Chris Rea - God's Great Banana Skin (1992)

Label: Magnet

1. Nothing to Fear (9:13)
  2. Miles Is a Cigarette (4:23)
  3. God's Great Banana Skin (5:20)
  4. 90's Blues (5:07)
  5. Too Much Pride (4:27)
  6. Boom Boom (5:20)
  7. I Ain't the Fool (4:02)
  8. There She Goes (4:34)
  9. I'm Ready (4:55)
  10. Black Dog (4:10)
  11. Soft Top, Hard Shoulder (4:23)
avatar van Ronald5150
Na "Auberge" komt Chris Rea met het alleraardigste "God's Great Banana Skin". Deze plaat is niet zo goed als "Auberge" maar is desalniettemin een heel fijn album geworden. Met name de eerste twee nummers zijn van ongekende klasse, waarop Rea zowel vocaal als gitaartechnisch een hoogstandje aflevert. Op deze plaat zijn Rea's eerste stappen richting de blues al waar te nemen. Zijn slide gitaar klinkt donkerder en bluesier, net als zijn toch al diepe en warme stem. "God's Great Banana Skin" bevat geen echt grote hits, en is misschien daarom juist wel zo'n knappe prestatie.