Will Smith - Big Willie Style (1997)

Label: Columbia

1. Intro (1:51)
  2. Y'all Know (3:57)
  3. Gettin' Jiggy Wit It (3:47)
  4. Candy (3:56)

met Larry Blackmon en Cameo

5. Chasing Forever (4:16)
  6. Keith B-Real I (Interlude) (1:07)
  7. Don't Say Nothin' (4:23)
  8. Miami (3:18)
  9. Yes Yes Y'All (4:23)

met Camp Lo

10. I Loved You (4:12)
  11. Keith B-Real II (Interlude) (0:30)
  12. It's All Good (4:05)
  13. Just the Two of Us (5:14)
  14. Keith B-Real III (Interlude) (1:55)
  15. Big Willie Style (3:36)

met Left Eye

16. Men in Black (3:53)
  17. Just Cruisin' [Remix] * (4:14)
Corpse Molestor
Deze plaat is echt behoorlijk slecht,maar scoort nog beter dan Willenium,die de naam wrakhout eigenlijk niet eens eens waard is.

Mijn eerste album

avatar van hiphopisntdead
In het boekje kan je nog lezen dat Nas aan een paar nummers heeft helpen schrijven...
zegt ook niet veel goeds over Nas

avatar van RogerV
1,0
Hele vervelende ballenmuziek die vooral verkrachtingen van oude muziek bevat en verder alleen irritante dingen toevoegt.

avatar van PEN15
Is dit nou waar die rippoff van sister sledge op staat of was dat die volgende uit 1999? Ik kon er destijds niet aan ontkomen en werd er voortdurend aan blootgesteld. Als ik die verminking van He is the greatest dancer telkens hoorde had ik graag oordopjes in willen doen. Hij had nog wel meer van die rippoffs die ik godzijdank helemaal ben vergeten.

Father McKenzie
Nèt omdat dit bij de echte liefhebbers van rapmuziek geen echte rapper gevonden wordt, vind ik dit zo lekker; Eigenlijk is dit een pure popplaat, maar dan wel een redelijk goeie.
Lekker meezingbaar, verstand op nul en die beentjes gaan vanzelf bewegen.
Nooit de kritiek op dit frisse lightproduct begrepen, er wordt echt véél grotere zooi op de wereld losgelaten. Dit is geen Beethoven, Brahms of Bach, maar gelukkig ook geen f**in' rommel zoals er tegewoordig wèl veel inde hitparades terechtkomt.

En kaztor; ik vind de titel van de plaat nèt reuze. Héél leuke woordspeling!

avatar van The Voice
PEN15 schreef:

Ja, dat was dit album, je bedoelt "Gettin' jiggy with it"

avatar van The Voice
The Voice schreef:

Ja, dat was dit album, je bedoelt "Gettin' jiggy with it"

Ik moet zeggen dat ik het toen een leuk album vond. Nu ik het nog eens bekijk (en beluister) is het eigenlijk gewoon commerciële bagger. Nee geef mij maar wat meer echte hiphop, PE, Paris enzo.

avatar van Angelo
Vandaag weer (terug) gevonden in een doos met allemaal spullen die al jaren uit mijn zicht verdwenen waren. Misschien was dat ook maar beter zo, maar toen ik ‘Big Willie Style’ tegenkwam, kon ik de verleiding niet weerstaan om ‘m weer eens op te zetten. Ik had deze CD tenslotte al zo lang niet meer beluisterd, dus ach... Tja, het jaren ’90 gevoel druipt er vanaf, maar zoals anderen al aangaven, heeft dit album wel een zomerse vibe – iets waardoor ik dit album wel beter weet te waarderen. Niet echt veel hiphop overigens, afgezien van de raps is het meer R&B. Het album is niet bijzonder sterk maar toch luistert het als geheel makkelijk weg. Vooral de singles: ‘Miami’, ‘Men in black’, ‘Just the two of us’ en ‘Just cruisin’ blijven aardige nummers. Verre van ’s werelds beste rapper maar hij doet het niet onaardig. Had ‘ie toch bijna de diamanten status met dit album bereikt in de VS hè… 9x platina!

avatar van KILLERBEE99
Na het beluisteren van Code Red (wat ik een vet album vind) en wat nummers op de radio gehoord te hebben van Will Smith, ben ik hier beland. Big Willie Style vind ik een leuk album, maar wel iets minder dan Code Red.

avatar van Boermetkiespijn
Gezellig, zomers plaatje. De typische sound van de 90's kun je vervelend vinden, ben er zelf ook niet dol op. Al met al lang niet gehoord, dus het was leuk om nog eens terug te luisteren. Bij "Men In Black" moet ik altijd denken aan "Hoedenplank" van Opgezwolle, volgens mij een sample

avatar van Reijersen
Boermetkiespijn schreef:

Sample van Men is Blank is Forget Me Nots van Patrice Rushen. Geen idee of die ook in Hoedenplank zit.

avatar van Boermetkiespijn
Reijersen schreef:

Bedankt! Maar ik doel niet op de sample van het refrein maar op de intro van het nummer, de eerste 15 seconden zeg maar.