Living Colour - The Chair in the Doorway (2009)

Label: Megaforce

1. Burned Bridges (3:39)
  2. The Chair (2:10)
  3. DecaDance (3:25)
  4. Young Man (2:54)
  5. Method (4:23)
  6. Behind the Sun (3:41)
  7. Bless Those (Little Annie's Prayer) (5:29)
  8. Hard Times (2:49)
  9. That's What You Taught Me (3:59)
  10. Out of Mind (3:45)
  11. Not Tomorrow (3:01)
  12. Untitled (4:33)
  13. Asshole (2:51)
avatar van thelion
Een nieuwe van Living Colour ik ben benieuwd.........

FatBottomedGirl
Over 2 weken al in de Patronaat met wellicht een voorproefje.......

Joy
Collideoscope viel wat tegen, goed, dat wel, maar niet zo goed als voorheen

maar tof dat de mannen het nog eens proberen

avatar van petdetect
Vind Behind the Sun een zeer goede track (voor de nog onwetenden: hebben ze als gratis download beschikbaar gesteld).
Heb wat minder op met DecaDance (maar dat heb ik wel met ieder LC album). Method klinkt spannend en uitnodigend.
De rest is even afwachten, maar kijk hier zeer zeker naar uit.

Heb de hele cd net beluisterd.

Vind hem veel beter dan Collideoscope. Er zitten meer "kalmere" nummers tussen en het gitaarspel overheerst niet zo.

Morgen nog maar eens luisteren op de surround, maar vooralsnog ben ik aangenaam verrast.

Joy
het gitaarspel overheerst niet zo..

gvd tis toch living colour ? ik wil Reid volautomatisch vierkant de bocht uit en terug!

wat lul je nou man!

rustige nummers? draai je sinead o connor maar

fastpulseboy
pffffffffffffff
kappe

was echt leuk in '90 ofzo, maar nu moet het echt een keer afgelopen zijn

avatar van petdetect
Het is geen Vivid / Time's Up, maar vult voor mij toch zeker een plaats tussen deze albums en Stain / Collideoscope.
Op dit album pakt het experimenteren hoofdzakelijk positief uit.

Joy
living colour mag van mij immer een nieuw plaatje uitbrengen, het is never dull, never slecht, kwaliteitsband maakt kwaliteitsmuziek, of je er nu van houdt of niet

klinkt iig op het eerste gehoor verfrissend

avatar van Von Helsing
Na Staind heb ik Living Colour al afgeschreven, vond Biscuits nog wel een leuk tussendoortje maar daarna gingen de kleuren toch wel vervagen.

hij draait nu voor de 2de keer

en mijn reactie was wat fel, doch niet meer dan een mening

maar is het wat?

nope, geen reet an

rubi
Vind het zeker geen slecht album, echter zijn voor die mening wel een aantal luisterbeurten nodig geweest.
In eerste instantie had ik weinig met het album, inmiddels is het èèn geworden die meerdere malen daags langskomt.
Het zijn weer mooie tijden met de nieuwe Porcupine Tree,Moke,Pearl Jam en deze van Living Colour.

Even leek het er op dat Collideoscope een eenmalige opleving was van de band die ik ooit zo hoog had zitten. Tien jaar moesten we wachten op een cd die niet slecht was maar nogal bleek afkleurde bij de oudere albums.
Wederom hebben ze er even over gedaan: zes jaar om precies te zijn en wederom moet ik concluderen dat of ik gewoon klaar ben met Living Colour, klaar ben met de black crossover bandjes die begin jaren '90 zo populair waren of dat de band gewoonweg niet meer in staat is om met een enorme klapper te komen...... of slaat de twijfel nu toch toe en gaat die vlieger niet helemaal op?
Corey Glover brult nog steeds boos, de gitaren van Vernon Reid klinken hier en daar wat bedaarder maar zijn nog steeds aanwezig evenals het experiment dat de mannen ook op The Chair in the Doorway niet schuwen.
Waar voorganger Collideoscope soms wat te veel doorschoot in het experiment daar weten ze het nu beter binnen de lijntjes te houden en dat maakt dit nieuwe album net even iets plezieriger om naar te luisteren ook al moet je er wel degelijk wat moeite voor doen en het de tijd gunnen om te rijpen.
Of Living Colour na Stain had moeten stoppen vind ik een lastige vraag: anno 2009 verbaast de band niemand meer echt denk ik en is er misschien een minder groot publiek voor. Tegelijkertijd is Living Colour nog steeds een boeiende, niet alledaagse rockband die hier en daar wat zijpaden durft te bewandelen die andere groepen angstvallig mijden.
En ach, The Chair in the Doorway is zeker geen onvoldoende-album voor mij; ik vermaak me er prima mee.
Ben ik klaar met Living Colour? Nee, toch maar even niet......

avatar van aerogp1
De cover roept associaties op met die tv-serie Mad Men. Anybody?

aerogp1 schreef:
De cover roept associaties op met die tv-serie Mad Men. Anybody?

en met een televisie testbeeld

avatar van JohnS
Na de eerste keer luisteren viel hij een beetje tegen, maar na een paar keer luisteren wordt hij steeds beter.

Was ooit vernieuwend daarna niet meer. Daarom denk ik dat dit album ook in de uitverkoopbakken zal komen. Wel jammer want het klinkt allemaal best lekker.

avatar van mic
mic
Oh jee. Nu pakt ie me!
Het is een groeiplaat, mensen.
Dat gitaarriedeltje in Behind The Sun is toch wel geniaal.
Refreintje in Burned Bridges, lekkere groove in Decadance.
etc..

mee eens

al had het van mij ene stuk harder gemogen, openingsnummer bijvoorbeeld,dat is live vast een kraker van jewelste maar hier net ff te ingetogen

verder is het typisch living colour, de heren kunnen het nog

avatar van DutchDavehead
Haha wat een onzin, dat een band na een bepaalde plaat had moeten stoppen. Alsof die mannen alleen voor die ene fan met het grote ego plaatjes maken. Goed, het verrassingselement zoals we dat bij Vivid mochten ervaren is er 4 studioalbums en 20 jaar later wel af, maar zo te horen hebben de heren er nog steeds enorm veel lol in. Dat is de enige reden om door te gaan. Heb ze dit keer live moeten skippen, maar hoop ze bij een volgend bezoekje weer eens te zien, want Living Colour is voor mij altijd een feestje.

Eerste luisterbeurt gehad en dit is absoluut een juweeltje. Verrassend? Nee, you get what you expect, maar hoeveel bands zijn er heden ten dage op te noemen die zo strak spelen als de heren van Living Colour of zo'n kenmerkend geluid hebben ongeacht of ze nu hard, zachte, liefelijk of boos spelen? Alle nummers hebben kwaliteit, geen zwakke momenten.

Dat een band een album als Stain nooit meer gaat overtreffen lijkt me duidelijk. Maar rasmuzikanten van het niveau dat in Living Colour bij elkaar speelt is nog steeds de eredivisie, of je het nu gedateerd vindt of niet.

avatar van freakey
Blij dat ze weer onder ons zijn

avatar van Mindshifter
Het is allemaal al eens een keer gedaan, de originaliteit is ver te zoeken en er zijn geen nummers die er uitspringen.
Hoe komt het dan verdomme toch dat het allemaal zo lekker klinkt! Waarschijnlijk een enorme berg talent.
Liefhebbers kan ik ook de soloalbums van Doug Wimbish aanraden, vooral Trippy Notes For Bass; een pareltje.
Daarnaast het sideproject Jungle Funk (nog niet op MuMe) met Wimbish, Calhoun en nog een (ben even de naam kwijt).
Voor dit album een 3,5.

avatar van predator
Heel lekker is dit idd, goud van oud!

avatar van predator
live overigens ook nog steeds in vorm.

predator schreef:
live overigens ook nog steeds in vorm.

nou en of!!!!

Idd de vraag, allemaal al eerder gehoord, muzikaal vrij standaard, rockcliches, maar ik kan heel slecht stilzitten bij deze plaat,

Heel fijn bandje

avatar van deefbdx
Het is eigenlijk ongelooflijk dat deze cd hoger scoort dan Time's Up. Kijk, Chair in the Doorway is best een aardige plaat, maar hij kan natuurlijk niet in de schaduw staan van Time's Up, het magnum opus van deze band.

deefbdx schreef:

Och 157 stemmen voor Time's Up tegen hier 21, zegt ook wel wat natuurlijk.... dit zijn meer vaste fans dan de stemmers bij Time's Up... en dan is het verschil niet eens zo heel erg groot....

avatar van sinkthepink
Deze niet geluisterd destijds, wel een paar niet zo florissante reviews gelezen. Maar recent deze toch maar aangeschaft, in het begin vond ik het helemaal niets, maar ik ben blij dat ik heb doorgezet en hem vaker heb beluisterd.

Want ik vind hem nu erg goed, het is gewoon niet meer de Living Colour van de 80/90 er jaren, het is allemaal wat duisterder, maar er staan echt wel pareltjes op als je je best er voor doet, hij moet echt groeien. Ook klinken ze nog steeds niet belegen, er zit bijvoorbeeld totaal geen slijtage op de stem van Corey Glover.

Ik ben toch wel blij dat ik hem heb gekocht achteraf, en ga hem nog een keer draaien.