Nas - Street's Disciple (2004)

Label: Columbia

1. Intro (1:50)
  2. A Message to the Feds, Sincerely, We the People (2:15)
  3. Nazareth Savage (2:40)
  4. American Way (4:09)

met Kelis

5. These Are Our Heroes (4:22)
  6. Disciple (3:00)
  7. Sekou Story (2:56)

8. Live Now (4:30)

met Scarlett

9. Rest of My Life (3:50)
  10. Just a Moment (4:23)

met Quan

11. Reason (4:47)

met Emily

12. You Know My Style (2:52)
  13. Suicide Bounce (3:57)

met Busta Rhymes

14. Street's Disciple (3:57)

met Olu Dara

15. U.B.R. (Unauthorized Biography of Rakim) (3:38)
  16. Virgo (3:26)

met Ludacris en Doug E. Fresh

17. Remember the Times (Intro) (0:51)
  18. Remember the Times (3:23)
  19. The Makings of a Perfect Bitch (3:15)
  20. Getting Married (3:46)
  21. No One Else in the Room (5:08)

met Maxwell

22. Bridging the Gap (3:56)

met Olu Dara

23. War (4:17)

met Keon Bryce

24. Me & You (Dedicated to Destiny) (3:26)
  25. Thief's Theme (2:59)
  26. Thief's Theme * (4:15)

met Rising Son

totale tijdsduur: 1:27:33 (1:31:48)
avatar van funkdoc
op zich geen slechte commerciële plaat. Niet dat er clubliedjes tussenzitten, maar toch klinkt het allemaal wat van de supermarkt. Ik wil die nas' hiphop recht van de kruidenierszaak.

kArIzMa_TuRk
Top album. Voor mij is 'Just A Moment' met Quan de beste track hier. Behoort tot één van de tracks die ik de laatste tijd regelmatig beluister. Super.

avatar van nopro
Jammer van het aantal track, was beter geweest als het op een schijfje had gepast. 3.5*

avatar van hiphopisntdead
Als dit album gewoon in eerste instantie was uitgebracht als die 1 CD release was dit zeker een beter album geweest, er zijn gewoon iets te veel fillers nu.
3.5*

avatar van Slick
Dit is een fuckin sterk staaltje Hip-Hop:

4. Disciple (3:00)
5.Sekou Story (2:56)
6.Live Now (4:30)
7.Rest of My Life (3:50)
8.Just a Moment (4:23)
met Quan

Laatst bij toeval weer eens gecheckt en ik was opnieuw onder de indruk.

avatar van Flipm0de
Als Nas de beste tracks van beide CD's op een CD had gezet, dan was dit een fantastisch album geweest.

Helaas staan hier een aantal echt slechte nummers op met als dieptepunt No One Else In the Room.

Gelukkig ook enkele hoogtepunten: These Are Our Heroes, Just A Moment, Virgo, Bridging the Gap en natuurlijk Thiefs Theme

avatar van ThingMan
Ga deze morgen weers een opzetten. Kom hem hier met tegen. Vind dit wel een relaxte cd van Nas. Live Now, Bridging the Gap, Getting Married, Suicide Bounce vind ik wel de meest relaxte nummers. De hoes vind ik ook wel geinig.

avatar van Raul
luister deze cd weer eens en damn, wat hou ik toch van Nas...
hoop troep erop hoor, daar niet van, maar als ie er zin in heeft en weer eens tegen een dope beat is aangelopen is Nasty Nas gewoon ongeëvenaard!

avatar van Nr.4
Nas blijft een king-MC, maar dit vind ik veruit zijn zwakste plaat. Te veel matige producties. De paar hele goeie tracks zoals Thief's theme en bridging the gap en de klasse van Nas maken dit net een voldoende voor me.

Boy
Nooit geweten dat Nas ook die vrouw doet op Sekou's Story en Live Now

avatar van Kill_illuminati
Boy schreef:
Nooit geweten dat Nas ook die vrouw doet op Sekou's Story en Live Now

Misschien is dat ook de reden dat Kelis en hij scheidden.

avatar van KILLERBEE99
Punt was voor mij hoger geweest als het 1 CD was geweest met daar de beste tracks op. Maar het zijn nu eenmaal 2 cd's, en het groot gedeelte is toch erg mooi!

Boy
Nas had een plaat van het niveau Illmatic gehad wanneer hij de tien beste nummers hiervan had gekozen

avatar van UmindC
Kill_illuminati schreef:
Misschien is dat ook de reden dat Kelis en hij scheidden.

Die vrouw op Sekou Story en Live Now is Nas. Volgens wikipedia is het zijn vrouwelijke alter-ego en gebruikt hij een stemvervormer.

avatar van Illmaticly Ill
Ondanks dat Nas één van mijn favoriete MC's is, heb ik nog steeds niet al zijn werk beluisterd. Nog helemaal niets van Street's Disciple. Is dit de moeite waard of zou je zeggen, nee overslaan? (vanwege het zeer lage gemiddelde)

avatar van UmindC
Dit is wel een terecht gemiddelde, maar dat neemt niet weg dat er een aantal hele vette tracks tussen staan. Had Nas een album gemaakt met 15 tracks was mijn cijfer in ieder geval veel hoger uitgevallen.

Boy
Ik wilde 'm in eerste instantie ook overslaan, vanwege het vele aantal tracks. Je mist dan wel een paar van Nas' z'n beste nummers

avatar van Illmaticly Ill
Oké, ik zal 'm downloaden en beluisteren.

Illmaticly Ill schreef:
(vanwege het zeer lage gemiddelde)

3,33 zeer laag gemiddelde?

avatar van Illmaticly Ill
Voor een Nas album vind ik dat vrij laag.

Illmatic: 4,22
It was written: 3,84
Stillmatic: 3,84
God's Son: 3,76
The Lost Tapes: 4,09

Ja zeer laag ook weer niet, kijkend naar z'n andere laagscorende albums (I Am, Nastradamus, Untitled), maar toch.

avatar van KILLERBEE99
jaa als je het zo gaat bekijken dan klopt het wel wat je zegt... maar 3,33 in het algemeen is gewoon een goede score voor een album van welke artiest dan ook.

avatar van Illmaticly Ill
Ja redelijk goed, maar de andere albums van Nas die ongeveer zo'n score hebben vind ik bijna allemaal niet zo geweldig. Misschien is deze wel goed, ik zal 't komende dagen te weten komen.

avatar van Raul
Ooooooooooh Thief's Theme !!!

avatar van NastyOnWax
Moet dit album maar eens opnieuw luisteren. De laatste tijd ben ik best veel liedjes van dit album tegengekomen op m'n random playlist en iedere keer merk ik toch dat Nas qua lyrics hier af en toe echt geweldig was, ondanks de soms net-niet producties.

Het eerste minpunt nog voordat ik em opnieuw een paar keer ga luisteren is dat dit een double-disc is, want ik hou al niet van albums die langer dan een uur duren en deze gaat bijna een half uur langer door. Aan de andere kant maken die drie laatste minuten ALLES goed. Thief's Theme