Epica - Design Your Universe (2009)

Label: Nuclear Blast

1. Samadhi (Prelude) (1:27)
  2. Resign to Surrender (A New Age Dawns - Part IV) (6:19)
  3. Unleashed (5:48)
  4. Martyr of the Free Word (5:03)
  5. Our Destiny (6:00)
  6. Kingdom of Heaven (A New Age Dawns - Part V) (13:35)
  7. The Price of Freedom (Interlude) (1:14)
  8. Burn to a Cinder (5:41)
  9. Tides of Time (5:33)
  10. Deconstruct (4:14)
  11. Semblance of Liberty (5:42)
  12. White Waters (4:44)

met Tony Kakko

13. Design Your Universe (A New Age Dawns - Part VI) (9:29)
  14. Incentive * (4:15)
totale tijdsduur: 1:14:49 (1:19:04)
avatar van Spock2011
De beste van Epica, alles klopt. Op Kingdom of Heaven (mijn favoriet) is overigens een stem die me sterk doet denken aan Christopher Lee, weet iemand meer?

avatar van Darkzone
Er komt eindelijk weer een nieuwe cd aan!!
Er is een cd-release party op 16 maart 2012 in 013, Tilburg waarbij het hele album live wordt gespeeld plus wat ouder materiaal.

avatar van Nicole_1989
Spock2011 schreef:

Ariën van Weesenbeek doet deze stemmen. Hij is nogal goed in stemmen imiteren, zo is er een keer een video van hem geplaatst waarin hij drumtips gaf, maar aan het eind ook nog een imitatie van Cartman van Southpark verschafte

Bestaat er een betere metal gothic cd dan deze? Ik verwacht het niet. Design Your Universe heeft alles. De stem van Simone Simons heeft zich in de loop van de jaren behoorlijk ontwikkeld en dat is te horen. Haar zang is van een ongekend hoog niveau. De over het algemeen middelmatige grunts van Mark zijn ook op deze cd naar een hoger niveau gebracht. Instrumentaal wordt je getrakteerd op prachtige mysterieuze melodieën, symfonische hoogstandjes, stoere gitaar solo's, lekkere drums en sterke riffs. Verbazingwekkend allemaal. Hoor nummers als Kingdom of Heaven en Martyr of the Free Word. Dat is toch genieten?

Dit is Epica. Muziek zoals het bedoeld is.

avatar van Kronos
De hoes en titel doen mij vooral aan dwaze new age denken, maar de muziek is gelukkig wel in orde.

avatar van jasper1991
Eerder religieuze en maatschappijkritiek, 'de mensheid is oh zo verkeerd bezig'; die richting. A New Age Dawns verhandelt het 2012-idee van de Maya's. Ik snap overigens wel wat je bedoelt als je geen semantisch materiaal voor handen hebt. Bij de hoes bedenk je gelijk wierook en Tarotkaarten.

avatar van Kronos
Met of zonder wierook en tarotkaarten, blijf het toch new age vinden. Maar dat schreef ik 4 jaar geleden al.

Onlangs dit album in de bib gekocht voor een halve euro. Ziet er nog goed uit maar toen ik thuis kwam ontdekte ik wel dat een of andere geniepigaard de bladen uit het boekje heeft gehaald. Heb ik enkel de omslag. Hoef ik in ieder geval de teksten niet te lezen.

avatar van gigage
Het 10 jarig bestaan gaat opgeleukt worden met een album tourtje volgend jaar.