Snoop Dogg - R&G - Rhythm and Gangsta: The Masterpiece (2004)

Hip-Hop / R&B
Label: Geffen

1. (Intro) I Love to Give You Light (2:38)
  2. Bang Out (3:05)
  3. Drop It Like It's Hot (4:26)

met Pharrell

4. Can I Get a Flicc Witchu (5:24)

met Bootsy Collins

5. Ups & Downs (4:07)

met The Bee Gees

6. The Bidness (3:26)
  7. Snoop D.O. Double G (4:01)
  8. Let's Get Blown (4:40)
  9. Step Yo Game Up (4:23)

met Lil' Jon en Trina

10. Perfect (5:50)

met Charlie Wilson

11. Wballz (Interlude) (0:21)
  12. Fresh Pair of Panties On (2:38)
  13. Promise I (3:18)
  14. Oh No (4:09)

met 50 Cent

15. Can U Control Yo Hoe (3:08)

met Soopafly

16. Signs (3:56)

met Charlie Wilson en Justin Timberlake

17. I'm Threw Witchu (4:22)

met Soopafly

18. Pass It Pass It (4:32)
  19. Girl Like U (4:35)

met Nelly

20. No Thang on Me (4:40)

met Bootsy Collins

avatar van InnerFreedomInt
P.S
Ups and downs de beste snoop dogg track tot nu toe

PriestMaiden
Waardeloos album van Snoop Dogg. Hij had een erg goed debuut en daarna ook sterke nummers. Deze is teveel RnB en dat trek ik toch niet. Drop It Like It's Hot is wel een sterk nummer, Let's Get Blown en Oh No met 50 Cent zijn ook goede chill nummers. Signs valt ook nog mee. Maar veel te veel vullers à la Step Yo Game Up

avatar van james_cameron
Beetje te laid back voor mij. Het mellow stemgeluid van Snoop Dogg kan ik nog wel hebben, maar veel van de tracks hebben te weinig om het lijf. Hier en daar wordt je wakkergeschud, maar het album is door het ontbreken van echt sterke songs een flinke zit. Te veel R&B, te weinig hip-hop.

avatar van Funky Bookie
Titel is goed gekozen. De moderne R&B van The Neptunes met de lome Gangsta rapp van Snoop eroverheen. Het is daarmee een heel fijn popalbum geworden dat wat meer hip-hop had mogen zijn.