Dido - No Angel (1999)

Label: Arista

1. Here with Me (4:14)
  2. Hunter (3:57)
  3. Don't Think of Me (4:32)
  4. My Lover's Gone (4:27)
  5. All You Want (3:53)
  6. Thank You (3:37)
  7. Honestly OK (4:37)
  8. Slide (4:53)
  9. Isobel (3:54)
  10. I'm No Angel (3:55)
  11. My Life (3:09)
  12. Take My Hand (6:42)
  13. Here with Me [Unplugged] * (4:23)
  14. Here with Me [Rollo Orchestra Mix] * (5:18)
  15. Stan * (6:44)

met Eminem

16. Stan [Censored Radio Edit] * (3:58)

17. Worthless * (7:52)
  18. Me * (2:38)
  19. Christmas Day * (4:03)
  20. All You Want [Divide & Rule Remix] * (6:47)
  21. Stan [S&S Remix] * (3:41)

met Eminem

22. Flowerstand Man * (5:43)

met Faithless

23. Don't Think of Me [Live Electronic Mix] * (5:18)
  24. Take My Hand [Techno Remix by Deroga] * (4:53)
  25. Aria * (3:18)
  26. One Step Too Far * (5:20)

met Faithless

avatar van BoyOnHeavenHill
Ik trek dit toch niet, hoor. Er zitten best mooie nummers tussen (met name het openingstrio), en van Thankyou krijg ik nog altijd een frisson vanwege Stan, maar dat constante pseudo-geëmotioneerde overslaan van haar stem gaat me al snel op de zenuwen werken. Een ontzettend vervelend trucje dat ze te pas en te onpas gebruikt, eigenlijk zelfs zó vaak dat je het niet eens meer een trucje maar eerder een stijlkenmerk mag noemen, maar dat maakt de gekunsteldheid en de dramatiek ervan niet minder onverdraaglijk. In combinatie met haar zeer beperkte stembereik en –gebruik (de All Music Guide noemt haar stem "engelachtig" en "etherisch", net zoals die van Sinead O'Connor, maar ik vind zelf "iel" en "krachteloos" betere omschrijvingen) en de synthetische arrangementen (die sloffende drumcomputer!) levert dit een plaat op waar ik halverwege al niet meer tegen kan – jammer van die paar mooie composities.