Airbag - Identity (2009)

4. Steal My Soul (8:01)
  5. Feeling Less (5:05)
  6. Colours (8:07)
  7. How I Wanna Be (7:04)
  8. Sounds That I Hear (7:26)
avatar van andnino
Opbouw van stukken is veelal vergelijkbaar met die van Antimatter. De toon van Airbag is over het algemeen wat lichter, en jammer genoeg regelmatig saaier. Sounds That I Hear is mooi inderdaad, net als wat andere passages, maar het is toch net iets te veel van hetzelfde (voor mij) ben ik bang.

avatar van HugovdBos
Het debuutalbum is van een ongekend niveau en roept zonder twijfel associaties op met de muziek van Pink Floyd. Technisch en muzikaal gezien zit het album verbluffend sterk in elkaar. Bjørn Riis is de man van de fenomenale gitaarpartijen en zanger Asle Tostrup weet je met zijn warme stem in de greep van de muziek te houden. Colours vormt samen met Sounds That I Hear het absolute hoogtepunt. De opbouw met de keyboards, basgitaar en drums zijn van ongekende schoonheid. De wonderschone wereld ontvouwt zich met de zee waarboven de zon opdoemt en de natuur waarin dier en mens samengaan. Elk nummer van het album ontpopt zich tot grote hoogtes.

4.5*

Afkomstig van Platendraaier.