The Clientele - Bonfires on the Heath (2009)

Label: Merge

1. I Wonder Who We Are (4:25)
  2. Bonfires on the Heath (5:11)
  3. Harvest Time (3:50)
  4. Never Anyone but You (5:30)
  5. Jennifer & Julia (3:01)
  6. Sketch (1:30)
  7. Tonight (3:54)
  8. Share the Night (3:19)
  9. I Know I Will See Your Face (3:36)
  10. Three Month Summers (2:44)
  11. Graven Wood (3:02)
  12. Walking in the Park (1:38)
khonnor
Zalig plaatje hoor. Laidback droompop. Mmmmmm

avatar van LittleBox
Ik begin met 3,5*. Het ligt allemaal erg lekker in het gehoor en zal het wat meer luistertijd gunnen. Doet erg aan The Beatles denken en dat is natuurlijk altijd een goed teken.

avatar van LittleBox
Poeh, halfje erbij want het is wel erg fraai hoor.

De vergelijking met The Beatles zie ik niet zo. Zelf vind ik dit meer (grofweg) een kruising tussen Belle and Sebastian en Crowded House. Maar inderdaad, een erg fraai plaatje. Mooie liedjes, mooi ingekleurd. Aanrader!

avatar van nognooit
Voor mij is het allemaal iets te zoet en te ingetogen.
Dat is jammer, want bij vlagen hoor ik hier wel iets leuks in, maar het veranderd te snel naar achtergrond muziek voor mij.

Bedankt voor de tip Herman! Wat een wonderschoon plaatje is dit zeg. Wow.

Zoet vind ik dit zeker niet, wel mooi. En Sketch & Share the Night klinken erg lekker en funky.

Geen dank West.

khonnor
typisch bandje dat in de belgische pers straal genegeerd wordt vanwege niet hip of trendy of speciaal genoeg.

journalisten en oogkleppen, het blijft een spijtige en bizarre combinatie.

stilaan is dit plaatje uitgegoeid tot één van mijn favorieten, en zeker op zondagochtend. lekker chillen met een koffie en/of croissant en/of sigaret en/of versgemaakte smoothie. dit plaatje doet wonderen!

Gelukkig zijn er ook nog mensen die zich niet zo laten leiden door de pers en media, anders zouden we allemaal alleen nog maar naar Interpol, Arcade Fire en The National luisteren (op zich geen verkeerde bands natuurlijk).

Erg mooie plaat dit, goed dat dit weer eens onder de aandacht wordt gebracht. Ik zal hem ook weer 's ochtends eens opzetten, dit weekend.

avatar van Nanne-1995
Deze moet ik dan ook maar eens beluisteren.
Suburban Light heb ik pas gedownload, en na een eerste luisterbeurt klinkt die fantastisch

avatar van wibro
Graven Wood

avatar van blur8
Een verzameling verzorgde muzikale miniaturen.
Kleine ontdekking: Zomerse trompet van Share the Night !