Tenacious D - Tenacious D (2001)

Label: Epic

1. Kielbasa (3:00)
  2. One Note Song (1:23)
  3. Tribute (4:08)
  4. Wonderboy (4:06)
  5. Hard Fucking (0:35)
  6. Fuck Her Gently (2:03)
  7. Explosivo (1:55)
  8. Dio (1:41)
  9. Inward Singing (2:13)
  10. Kyle Quit the Band (1:29)
  11. The Road (2:18)
  12. Cock Pushups (0:48)
  13. Lee (1:02)
  14. Friendship Test (1:30)
  15. Friendship (1:59)
  16. Karate Schnitzel (0:36)
  17. Karate (1:05)
  18. Rock Your Socks (3:32)
  19. Drive-Thru (3:00)
  20. Double Team (3:10)
  21. City Hall (9:02)
avatar van Gajarigon
Ik sluit me aan bij de menigte. Erg leuke liedjes doorspekt met enkele geslaagde en veel niet-zo-geslaagde humoristische fillertracks. Die fillertracks geven het album een soort filmisch gevoel mee - leuk om één keer te horen, maar meerdere keren luisteren is niet zo bevorderlijk. Nu zijn de gewone nummers, mede dankzij het drumwerk van Dave Grohl wel uitstekend. Tribute, Kielbasa, Fuck Her Gently, ... alles samen krijgt de eerste helft van het album nog makkelijk een dikke 4*. De tweede helft is echter pakken minder, met eigenlijk enkel Rock Your Socks als noemswaardige track. Daarom een nipte 3,5*.

Tenacious D's self titled album is echt een te gekke plaat. Ik begrijp dat het voor sommigen onder ons te veel gekloot en gelul is, maar ik kan hier hard op om lachen. Elk nummer is rijkelijk overgoten met 'the classical rock sauce' en rockt letterlijk de pan uit.

Te gekke plaat, kijhard 5 sterretjes.

avatar van Kondoro0614
Geniaal album van één van mijn favoriete acteurs en best goeie zanger 'Jack Black' samen met zijn aanhangsel Kyle Gass rocken ze je hier voor de helft weg. Het moet je aan de andere kant ook wel liggen, een plaat zoals dit. Er is namelijk best veel ongein op te vinden, 'nummers' die je niet serieus kan nemen en die vaak meer lijken op een luisterboek dan op een leuke rockplaat. Maar wanneer de vaste nummers komen dan zijn deze ook erg sterk, neem vooral dat pareltje 'Tribute' en het tweede leuke nummer 'Fuck Her Gently' (wel een wat grove naam). Maar over het algemeen is het genieten geblazen, rocken de heren een redelijk weg naar voren en blijven ze toch een ontzettend grote jeugdsentiment voor me, ik kon hier 'vroeger' maar geen genoeg van krijgen! Misschien dat ik er maar even een kleine marathon van ga houden..