Vitalic - Flashmob (2009)

Frankrijk
Dance
Label: [PIAS]

1. See the Sea (Red) (4:05)
  2. Poison Lips (3:54)
  3. Flashmob (4:28)
  4. One Above One (3:41)
  5. Still (5:24)
  6. Terminateur Benelux (3:51)
  7. Second Lives (4:25)
  8. Allan Dellon (3:11)
  9. See the Sea (Blue) (4:05)
  10. Chicken Lady (3:27)
  11. Your Disco Song (3:38)
  12. Station Mir 2099 (4:29)
  13. Chez Septime (0:31)
avatar van djarend
Inmiddels al 15 stuks verkocht van deze topplaat, hij gaat goed en terecht., elke keer als ik hem draai in de winkel komen er mensen naar me toe om te vragen wat het is en 1 op de 2 neemt hem dan mee, eigenlijk moet ik hem heel de dag opzetten, maar dat werkt ook weer niet. Vandaag ook, terecht, 4 sterren in de Volkskrant. Dus Dielinquint, je zou ook eens in een échte winkel kunnen kijken,

avatar van dielinquent
arend, dat valt nogal tegen als je in een boerengat als budel woont waar de voorraad bij de lokale platenboer voornamelijk reikt tot nick&simon en lady gaga. Vandaar dat ik um vanmiddag ga oppikken bij bullit eindhoven

avatar van Ollie
One Above One, wieee! Heerlijk1

avatar van djarend
dielinquent schreef:

Heel verstandig, en ja, sorry, ik vergeet soms dat er buiten de wat grote steden eigenlijk ook helemaal niets meer zit tegenwoordig, maar goed dat er nog steeds een Bullit is, als is daar ook niet veel meer van over, maar beter hen steunen dan Bol maar daar gaat het hier niet om, beuken met die cd van Vitalic, heerlijk is ie.

avatar van dielinquent
uiteraard heb ik um uit ongeduld alvast gedownload tot ik um heb (niet op voorraad).

De laminaatplanken van het ondertapijt laten opspringen. De titeltrack en second lives springen er vooralsnog uit.

avatar van gemaster
Na de wat mindere EP was ik een beetje huiverig voor dit album, maar Vitalic maakt het wat mij betreft helemaal waar. Een heerlijke opvolger van Ok Cowboy, die voortborduurt op het geluid van die plaat, maar die toch een eigen smoel heeft. Het stampt weer heerlijk af en toe, maar de rustige nummers zijn ook erg mooi.

Dikke, dikke 4*

avatar van peterb
Station Mir 2099! Wat een heerlijk zwevende, brommende, knisperende track! Er staan ook wel wat mindere nummers op, maar het wordt nergens echt slecht of vervelend. Ik ga nog een paar keer luisteren voor ik ga stemmen, maar eerst die verrekte Station Mir van de repeatknop zien te krijgen

Fantastisch album! Inderdaad, Station Mir 2099 briljante track!

avatar van Nubis
Donderdag in de Melkweg. Joepie!

avatar van brooklyn
hapslikweg-electro

Kan ook Station Mir je niet bekoren? Ik vind deze plaat ook niet veel meer aan, helaas.

avatar van andnino
brooklyn schreef:
hapslikweg-electro

Tsja, dat kun je zeggen. Maar waar ligt de grens tussen hapslikweg-electro, en muziek waar je van kunt genieten? En als het in eerste instantie onder hapslikweg-electro valt, en je geniet toch meerdere luisterbeurten achter elkaar van die best goed in elkaar stekende nummers (niet allemaal), wat is het dan? en als iets goed in elkaar steekt, maar je kunt er totaal niet van genieten...

avatar van brooklyn
herman schreef:

Klein lichtpuntje inderdaad. Had meer Trahison, La Rock, The Past - achtige platen gewild

brooklyn schreef:
hapslikweg-electro

Ik kan me daar ook wel wat bij voorstellen, maar zo'n charmant nummertje als 'second lives' is, hoe licht verteerbaar ook, toch wel dusdanig effectief dat ik me er voorlopig nog wel mee vermaak. Wel behoorlijk wat zwakkere broeders ook op dit album. Skippend is het nog wel even lekker happen-slikken, maar dit album heeft geen houdbaarheidsdatum die te vergelijken is met Ok Cowboy.

avatar van Nubis
Ik vind het nieuwe album niet zo geweldig, en moest gister ook even inkomen, maar op een gegeven moment was 'ie wel echt aan het rocken en werd het publiek steeds enthousiaster! Heerlijk!
En het was wel echt een mooie show, beetje zoals op de cd-hoes gedaan. Heel simpel met twee spiegelwanden, maar zeer effectief!

Oja, en dit is toch eigenlijk geen electro maar meer techno-achtig?

avatar van peterb
Volgens mij is dit meer electro met hier een daar een klein techno-achtig element. Het was inderdaad een mooie dolle boel gister.

avatar van pimpamhenk
Lekker toegankelijk en met veel bombast weet Vitalic toch altijd wel die snaar te raken, in tegenstelling tot het gros van de grote electro-acts, en dat is gewoon knap. Prima plaatje dacht ik zo, al zal ik het zelf niet al te vaak thuis opzetten. Dit komt nog beter tot z'n recht bij z'n live-act...

avatar van Leonard91
Wat een lekkere scheurplaat! Alleen Terminateur Benelux vind ik maar matig, en een tweede See The Sea is een beetje overbodig.

Vond hem eerst niks aan. Maar wat een fijne plaat is het eigenlijk. Lijkt in helemaal niks op zijn debuut (dat is denk ik ook de reden dat ik hem eerst niks vond). Maar platen als Your Disco Song, Poison Lips en One Above One zijn gewoon heerlijke electro-platen. Hoogtepuntje voor mij is echter gewoon Chicken Lady. Wat een heerlijke electro-plaat met een stoer tintje eraan, top.

Zalige veelzijdige plaat. Verrassend, zoals elke Vitalic plaat ! Iets toegankelijker wel als de vorige.

avatar van Djarune
heerlijk album. Ik vind hem als geheel misschien nog wel beter dan de vorige. OK Cowboy was meer Poney EP plus wat aanvulling. Deze is wat mij betreft een compleet album. Mijn favorieten staan vooral op het 2e gedeelte van het album: Allan Dellon, See The Sea (Blue) en Station Mir 2009 wat ik eigenlijk de beste plaat van het album vindt. Misschien komt dat omdat ik een enorme fan van Orbital ben. Dit hoor ik duidelijk terug in die track.

avatar van barrett
Deze plaat is de perfecte opvolger op OK Cowboy, Net zoals die plaat huppelen de beats rustig door en dit zorgt voor een intens feestje in je cdlader.

Een verschilpunt met die andere plaat is dat hier ook enkele rustpunten zijn ingeplant, wat het voor mij een goed uitgebalanceert geheel vormt...

avatar van Pittaman
Kvind hem ietskes minder dan OK Cowboy, er staan er een paar liedjes op die mij niet hard kunnen bekoren en mij vaak naar mijn skip knopje doen grijp. Ik heb ook maar twee nummers die ik hier echt super vind, maar met kop en schouders steekt your disco song er wel bovenuit;