Kubus & Sticks - Microphone Colossus (2004)

Label: Top Notch

1. Intro (2:25)
  2. Fakkeldrager (2:49)
  3. Creatieve Proces (3:22)
  4. Stickert Campagne (2:51)
  5. Hamvraag (3:25)
  6. Flows, Fases, Shows, Situaties (3:45)
  7. Nix Te Verliezen (3:33)
  8. Microphone Colossus (3:11)

met Rico

9. Pottenbrekers (2:00)
  10. Zoute Haring & Zoete Koek (3:38)
  11. Biri & Jonko (3:37)
  12. Vragen (3:38)
JustaRascal
Klinkt als heel gehaast project. Of ze hadden nog wat trackjes op de plank liggen en dachten " zullen we dit uitbrengen". Maar wel leuk voor de fans, zoals ik.

avatar van kraumeltje
Nix te verliezen is wel heel vet

avatar van tritri
shit is in een korte "Fase" (4 weken) gemaakt en gebracht !
sticks moet gewoon freestylend "Flowen", dan is ie op z'n best, als ie teveel z'n best gaat doen is de "Situatie" vaak 'net niet' rijms
rico is de meer doordachte man.
de "Shows" zijn altijd dik!

avatar van Shinobi
Toch wel een lekker albumpje toch, Sticks komt lekker en Kubus heeft goede biets.

Ik geef 'm 3, 5 sterren.

2 sterren, zeer matige plaat.
Zowel de beats als de raps moeten echt beter.
Alleen hamvraag en microphone collosus zijn prima te pruimen.
hamvraag stond al op buitenwesten, en microphone collosus bewijst alleen maar weer dat sticks rico nodig heeft om een fatsoenlijke track neer te zetten.

avatar van Word_Play
JustaRascal schreef:

Kubus en ik dachten laten we een plaatje droppen
In een handomdraai en een schouderworp
en omdat we toch alleen maar ouder worden

Verhoogd naar een kleine 4*, blijft toch een fijn albumpje.

avatar van Reijersen
Aardig cd, maar ook weer niet te verheffend. Echt slecht is het niet te noemen, echt goed ook niet. Erg middelmatig dus Luistert gewoon simpel weg.

3,5 ster.

P-DawG
Niks te verliezen is een heerlijk nummer met dat quasi heilge koor op de achtergrond, chill album niet echt een hoogstaand Zwolinees album maar tog zeer prettig om af en toe naar te lusiteren. 3,5*

avatar van 'State Of Mind'
Dit is gewoon een relaxte plaat, om 'm lekker op te chillen.
de lyrics zijn niet van al te hoog staande kwaliteit.
maar ik vind het over het algemeen een goede cd.

avatar van VforVictor
Vet album dit, juist de zogenaamd "magere" opzet vind ik echt vet uitpakke, zo word je gefocused op de dingen waar het echt om draait: de rijms en de beats, en die zijn over het geheel gewoon dik in orde. Stickert laat z'n gevoel spreken over - droge/swingende met een melodietje her en daar - Kubus beats, en dat pakt goed uit; door de korte duur van het album krijgt verveling geen kans en weet Sticks van nummer 1 tot de laatste het interessant te houden. Slechts 1 gastoptrede, die van Rico natuurlijk, op 1 vd hooghte punten van het album: "Microphone Colussus" andere toppertjes voor mij zijn: "Nix te Verliezen", "Stickert Campagne", "Biri en Jonko", "Hamvraag" fok it bijna elk nummer is gewoon dope behalve "Flows, fases, shows en stiuaties, een beetje een irriterend nummer, een beetje te rustig opgezet naar mijn mening.. Ik denk dat ik deze plaat nog vaak ga beluisteren en daarom krijgt "Microphone Colussus" van Kubus en de Stickert een 4 van mij punt!

avatar van Urbanoetang
*krast*

avatar van 'State Of Mind'
De Intro zet gelijk de sfeer voor de hele plaat!
Perfect gedaan!

Ik vind Kubus & Bang Bang niet echt wat. Dus daarom maar Kubus & Sticks

Ik heb hem even helemaal beluisterd, leuk album maar ik merk dat ik toch meer fan ben van Rico dan van Sticks. Beste nummer is dan ook de titelsong. De beats zijn wel nice alleen ik ben ook meer fan van Delic Dus leuk album maar ik ben toch meer van Opgezwolle

avatar van Urbanoetang
Kubus & Sticks is dan ook niet de fijnste mix. Rico vind ik al beter klinken op een Kubus-beat, maar vooral Kubus & Duvel bijvoorbeeld . Kortom: check buitenwesten

avatar van Niek
Leuk tussendoortje. En zo was ie denk ik ook bedoelt. Op het eind zwakt ie wat af. Iets dat eigenlijk niet mag gebeuren als je een plaat dropt onder de 40 min. Maar daar staat tegenover dat er meesterwerkjes als Hamvraag (ik vermoed toch mijn alltime favoriete nederhoptrack hier een spiegel, vermijd um of kijk erin, maar begrijp dat dan pas het gezeik begint.) en Flows, Fases, Shows en Situaties op staan.
Een goeie 3,5.

avatar van Rhythm & Poetry
Vond deze combinatie aanvankelijk niet zo aanslaan. Maar vind het toch steeds beter klinken. Beat van Kubus zijn van een hoog niveau. Sticks kan beter, maar het is dan ook in korte tijd opgenomen. En toch staan er een paar ijzersterke tracks op. Voor mij zijn dat track 4,5 & 8.

yEYo!
Ik vind het raar dat Hamvraag juist zo populair is hier.
Die vind ik veel minder als de meeste.
En dan is het nummer Zoute Haring weer niet populair.
Redelijk album trouwens.

avatar van Timo710

Kan je een foto maken van de gekraste versie? Zo heb ik hem namelijk nog nooit gezien!

avatar van MAS
MAS
Is inderdaad gewoon een leuk tussendoortje maar wel van hoge kwaliteit. Het is geen Opgezwolle maar vergeleken met een hele hoop andere NL-hiphop albums is dit een van de betere.

avatar van Niek
Jaja, voor 3,50 e op de kop getikt . Heerlijk blaasplaatje.

Niek schreef:
Jaja, voor 3,50 e op de kop getikt . Heerlijk blaasplaatje.
Waar dan ?

avatar van Niek
In niemendalletje Westervoort. Aan de andere kant van de Arnhemse brug.

P-DawG
Owh minder.. daar kom ik niet zo snel

Zeertjuh
Sticks met een fijne flow, lekkere beats. En Nix te verliezen is gewoon geniaal

avatar van Noc
Noc
Lekkere plaat. Kubus' beats klinken heerlijk en Stickert doet zijn ding.

Waarom deze plaat van mij een 4,5* krijgt is omdat de sound mij erg aanspreekt. Het zit goed in elkaar en zet de juiste sfeer neer. Jammer van de lengte.

Ik moet sowieso Buitenwesten eens gaan checken.

avatar van Niek
Fakkeldrager is echt veel te briljant ..

avatar van Carolaah
Zo ik vind dit echt wel een lekker plaat!
Ik start voor de verandering hoog, een 4,0!

avatar van dilladawg
Dit hebben ze egt in enorm korte tijd in elkaar gezet, knap ookal is het niet hoogstaand, het luisterd wel erg lekker weg.
nix te verliezen is wel geniaal trouwens.

Dit album is gewoon een vette Jam

avatar van TheFunkyM
Ik vind dit echt een top cd.
Gewoon helemaal chill, lekkere beats en een makkelijk flowende sticks. Hij flowt er heerlijk met wat makkelijke teksten overheen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de teksten niet zo hoogstaand vind maar wel erg lekker.