wordt ik dan weer vrolijk van , lekker geproduceerde plaat met aandacht voor detail . Ace mag dan niet bekend staan om zijn vituositeit en zijn geweldige zangstem maar dat compenseerd hij ruimschoots met kwaliteit , melodie en tot in de puntjes uitgewerkte nummers die in geheel unieke stijl gebracht worden . Ace is gewoon weer lekker Ace en dat bevalt prima .

avatar van Heer Hendrik
Zo hoor ik Ace toch het liefst: GenghisKhan, Space bear en Fractured Quantum. De gezongen nummers als Sister en de "Sweet"cover Fox on the run zijn ook hoogtepunten. Change the world is echt te simpel( zeker de tekst) en little below the angels is geen toegevoegde waarde voor dit album.
Hij blijft nog steeds mijn Favoriete( ex) - kisser

avatar van E-Clect-Eddy
Hard for Me is een bonustrack die verschijnt op de Deluxe versie van het album die in september uit komt. Het single doet denken aan de nummers op zijn eerste solo-album.