Bad Company - Here Comes Trouble (1992)

Label: ATCO

1. How About That (5:27)
  2. Stranger Than Fiction (5:14)
  3. Here Comes Trouble (4:10)
  4. This Could Be the One (5:18)
  5. Both Feet in the Water (4:44)
  6. Take This Town (4:17)
  7. What About You (3:55)
  8. Little Angel (5:03)
  9. Hold on to My Heart (4:40)
  10. Brokenhearted (4:48)
  11. My Only One (5:01)
avatar van Helicon
Lekkere rock plaat (misschien niet het beste van de band) maar je kunt er zo lekker (vooral de refreinen) op mee zingen (of blèren)

avatar van sinkthepink
Erg sterke plaat, ik vind dit de beste met Brian Howe als zanger. Goed geproduceerd en juweeltjes als: How about that / This could be the one / What about you...

avatar van richiedoom
Wel aardig. Maar veel te glad zeg. En dat laatste nummer daar word ik een beetje onpasselijk van.

sinkthepink schreef:

Helemaal mee eens! Dit album klinkt als een klok en elk nummer nodigt uit tot mee brullen. Gevaarlijke cd om in de auto te draaien derhalve

Ozric Spacefolk
Productie is prima. En met name Mick Ralphs komt lekker uit de mix. Ben alleen niet zo heel gek op Brian Howe als zanger. Hij heeft wat weg van Lou Gramm van Foreigner.
De zang had wat rauwer gemogen.

De plaat die hier op volgt, vind ik stukken beter.

avatar van vielip
Die ken ik dan weer niet....maar aan de reacties te lezen die bij het album staan moet ik 'm maar eens gaan opsnorren geloof ik.

Ozric Spacefolk
Andere zanger (Robert Hart) die ik beter vind dan Brian Howe.

avatar van vielip
Ja dat las ik...en daar ben ik dus heel benieuwd naar aangezien ik Howe te gek vind!

avatar van sinkthepink
Is zeker een lekkere plaat ook...de solo platen van Robert Hart worden ook opnieuw uitgebracht las ik op MelodicRock.com, die zijn ook erg goed vind ik zelf...

YouTube - Robert Hart - Running Man

Ozric Spacefolk
Mischien ook eens waard te checken inderdaad.

Ik heb trouwens vandaag ook een shitload Mick Ralphs-soloplaten staan toe voegen.

sinkthepink schreef:

YouTube - Robert Hart - Running Man

Wauw, dat klinkt te gek zeg! Ik zag inderdaad afgelopen week op Melodicrock dat er albums van ene Robert Hart opnieuw uitgebracht gaan worden. Had geen idee wie of wat de beste man is dus ik dacht; het zal wel...Nog geen 3 dagen later leer ik weer een prima artiest kennen. Bedankt voor de tips, prachtig!

avatar van jailhouserocker1
Wat mij betreft de sterkste plaat met Howe. Het blijft wel heel sterk lijken op Foreigner hoor, maar het is zeker een lekkere hardrockplaat.

Ozric Spacefolk
Begin steeds meer van die Brian Howe te houwe (taalgrapje)....

Maar serieus; ik begin hem steeds meer te voelen en daardoor groeit ook mijn waardering voor de platen met hem als zanger.

avatar van vielip
De albums die Bad Company met Howe als zanger heeft opgenomen luister ik volgens mij vaker dan die met Rodgers. Totaal verschillend qua stijl. Beide prima!

avatar van RuudC
Inderdaad, het plafond is alweer bereikt. Jammer dat Bad Company er niet meer in slaagt om echt goede liedjes te schrijven. Here Comes Trouble lijkt het wel in zich te hebben, maar vervolgens krijg je met THis Could Be The One weer een heel flauwe ballad voorgeschoteld. Take This Town zet suffe weer voort. Het grootste deel is weer de vertrouwde middenmoot. Prima voor liefhebbers van het genre, maar anderen zullen er weinig aan vinden. Bad Company blijft langzamerhand te lang in dezelfde formule hangen. Dit zat lang op 3 sterren, maar na het afgrijselijke My Only One, toch een halfje minder. Tijd voor iets nieuws.

Tussenstand:
8. Burnin' Sky
9. Here Comes Trouble
10. Fame And Fortune

avatar van lennert
Ehhh... weet je, het is niet dat de muziek nu zoveel verschilt van de vorige albums, het is echter dat het wel steeds meer inwisselbaar begint te worden. Wat dit album net wat minder maakt, is het feit dat ballads als This Could Be The One en My Only One gewoon verschrikkelijke nummers zijn. Komt nog steeds bij kijken dat dit album zeker twee nummers te lang duurt, waardoor mijn aandacht toch steeds verder gaat verslappen. Geen goed teken en dat met nog twee albums te gaan.

Voorlopige tussenstand:
8. Burnin' Sky
9. Rough Diamonds
10. Fame And Fortune

avatar van BlauweVla
De "Shooting Star" in jullie lijsten moet "Straight Shooter" zijn toch?