Chris Rea - Dancing with Strangers (1987)

Label: Magnet

1. Joys of Christmas (5:15)
  2. I Can't Dance to That (4:20)
  3. Windy Town (4:26)
  4. Gonna Buy a Hat (4:25)
  5. Curse of the Traveller (6:26)
  6. Let's Dance (4:08)
  7. Que Sera (5:24)
  8. Josie's Tune (2:20)
  9. Loving You Again (5:40)
  10. That Girl of Mine (3:41)
  11. September Blue (3:09)
  12. I Don't Care Any More * (2:11)
  13. Donahue's Broken Wheel * (3:03)
  14. Danielle's Breakfast * (4:32)
avatar van Lamontagne
Dit was mijn eerste ontmoeting met Chris Rea, eerst was het alleen Windy town wat mij kon bekoren maar na meerdere luisterbeurten helemaal verkocht

EVANSHEWSON
Sterke plaat met veel hoogtepunten, I Can(t Dance To That, Windy Town, Let's Dance bijvoorbeeld.

****

avatar van musicboy
Met zijn negende album gaat Chris Rea gewoon door met hetgeen hij het best kan: het afleveren van een mooi schijfje. Het is net geen 'Shamrock Diaries', maar doet niet onder voor 'Water Sign' of 'On The Beach'. De single 'Let's Dance' is zeker niet het beste van het album. Mijn favorieten zijn 'Windy Town' (gedreven en warm nummer) en'Curse of the Traveller' (heerlijk rauwe stem). Ook drie sterke instrumentals hier, met 'Josie's Tune' op kop. Nogmaals 4,5 sterren.

avatar van Hendrik68
1,5
Enorm gehyped destijds die man. Enorme sympathieke knul die erg leuk gitaar kan spelen. Maar helaas. Zingen kan hij niet en al helmaal niet met gevoel, de composities zijn flinterdun en het geeft je werkelijk helemaal niets mee voor later. Dit is een van de allerslechtste CD's die ik heb.

Mooi overzicht.
The curse of the traveller enSeptember blue zijn magistraal.

avatar van Ronald5150
Chris Rea heeft zich de laatste jaren bekeerd tot de blues. Hierdoor ben ik een groot fan van hem geworden. Echter zijn oude werk kan me slechts sporadisch echt bekoren. Rea heeft zelf meerdere malen toegegeven dat hij is gezwicht voor de commerciele druk van de platenmaatschappijen om radiovriendelijke popliedjes af te leveren. Op "Dancing with Strangers" hoor ik dat terug. Slechts af en toe komt zijn prachtige slide gitaar maar echt tot zijn recht. Verder steunt Rea op zijn warme schuurpapieren stem, maar door de matige liedjes komt zelfs dat onvoldoende uit de verf. Wat mij betreft blijft Rea trouw aan de blues. De enige muziek die hij zelf ook echt wil spelen, dus hou je rug recht Chris!

Aardig album (mooie hoes) maar iets te doorsnee, zeker als ik het vergelijk met Banana skin en Road to hell. Iets meer pop gericht, maar nog steeds prettig om te luisten, maar iets te vlak naar mijn smaak soms.

avatar van Rinus
Erg fijn album van Chris, en eentje waarop het tempo ook ietje hoger ligt (alleen op het eind van het album gaat dat omlaag). De eerste 10 stukken gaan er bij mij in als koek, met vaak prachtig gitaarspel, waarbij ik tracks 2 tot 7 weer helemaal top vind. Goede productie ook.

avatar van Fingertippie
Volgens mij de eerste CD die ik ooit heb gekocht van Chris Rea. Een heel degelijk album. Geen grote hits volgens mij. Maar heerlijk om zo af en toe te draaien. En dit album heeft mijn interesse in Chris Rea aangewakkerd en behouden. Daar ben ik zeker blij om, zeker gezien zijn laatste jaren. Ondanks ook wat mindere albums, periode's.

avatar van Poeha
Net via YouTube voor het eerst ooit Curse of the Traveller beluisterd. Wat een geweldig nummer. Gelijk gekeken op welk album die stond. Deze dus. En hierop komt ook het sterke Windy Town voor. Maar eens heel snel dit album gaan aanschaffen, da's toch wel de boodschap.