KISS - Sonic Boom (2009)

Label: Roadrunner

1. Modern Day Delilah (3:36)
  2. Russian Roulette (4:32)
  3. Never Enough (3:26)
  4. Yes I Know (Nobody's Perfect) (3:01)
  5. Stand (4:47)
  6. Hot and Cold (3:34)
  7. All for the Glory (3:50)
  8. Danger Us (4:21)
  9. I'm an Animal (3:45)
  10. When Lightning Strikes (3:42)
  11. Say Yeah (4:23)
  12. Deuce * (3:08)
  13. Detroit Rock City * (3:57)
  14. Shout It Out Loud * (2:54)
  15. Hotter Than Hell * (3:10)
  16. Calling Dr. Love * (3:26)
  17. Love Gun * (3:14)
  18. I Was Made for Lovin' You * (4:42)
  19. Heaven's on Fire * (3:24)
  20. Lick It Up * (3:56)
  21. I Love It Loud * (4:09)
  22. Forever * (3:53)
  23. Christine Sixteen * (2:59)
  24. Do You Love Me * (3:39)
  25. Black Diamond * (4:20)
  26. Rock and Roll All Nite * (2:49)
avatar van Brutus
Geweldig Rockalbum van Kiss.
Ik heb nog nooit een album van hun een onvoldoende gegeven.

Natuurlijk hebben ze wel eens zwakkere albums gemaakt:
-Crazy Nights
-Hot in the Shade
-Asylum

Als ik albums van andere grote bands beluister, dan komt het gemiddelde van Kiss hoger uit.

avatar van Edwynn
Die drie albums zwak? Welnee.

avatar van Von Helsing
Nog een half jaartje en we mogen het nieuwe album verwachten. Sonic Boom was en is een aangename verrassing. Het nieuwe album zou volgens Thayer en Singer steviger worden, á la Creatures en Revenge.

avatar van vielip
Edwynn schreef:
Die drie albums zwak? Welnee.

Prima albums inderdaad. Niks mis mee!

avatar van noisecommando
Von Helsing schreef:

Ditt keer geen de nieuwste klinkt als "Destroyer" referentie ? Als de nieuwe inderdaad als "Creatures of the Night " of "Revenge" gaat klinken dan kunnen zie beter die Thayer inruilen voor Kulick of Vincent. Of gaat Thayer nou ook proberen die twee gitaristen te kopiëren waar hij zo faalde om Frehley na te spelen op "Sonic Boom"

Ik heb er weinig hoop eerlijk gezegd "Sonic Boom" zou gaan klinken als een kruising tussen "Destroyer" en "Love Gun"en werd een hopeloos jaren 80 kruising tussen de "Asylum" t/m "Hot in the Shade" periode. Dus wie weet misschien klinkt de nieuwste dan wel als een jaren 70 Kissplaat.

Gene Simmons zal vast wel weer een aantal van zijn oude demo's uit die 100 songs boxset die al ons jaren wordt beloofd hebben afgestoft zeker.

Januari 2012 staat die nieuwe plaat onder voorbehoud toch gepland ?

avatar van Crush
Noisecommando: Thayer faalt om Frehley na te spelen op 'Sonic boom', terwijl je vindt dat dat album klinkt als een kruising tussen 'asylum' en 'Hot in the shade', terwijl de albums die in deze periode (1985-1989) verschenen niets met Frehley te maken hebben?

Ik vind KISS op 'Sonic boom' als KISS klinken, waarbij het Thayer m.i. siert dat hij in dienst van de band speelt en met Stanley en Simmons een paar prima songs bijdraagt.

avatar van vielip
Crush schreef:

Au, die zit!

Ben Sonic Boom nu nog eens aan het beluisteren. Het blijft een fijne KISS-plaat, alleen nummer 7, 8, 9 vind ik de zwakke broeders.

avatar van richiedoom
Dat vind ik van 6, 7, 8 en 10. Im an animal vind ik zelfs de beste van de plaat, lekkere riffjes en goeie zang.

avatar van Psykootje
De Paul Stanley nummers zijn traditie getrouw dik in orde , wat altijd weer enorm tegenvalt zijn de Gene Simmons tracks . Simpele rock deuntjes die we onderhand wel kennen , slechte vocalen , teksten waar we echt niet opgewonden meer van raken . Nee , laat dan wat meer ruimte voor Eric Singer en Tommy Thayer die met leuke nummers komen en deze heel behoorlijk neerzetten . Misschien dat Paul een killer track voor Gene kan schrijven net als hij met God Of Thunder gedaan heeft en dat Gene het daarbij laat .

Binnenkort een volgende poging , dat dan weer wel .

avatar van Stijn_Slayer
Ben ik het wel mee eens. Kort door de bocht heeft Gene Simmons carrière gemaakt door zijn lange tong en wat bloedspuwen (hij is natuurlijk ook een zakenman). Hij kan eigenlijk niet zingen, niet al te best bassen en komt slechts sporadisch met een aardig nummer.

Hij is nu eenmaal met Stanley het gezicht van de band, en dat kun je niet zomaar naar achteren schuiven.

"Hot & Cold" vind ik dan wel weer een prettig nummer, hoor. Tekstueel niet zo denderend, maar enorm catchy en hoog meezinggehalte. Kan wat mij betreft zo de plaats innemen van het doodgespeelde "Calling Dr Love".

Von Helsing schreef:

In een Classic Rock interview ging het een combinatie zijn van Destroyer en Revenge met veel up-tempo, stevige tracks.

KevinVanRillaer schreef:
Een van de mindere nummers op Sonic Boom vind ik maar live is dit een van mijn favoriete nummers. Live spreekt dit nummer echt wel aan.

Een van de mindere nummers op Sonic Boom vind ik I'm An Animal maar live is dit een van mijn favoriete nummers. Live spreekt dit nummer echt wel aan.

Maar jammer dat ze juist dat nummer live speelden, terwijl bijvoorbeeld "Never Enough" of "Stand" zoveel beter waren...

avatar van Crush
"Including the single 'Modern day Delilah'" saat er op de hoes, maar dit nummer verscheen net als 'Oh yeah' en 'Nevr enough' slechts als 1 track 'promo'(?); een single heeft tenslotte een 'B kant' (ja, ook in het CD, zo u wil iTunes tijdperk). Raar.

Met de tijd ben ik de Simmons nummers meer gaan waarderen, met name 'Russian roulette' en 'Hot and cold', maar de Stanley nummers blijven bij mij favoriet.

avatar van Ronald5150
Van Kiss krijg ik op ”Sonic Boom” precies wat ik verwacht. Heerlijke classic rock met heerlijke gitaarriffs, lekkere solo’s en onweerstaanbare en meezingbare refreinen. De heren zijn het duidelijk nog niet verleerd, al is het niet de band in de vertrouwde samenstelling. Dat mag de pret niet drukken, want vanaf begin tot eind ademt ”Sonic Boom” Kiss uit. Meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen. ”Sonic Boom” is Kiss ten voeten uit.

avatar van Funky Bookie
Heldere samenvatting hierboven.
IK vind Thayer een prima job leveren.
De bonus schijf met opnieuw ingespeelde Klassiks is beter dan ik verwachte.
Lekker degelijk knallen.

avatar van LinkinPark90
Deze cd heb ik in 2009 heel veel gedraaid. Afgelopen weekend nog eens uit de kast gehaald en in de wagen opgezet.
Ik vind dit één van de beste albums van Kiss sinds 1990.
Catchy nummers met heerlijke gitaarriffs.
Modern Day Delilah, Russian Roulette en de afsluiter Say Yeah behoren tot mijn favoriete Kiss nummers.

avatar van Kronos
Aangename verrassing in 2009. Na al die jaren eindelijk een degelijk Kiss album. Dit soort pretentieloze rock gaat de band prima af. De meeste nummers werden door Paul Stanley geschreven. Dat overwicht pakt goed uit. De hoes die naar het verleden wijst maakt de belofte niet helemaal waar maar veel scheelt het niet.

77/100