Bettie Serveert - Pharmacy of Love (2010)

Label: Palomine

5. The Pharmacy (4:00)
  6. Souls Travel (2:55)
  7. Calling (9:56)
  8. Change4Me (4:22)
  9. What They Call Love (4:22)
avatar van rkdev
Lekkere rockplaat van Betty Serveert. Heb 'm net pas voor het eerst gehoord, dus kom nog terug voor een uitgebreidere reactie.

avatar van bertus99
Ik vind dit nogal een tegenvaller. Het lijkt te vaak alsof er een doorsnee gitaarrockband aan het werk is. Vooral op nummers als Deny All, Pharmacy en Souls Travelling hoor ik niet de Bettie zoals op cd's als Dust Bunnies, Attagirl of Private Suit, mijn favorieten.
De zang van Carol haalt nog het gewone niveau en ook is er hier en daar nog iets van het oorspronkelijke gitaarspel van Peter Visser te horen.
Semaphore is een redelijk nummer. Mossie is een aardige cover van Moss. Het pseudo-psychedelische introdaarentegen van Calling is veel te lang en verveelt . De rest van het 9 minuten lange nummer heeft weer zo'n dicht gesmeerde gitaarsound. Te veel gebeuk op de akkoorden, jammer, jammer.
En waarom moest What they call Love nog een keer worden overgedaan in een rockversie die bijna een verkrachting is van het origineel.
Daartussen staat dan vreemd genoeg opeens Change4me, toch nog een van de mooiere Bettie-nummers. Voor de rest mist deze cd gewoon de oude scherpte.

Ik zoek me suf. Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan nergens "Me & Stupid" vinden. Een geweldige cd met Carol van Dijk en Peter Visser. Heerlijk afwisselend! Bij vlagen een ouderwetse "Bettie Serveert". Uitgekomen op 31 januari j.l. en te beluisteren via de luisterpaal van 3voor12.

avatar van likeahurricane
Deze CD had ik over het hoofd gezien. Door een concert nog even geluisterd, maar ik mis de bevlogenheid van het eerste uur.

Live in Utrecht:

Love Lee

The Pharmacy

avatar van matthijs
Prettig verrast, had deze 4 jaar geleden in de uitverkoop gekocht maar nog niet geluisterd, want ik vond een hoop cd's die ik nog had liggen aantrekkelijker. En ik verwachtte het niveau van log 22 die ik aardig vond. Tot ik m vandaag draaide! Wat een geweldige songs, en geïnspireerd uitgevoerd. Smaken verschillen als ik de rest hier lees...

avatar van jorro
Ook mij bevalt dit wat steviger album van BS wel. Ook op de eerste albums staan een aantal van dit soort tracks en ook die albums scoorden wat hoger bij mij. En dan ook nog een nummer van bijna 10 minuten dat mij geen moment verveelt. Calling en The Pharmacy krijgen van mij een blauw sterretje.
Souls Travel vind ik ook fijn en doet me misschien wel het meest denken aan de beginjaren.
Halfje erbij naar 4*.