Tom Petty and The Heartbreakers - Southern Accents (1985)

Label: MCA

1. Rebels (5:19)
  2. It Ain't Nothin' to Me (5:12)
  3. Don't Come Around Here No More (5:08)
  4. Southern Accents (4:45)
  5. Make It Better (Forget About Me) (4:23)
  6. Spike (3:21)
  7. Dogs on the Run (3:51)
  8. Mary's New Car (3:47)
  9. The Best of Everything (4:01)
avatar van Snakeskin
Deze in de catalogus van Tom Petty iets mindere plaat herbergt het onverslijtbare "don't come around here no more". Deze plaat is heeft nooit de status van hit weten te behalen. Daar verbaas ik mij nog steeds over.

Best een aardig plaatje. "Rebels" is wel een lekkere opener. "Don't Come Around Here No More" is een hoogtepunt, maar "The Best Of Everything" is mijn favoriet op deze plaat.

avatar van iggy
aardige plaat van plaat van petty. Er staan toch wel een aantal prima liedjes op. Rebels,southern accents en don't come around here no more zijn absoluut petty krakers. Maar helaas ook een aantal behoorlijke missers. Dat komt wel vaker voor bij tom vind ik.

Hendrik68
Gewoon een hele lekkere plaat dit. Don't come around here no more is qua sound niet bepaald des Petty's maar wel ijzersterk. Rebels is een hele lekkere ouderwetse opener en zo staan er toch eigenlijk nauwelijks zwakke nummers op. Alleen Spike is vrij triest. Petty doet wat van hem verwacht mag worden. Ik vind dit stukken frisser klinken dan de latere Petty in het Jeff Lynne tijdperk.

avatar van musiquenonstop
Vind dit meer dan een aardige plaat, ik draai hem nog steeds graag. Petty zegt zelf de weg kwijt geweest te zijn met dit album en hij vond de horn sectie verschrikkelijk. Een nummer als Make It Better vind hij zelf een wangedrocht.

Ben ik het dit keer niet met hem eens, hij mag nog wel een keer de weg kwijt raken van mij en dan nog zo'n album afleveren. En die horns klinken als een klok, niet alleen op dit album, maar ook op de tournee hiervan. Pack Up The Plantation Live kan ik iedereen aanraden.

avatar van SemdeJong
Leuke plaat maar niet direct de eerste keus als je van Tom wilt gaan genieten. Deze week ga ik mij net als velen anderen weer eens verdiepen in de muziek van Tom Petty.

avatar van rkdev
Zeer matig album van Tom Petty.
'Don't Come Around Here No More' haalt de boel nog aardig op, maar de meeste andere nummers beklijven niet.

avatar van nlkink
Johnny Cash heeft op een van zijn American Recordings nog een ontroerende versie opgenomen van het titelnummer. In de basis zijn de composities redelijk tot goed. Misschien was het met Tom Petty net als al die andere grote namen in de mid tachtiger jaren: Even compleet Het Noorden kwijt qua produktie. Wel een mooie hoes!

Arbeidsdeskundige
Dit pijnlijk ondergewaardeerde album heeft zo veel meer te bieden dan het terecht bewierookte Don't Come Around Here No More. Ik hoor niemand over het intens mooie Southern Accents. Eerder is wel meer dan terecht The Best of Everything genoemd. Dit album geeft mij een gevoel van diepe nostalgie naar de jaren '80.

avatar van Rudi S
Arbeidsdeskundige schreef:
Ik hoor niemand over het intens mooie Southern Accents.

Op de 2 "hits" na heeft het titelnummer de meeste voorkeurstemmen waaronder eentje van mij

avatar van nlkink
Arbeidsdeskundige, lees mijn bericht hierboven van 23 april.

avatar van Germ
Germ (crew)
Duidelijk een minder album van Tom Petty & The Heartbreakers.
Blijkbaar in eerste instantie bedoeld als conceptalbum in de stijl van de titeltrack. Door de toevoeging van de drie songs van Dave Stewart is er van dat plan afgestapt, hierdoor klinkt de plaat wat als een allegaartje.
Ik had best Petty's originele plan verder uitgewerkt zien worden, maar aan de andere kant zat Petty mid-jaren 80 niet in zijn creatief beste fase. Dus of er echt meer uit de halen was geweest durf ik te betwijfelen.