Tenacious D - Tenacious D (2001)

Label: Epic

1. Kielbasa (3:00)
  2. One Note Song (1:23)
  3. Tribute (4:08)
  4. Wonderboy (4:06)
  5. Hard Fucking (0:35)
  6. Fuck Her Gently (2:03)
  7. Explosivo (1:55)
  8. Dio (1:41)
  9. Inward Singing (2:13)
  10. Kyle Quit the Band (1:29)
  11. The Road (2:18)
  12. Cock Pushups (0:48)
  13. Lee (1:02)
  14. Friendship Test (1:30)
  15. Friendship (1:59)
  16. Karate Schnitzel (0:36)
  17. Karate (1:05)
  18. Rock Your Socks (3:32)
  19. Drive-Thru (3:00)
  20. Double Team (3:10)
  21. City Hall (9:02)
pieter-jan
Ik vind het een geweldige plaat. Gewoon omdat ze tonen dat rock 'n roll ook grappig kan zijn. Voor mij is het een 4,5 waard

Guardian of Isis
Tribute is een goddelijk nummer! Een regelrechte klassieker. Ik kan wel niet opnieuw blijven luisteren naar alle grappen tussenin wanneer ik het album beluister, hoewel Tenacious D een goed gevoel voor humor heeft. 3,5*

Een leuk album met melige teksten en artiesten die duidelijk enthousiast zijn en goed met hun instrumenten om kunnen gaan. Niet elke sketch is fantastisch maar dat deert niet.

tuktak
goede elementen op deze plaat, maar helaas een korte houdbaarheid door het grappige wat deze plaat uit moet dragen.

avatar van mattman
Ik vind dit album geweldig als je even depri bent (net iets te veel Radiohead hebt geluisterd).

De échte klassiekers zijn Tribute, Wonderboy, Explosivo en Fuck Her Gently. Ook Double Team verdient een eervolle vermelding, met de keer op keer hi- larische zin:

"Man I'd like to lay my hand upon your fuckin' sexy ass and squeeeeze!"

De manier waarop Meester Black dit uirspreekt is meesterlijk.

Het wordt eens tijd voor een derde album...

avatar van Frisoboei
Jack Black is gewoon geniaal en deze plaat is gewoon helemaal Jack Black .

Prachtig hoe hij zo neuriet/brabbelt/zingt.

Beetje over de top rock maar is wel prachtig.

En er zitten idd ook gewoon een groot aantal goede nummers bij!

avatar van Noc
Noc
Heerlijke plaat om naar te luisteren. Het is gewoon grappig en de muziek is ook nog is heel goed. Wonderboy is het beste nummer, die solo's zijn geniaal.

Ik moest wel lachen om Inward Singing en voor de rest is de muziek gewoon erg leuk. Lekker om naar te luisteren als je niet moeilijk wilt doen. Zeer vermakelijk. En dan is Wonderboy nog geweldig goed ook

avatar van Frisoboei
tukkerstein schreef:

Dat is eigenlijk precies wat ik er ook van vind

Het is hun passie voor pure oldschool rock, gemixed met humor die dit geweldige muziek maken.

avatar van LDeVries
echt geweldig, zoals hierboven al wordt gezegt een geweldige mix tussen rock en humor.

Tribute

avatar van king_pin
Leuke plaat om af en toe te horen, kon vroeger altijd wel erg lachen om Jack Black, maar tt spul dat ie tegenwoordig uitbrengt (qua films, en ook de Tenacious D movie en soundtrack) is niet veel soeps meer.

Wat wel leuk is, is dat ik the Tribute to the Best Song in the World lange tijd heb geschaard bij mij lievelingsnummers. Dit was meer rond de leeftijd 13 tot 15 denk ik. Maar toen begon ik al door te krijgen dat rock mij veel meer beviel dan eender welk ander genre.

avatar van hpdewin
jap helemaal eens met de andere mensen onder mij.
humor is wat het album luchtig maakt en dat heeft het soms ook wel nodig, het laat het verschil tussen kwaliteit en vermaak een beetje vervagen als je snapt wat ik bedoel .

Ik heb tribute de single ervan en het nummer is en blijft gewoon leuk

manitobas
Muzikaal heb ik een zwak voor Tenacious D. Vanaf de eerste tonen die ik van het nummer 'tribute' hoorde, was ik verkocht. Helaas ouwehoeren ze iets teveel en daarom geef ik ze maximaal 4 sterren.

avatar van Gajarigon
Ik sluit me aan bij de menigte. Erg leuke liedjes doorspekt met enkele geslaagde en veel niet-zo-geslaagde humoristische fillertracks. Die fillertracks geven het album een soort filmisch gevoel mee - leuk om één keer te horen, maar meerdere keren luisteren is niet zo bevorderlijk. Nu zijn de gewone nummers, mede dankzij het drumwerk van Dave Grohl wel uitstekend. Tribute, Kielbasa, Fuck Her Gently, ... alles samen krijgt de eerste helft van het album nog makkelijk een dikke 4*. De tweede helft is echter pakken minder, met eigenlijk enkel Rock Your Socks als noemswaardige track. Daarom een nipte 3,5*.

Tenacious D's self titled album is echt een te gekke plaat. Ik begrijp dat het voor sommigen onder ons te veel gekloot en gelul is, maar ik kan hier hard op om lachen. Elk nummer is rijkelijk overgoten met 'the classical rock sauce' en rockt letterlijk de pan uit.

Te gekke plaat, kijhard 5 sterretjes.

PriestMaiden
Iets te veel skits. Vind de opvolger een stuk beter.
Rock Your Socks, Fuck Her Gently, Wonderboy en Tribute zijn natuurlijke leuke tracks.

avatar van Ste*
Leuk album, maar al die korte stukjes ertussen hoeven van mij niet. (hoewel ik Drive Thru trouwens weleens luister, vind ik wel grappig )
Iets minder leuk/goed dan PoD.

avatar van lennon

avatar van -SprayIt-
Rain King schreef:
Wat een flauwe kutmuziek is dit

1 van de betere recensies op deze site

Krap aan voldoende, vroeger toen ik een puber was erg veel plezier aan beleefd. Te slecht voor woorden natuurlijk, maar er zitten goede muzikale elementen en humor in.

Favoriet: Double Team, heerlijk hoe hij los gaat. And Squeeeezeee, take off your blouse, and your underpants... prachtig stukje.

avatar van Ernie
Wat brengt deze CD mij toch in een vrolijke stemming.

Heerlijke muziek die eigenlijk nergens over gaat behalve Jack Black en Kyle Gass hun eigen pubergrappen en inzichten Het zit gwn zo grappig en spontaan in elkaar dat ik hier altijd een enorme glimlach van krijg.

Ze leren kennen heb ik gedaan met de film "Pick of Destiny" en dan ken je uiteraard ook de hilarische nummers van hun 2de album maar dit debuut mag daar direct gaan bijstaan en is voorzien van zijn eigen classics. Kielbasa, Tribute, Wonderboy en Fuck her Gentley zijn heerlijke binnenkomers maar ook The Road, Rock your Socks & Double Team zijn erg leuk. De skits zijn eigenlijk vertelsels over het vormen en splitten van de band en hun problemen tussendoor maar met zoveel fun gebracht dat ze niet echt storen.

Shut up! Fuck you! You fucking dick!
Always nay-saying everything I create! You piece of shit!
You create something like inward singing! You fucking shit!
You fucking sit in your tower! Fucking nap
What's funny? You fucking bitch! Fucking fuck you!
Fucking cock ass!!}

You are fired from that
Well that won't be necessary Jack
Why? well I am quiting
What? I quit}

Drive-Thru is zelfs een favo van mij Heb mij echt een breuk gelachen toen ik die de 1ste keer hoorde.

Onder het motto " het moet niet altijd serieus en diepgravend zijn" geef ik deze fijne 1ste worp van Tenacious D met plezier een 4*

avatar van davevr
Ik geef deze 4* onder het motto : "weetje hoe godverdomd moeilijk het is om grappige goede muziek te maken?"

Alleen Zappa stijgt er boven, en Ween

update : en Loudon wainwright II

avatar van Ernie
davevr schreef:

Alleen Zappa stijgt er boven, en Ween

update : en Loudon wainwright II

Ik heb Ween aan mijn vrienden leren kennen door te zeggen dat ze de Tenacious D van de jaren 90 waren Ze waren direct verkocht.

avatar van davevr
Ernie schreef:

Goed werk verricht!

Heerlijke plaat met goede songs en goede humor.

avatar van Gizzmann
Briljant comedy album nog steeds

avatar van Kondoro0614
Geniaal album van één van mijn favoriete acteurs en best goeie zanger 'Jack Black' samen met zijn aanhangsel Kyle Gass rocken ze je hier voor de helft weg. Het moet je aan de andere kant ook wel liggen, een plaat zoals dit. Er is namelijk best veel ongein op te vinden, 'nummers' die je niet serieus kan nemen en die vaak meer lijken op een luisterboek dan op een leuke rockplaat. Maar wanneer de vaste nummers komen dan zijn deze ook erg sterk, neem vooral dat pareltje 'Tribute' en het tweede leuke nummer 'Fuck Her Gently' (wel een wat grove naam). Maar over het algemeen is het genieten geblazen, rocken de heren een redelijk weg naar voren en blijven ze toch een ontzettend grote jeugdsentiment voor me, ik kon hier 'vroeger' maar geen genoeg van krijgen! Misschien dat ik er maar even een kleine marathon van ga houden..

avatar van Gizzmann
Na al die jaar nog steeds zo enorm grappig. Daarom voor mij een van de beste albums ooit.